Gemeubileerd huis te huur in Melbourne - vanaf juli 2009

jennyhoekstra

New Member
Ben je op zoek naar een gemeubileerde woning in Melbourne? Mijn woning is vanaf 1 juli 2009 voor een jaar te huur.

Het huis is in Preston, een wijk 8 kilometer van Melbourne's CBD. Nog geen tien minuten lopen bij de trein en tram (zone 1) vandaan en het is een half uurtje fietsen naar de stad, en nog dichterbij andere gezellige wijken, zoals Fitzroy en Carlton. Parkeren is hier geen probleem en de snelweg is ook dichtbij. Naast Preston liggen de wijken Thornbury en Northcote met vele leuke cafeetjes en winkels. Voor verse groenten moet je bij de Preston market zijn, een kwartier lopen van het huis. Een auto is eigenlijk niet meer nodig!

De woning heeft drie slaapkamers, woonkamer, keuken, bijkeuken, een badkamer en een tuin. Alle kamers hebben centrale verwarming.

Het is huis is erg netjes en is vorig jaar deels gerenoveerd. Ik ben op zoek naar huurders omdat ik samen met mijn man een jaar door Australie ga reizen vanaf juli.

De huur bedraagt AUD $500 per week.

Mail me als je interesse hebt.

Groetjes,

Jenny

Klinkt fantastisch, maar wij hebben al iets eerder wat nodig.
Succes met de verhuur en de voorbereidingen op je reis.
Ik hou het wel even in gedachte voor het geval dat.....

Een gemeubileerd huis voor $500 per week is echt niet duur en zeker niet voor zo dicht bij de stad. Ik denk niet dat je goedkoper zal vinden........eerder veel duurder.

Ons budget is rond de $200 per week,maar wij hoeven niet perse dichtbij de stad te zitten.

[quote author=clair link=topic=9674.msg144139#msg144139 date=1248765730]
Ons budget is rond de $200 per week,maar wij hoeven niet perse dichtbij de stad te zitten.
[/quote]

Succes met vinden  :|

Ha Clair

Maar dan bedoel je toch geen gemeubileerd huis? Volgens mij gaat dat je echt niet lukken hoor.

Wij hebben begin dit jaar een gemeubileerd huis gehuurd en waren net iets meer dan $500 per week kwijt en dat was echt nothing fancy hoor...........en een uurtje rijden van de stad dus niet in de CBD.

Groetjes Mariette

Voor 200 dollar is echt moeilijk iets te vinden. Ik weet natuurlijk niet wat je precies voor woning zoekt maar het is in ieder geval of je ideeen bijstellen naar beneden of je budget omhoog of shared wonen.

Oef $200......

Volgens mij is dat inderdaad alleen mogelijk op de shared market. Zelf heb ik begin 2009 naar een flat gezocht en echt ik kon niets vinden onder de $300.
Niets geen bijzondere eissen alleen niet een al te vies krot. Maar toen ik zag dat als je wat meer op de paal legt je ook veel meer krijgt :)lol:logisch) was voor mij de keuze snel gemaakt. Dan maar iets meer vaste lasten maar wel gelukkig thuis komen!

Nee,hoeft niet perse gemeubileerd.We hebben meer dan genoeg hulptroepen in Melbourne. :smile:

Ha Clair

Zelf als je ongemeubileerd gaat zoeken wordt het heeeeeel erg lastig in die prijs klasse. Zelfs in de outer-eastern suburbs gaat het voor die prijs denk ik niet lukken. Je moet dan eerder toch rond de $300 per week gaan denken.........en dit is een hele populaire prijsklasse.
Heb je al een beetje een idee in welke plaats je ongeveer wilt wonen? Zit je aan een bepaalde regio vast ivm werk?

Mariette

Hoi Mariette,

We kunnen nog wel omhoog met de huur,maar ik ben bang dat we dan de rest van de rekeningen niet kunnen betalen...(of valt dit mee?).
In het oosten zit aardig wat familie(Kew,Collingwood) maar het noorden lijkt ons ook wel wat.
Mn man ontvangt pensioen uit NL dus we zijn niet gebonden door werk.
Ik weet niet wat een gemiddeld salaris in Aussie is maar wij moeten rondkomen met 1600 euro per maand.
Misschien vergelijk ik het teveel met NL,dan is dat bedrag zo weg... :oops:

200 is niet veel maar wellicht mogelijk aan de Westkant van Melbourne. Oosten is sowieso een stuk duurder... en drukker.

Hoe ver wil je maximaal uit de stad weg?

