Geldigheidsduur IELTS voor skilled independent

Sunny

New Member
Hoi allemaal,

Wij hebben in juni 2005 onze IELTS gehaald in Nieuw Zeeland (waar wij nu wonen).
Kunnen wij die nog gebruiken voor onze emigratie naar Australie (visa 175) of is de 'houdbaarheidsdatum' verstreken?
Ik kan op de immi-site alleen maar iets vinden over een geldigheidsduur van 2 jaar voor student visa.

Thanks!

Irene
 
Bij mijn weten is elke IELTS test maar 24 maanden geldig. Ik had er in 2004 ook een gedaan voor een student visa, maar in 2007 moest ik een nieuwe IELTS doen voor mijn visumaanvraag.

Ik zou het nog even checken op de officiele IELTS site. Zij stellen zelf dat hun test maar een beperkte geldigheidsduur heeft. De immi-instanties houden zich hier vervolgens gewoon aan.

Ik zou nog wel even checken of je wel een IELTS test hoeft te doen als je al 3 jaar in NZ woont en naar Oz wil verhuizen.

Uit nieuwsgierigheid: (en off topic), waarom vertrekken jullie uit NZ?

Succes met uitzoeken!

Groet Rog
 
Correct,
Bij visum aanvraag (datum dat DIAC de papieren ontvangt) mag je IELTS niet langer dan 1 jaar geleden zijn
 
Hi Rog,

Jij bent snel!
Dank je wel!

Op de uitslag zelf staat alleen dat het recommended is om na 24 maanden de test opnieuw af te leggen.

Inderdaad wel een hele goede om na te vragen of het uberhaupt wel nodig is omdat we nu 3 jaar in NZ wonen!
Gaan we meteen achteraan.

Waarom gaan we weg ....... terwijl we het hier ook zelfs heel goed naar ons zin hebben op dit moment ...... het verwezenlijken van een wens, vaak en voor lange tijd rondreizen door het land waar wij van houden, beter weer, hoger inkomen, toekomst NZ (zonder hier op de details in te gaan) en meer......

Have a great weekend!

Sander & Irene
 
Weet niet op wat voor visum jullie willen gaan. Maar op deze link is eea te vinden over IELTS voor een general skilled visa. Ziet er naar uit dat jullie waarschijnlijk wel een test zullen moeten doen, maar wellicht zijn er nog meer specifieke uitzonderingen (zo hoeft t volgens mij soms niet als je 2 jaar of meer een studie in het Engels hebt gevolgd)

http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/175/eligibility-english.htm

Have a great weekend too!

Cheers Rog
 
hoi,

ik heb net in het booklet gekeken en daar staat op pagina 24 dat de IELTS uitslag 2 jaar geldig is! gelukkig maar want ik begon weer even te twijfelen of het soms weer veranderd was. Onze IELTS is bijna een jaar oud en in juli gaan we de aanvraag doen!
voor degene die (net als ik)  :wink: alles met eigen ogen bevestigd willen zien: hier de link
http://www.immi.gov.au/allforms/booklets/1119.pdf

veel succes allemaal
 
Is al vaak over getwijfeld, maar volgende regels gelden volgens mij nog steeds:

General - geldigheid van 1 jaar
Academic - geldigheid van 2 jaar

Datum van indienen visumaanvraag is peildatum.

Is het niet zo dat je met een PR voor NZ mag wonen en werken in Oz? Is andersom wel zo namelijk.. Dan hoef je geen IELTS test te doen. Op den duur verlies je wel je PR voor NZ omdat je daar een tijd lang niet meer woont. Kun je daarna alsnog je PR voor Oz aanvragen en als je bepaalde periode daar werkt (dacht 1 jaar) krijg je vrijstelling van je IELTS. Ff goed nakijken of dit klopt, maar zo zei onze agent het.

Toekomst NZ???? Daar ben ik eigenlijk wel weer benieuwd naar..  Kiwi uit kennissenkring klaagt ook al steen en been over de government (te links, betalen voor de minderheden, etc..) Eigenlijk een zelfde beweging als NL jaaaren geleden heeft doorgemaakt. Maar is het in werkelijkheid nu echt zo slecht?? Anyway, heel veel succes met de oversteek van "the Ditch" ;-)

grtjs, Cathelijn
 
Cathelijn: nou mailen Joe en Sandra je het bewijs door en dan nog twijfelen he?  :wink:

Kijk nu even in de booklet; onderste zin van pagina 24:

Test results must be no more than 2 years old at the time you apply

En dat gaat over 'de' IELTS test; niet over een type (general of academic)  :up:
 
[quote author=Jan Katers link=topic=8651.msg115377#msg115377 date=1207312480]
Cathelijn: nou mailen Joe en Sandra je het bewijs door en dan nog twijfelen he?  :wink:
[/quote]

Excuseer, dan zijn mijn gegevens achterhaald. Heb in 2006 een keer naar Oxford House gebeld voor hetzelfde en zij vertelden mij dit... wist niet dat je boos werd, Jan!

Mea culpa, regels gewijzigd per 1-9-2007 :
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=7433.msg96831#msg96831

2 jaar dus!!!!!!!!!
 
Back
Top