Hallo Clair

Collingwood en Kew dat zijn echt nog wel plaatsen die hier vallen onder "stad". Melbourne zelf is maar heel klein en al die plaatsjes eromheen vallen eigenlijk toch ook wel onder de binnenstad. Als je het over de eastern suburbs hebt dan praat je toch eerder over plaatsen als Boxhill, Ringwood, Mooroolbark, Doncaster, Wantirna etc. En dan heb je ook nog de outer-eastern en dan ga je echt voorbij Lilydale en zo.
Momenteel is 1600 euro ongeveer $2800 maar als de financiele markt weer wat normaliseerd (wat toch al een beetje gebeurd) dan praat je eerder eerder over $2500-$2600. Nu betalen wij veel meer dan $200 per week aan huur maar ik denk dat als je uit gaat van $2600 per maand dat je idd om en nabij de $300 huur moet blijven.
Rekeningen krijg je veel minder frequent dan in NL en de bedragen zijn over het algemeen ook lager maar ook hier wordt alles duurder, water gaat bijvoorbeeld de komende jaren met 100% omhoog en zo zullen er nog wel meer dingen volgen (hopelijk niet met hetzelfde percentage maar toch.....)
Maar het ligt er natuurlijk aan of je met kinderen komt of niet. Met z'n tweetjes rondkomen van $2600 of met z'n viertjes.......maakt nogal een verschil denk ik zo.

Als je tegen die tijd nog wat spulletjes nodig hebt dan geef je maar een gil.

groetjes Mariette

Waardevolle informatie!
Mijn man en ik hebben wel de voorkeur voor rustig wonen+we hebben een dochter van 11,dus met kinderen in de buurt zou prettig zijn.
En 40-50 km buiten de stad vinden wij nog wel kunnen,mits je met OV nog goed naar het centrum kan.
Als $300 voor ons budget nog safe is,durf ik het wel aan.
We merken het nu al in Indonesie;hier betaal we alleen huur(160 euro),water+stroom(50 euro)en internet(25 euro),dat was in Nederland wel even anders...! :crazy:

Hmm bijvoorbeeld deze:
http://www.realestate.com.au/cgi-bin/rsearch?a=o&id=404065526&f=0&p=30&t=ren&ty=&fmt=&header=&cc=&c=70385351&s=vic&snf=ras-mel&tm=1248974068

Je kunt heel makkelijk op maps.google.nl kijken hoe de buitenkanten van de huizen er uit zien, en de straat waar ze in liggen.

Ook deze ziet er goed uit:
http://www.realestate.com.au/cgi-bin/rsearch?a=o&id=404038577&f=0&p=30&t=ren&ty=&fmt=&header=&cc=&c=42401061&s=vic&snf=ras-mel&tm=1248974439
Volgens mij redelijk dicht bij het centrum van Melbourne.

Als ik zo kijk valt er nog best wel wat te vinden voor jouw prijsclasse hoor Clair

[quote author=Gwen link=topic=9674.msg144380#msg144380 date=1248974270]
Als ik zo kijk valt er nog best wel wat te vinden voor jouw prijsclasse hoor Clair
[/quote]

Geloof nu maar, dat dat niet zo is  :up: Je moet echt veel verder van het CBD kijken, om kans te maken op een huis. Bedenk ook dat voor de appartementen die je liet zien, zo 30 mensen op de stoep staan, die Ozzie zijn, een baan hebben en geen kinderen... en veel verhuurders hebben dat toch liever.

Huizen dicht bij een treinstation, dichtbij voorzieningen enz.zijn automatisch meer gewild en duurder dan andere huizen. Wil niet te negatief denken, maar bekijk de rental markt in Melbourne als een zwaar overspannen, moeilijk in te komen markt.

Cheers

[quote author=r2d2 link=topic=9674.msg144388#msg144388 date=1248986759]
Geloof nu maar, dat dat niet zo is  :up: Je moet echt veel verder van het CBD kijken, om kans te maken op een huis. Bedenk ook dat voor de appartementen die je liet zien, zo 30 mensen op de stoep staan, die Ozzie zijn, een baan hebben en geen kinderen... en veel verhuurders hebben dat toch liever.[/quote]

En dit is zo waar!! Ook ik heb dit probleem gehad!
Single, dus 1 inkomen wat niet eens slecht is, geen kids enz. Maar toch gingen al die 2 verdieners netjes voor want oh ja ze hebben ook nog een huur referentie.

Het enige dat mij heeft geholpen is dat de warmste dag afgelopen januari op een zaterdag viel! Openhuis met 45 graden en voila je bent de enige. Dan is het ineens wel mogelijk. Raar maar het is hier zo dat bepaalde beroepen hier eerder een huis krijgen toegewezen, met name juridische of medische beroepen gaan voor. Blijkbaar ben je dan ineens betrouwbaar  :shock: toch blij dat ik onder die medische groep val  :wink:

enne $2600 voor 3, ik zou dan inderdaad wat verder buiten het CBD zoeken want $300 voor huur lijkt mij erg krap voor iets met 2 slaapkamers. Ik ben er achter gekomen dat in de wijken rond het CBD de appartementen pas bij $300 beginnen. Mij is het dus ook niet gelukt om voor dit bedrag iets leuks met 2 slaapkamers te vinden, helaas begint dat vaak boven de $350. Maar heel eenvoudig als ik nog 1 wijk verder ga dan wordt het ook weer goedkoper. Niet mijn keuze ik ga graag op de fiets en dan max 15 minuten naar mijn werk en ja dat kost wat extra maar aan de andere kant geen openbaar vervoer of autokosten.

Ik vraag mij alleen af hoe je uberhaupt denkt te gaan huren? Zonder vaste verblijfsvergunning dus PR kan je niets krijgen hoor! Ja alleen vakantie woningen maar die zijn nog iets duurder.

Back