Gemeubileerd huis te huur in Melbourne - vanaf juli 2009

[quote author=tweety link=topic=9674.msg144394#msg144394 date=1248997310]
Ik vraag mij alleen af hoe je uberhaupt denkt te gaan huren? Zonder vaste verblijfsvergunning dus PR kan je niets krijgen hoor! Ja alleen vakantie woningen maar die zijn nog iets duurder.
[/quote]

Volgens mij of je geen PR te hebben om te huren en Clair vermelde al eerder dat ze familie heeft wonen in Melbourne, die zouden dus garant kunnen staan. Ik zou het wel wat verder buiten de CBD zoeken.

Frankston is helemaal zo gek nog niet.

http://www.realestate.com.au/cgi-bin/rsearch?a=s&cu=fn-rea&s=vic&ss=&ag=&t=ren&snf=&interim=1&chk=0&lead=&ty=&searchFormSource=refine+search&tb=&u=FRANKSTON&is=&pme=any&pxe=300&minbed=2&maxbed=&cat=&m=&p=10

Het draait uiteindelijk allemaal om geld, dus op het formulier zetten dat je bereid bent meer te betalen en de landlord zal dan ineens meer interesse hebben jou als huurder te nemen.
 
Bedankt voor de moeite Gwen.
Wij hoeven niet perse dichtbij het CBD te zitten dus verder weg is geen probleem.
Van Melbourne weet ik niet maar mijn ouders zaten op een jaarvisum  in Brisbane en die konden gewoon huren.
En rond de $300 per week gaat nog wel lukken.
 
Hi

Zou niet best zijn voor alle mensen met een 457 visum als je alleen met een pr kunt huren. Gelukkig is dit niet zo, wij konden zowel in Perth als in Melbourne zonder problemen een huis vinden.

Magda
 
Dat kon ik ook al niet geloven.
Lisette(Vlasjes, maar inmiddels niet meer op xpdite) heeft ook gewoon een huurwoning en dat was ook geen probleem.
Zij hadden wel het probleem dat ze niet konden kopen omdat ze alleen een tijdelijk visum hadden die pas na 2 jaar wordt omgezet in een permanent visum. Daarna kunnen ze pas kopen. Het stukje grond dat ze toen al hadden gezien om te bouwen moesten ze laten varen. Het is ook heel lastig om met een tijdelijk visum een hypotheek uit de grond te stampen want die kun je nooit in 2 jaar afbetalen.

groetjes heidi
 
Je kunt inderdaad gewoon huren met een tijdelijk visum.
Wat verder buiten het centrum is inderdaad wel de moeite waard vanwege de prijzen! Collingwood ligt dan wel vlakbij CBD en is wat goedkoper (Heeft ook zo zijn redenen). Kew is dan weer een stuk duurder. Verder naar het noorden is het weer goedkoper en ook naar het westen is het goedkoper. Oost en zuid is duur tenzij je weer in Frankston zit maar wij begrepen van een financieel adviseur dat Frankston of heel duur is of heel goedkoop en dat laatste daar wil je dan weer niet wonen want veel criminaliteit. Langs de baai is alles duur.
Op www.realestate.com.au vind je veel huizen in de 300 dollar per week maar inderdaad, dan is het superdruk met bezichtingen. Ook huizen waarbij geen foto's erbij staan beloofd niet veel goeds.
! Clair: Maar als jullie niet aan werk gebonden zitten, waarom ga je dan in Melbourne wonen? Als wij in die situatie hadden gezeten had ik het wel geweten hoor en hadden we nu zeker weten niet in Melbourne gewoond! Het is een dure stad wat betreft wonen en daar buiten is het zovel meer goedkoper en met heel veel ruimte!
 
[quote author=tweety link=topic=9674.msg144394#msg144394 date=1248997310]
Ik vraag mij alleen af hoe je uberhaupt denkt te gaan huren? Zonder vaste verblijfsvergunning dus PR kan je niets krijgen hoor! Ja alleen vakantie woningen maar die zijn nog iets duurder. [/quote]

Dat was inderdaad niet correct! Sorry!
Waar wel naar gekeken wordt of je een werkvergunning hebt, want er moet wel een inkomen verkregen worden om de huur te betalen. Met een 457 heb je dus wel een werkvergunning en een toeristenvisum lijkt mij nou niet het handigste om mee aan te komen als je gaat huren.....
 
Ok,wij komen op toeristenvisum maar mijn man krijgt inkomen uit Nederland,dus we kunnen bewijzen dat er elke maand geld binnenkomt.
Zonder dit konden we Indonesie niet eens in.
 
@Aatje:we gaan eerst naar Melbourne omdat daar veel familie zit.We zijn er nl nog nooit geweest :roll:,ik alleen in Sydney maar mijn man en dochter zijn zelfs nog nooit in Aussie geweest.
Zelf loeren we op Tasmanie.
Waar willen jullie naar toe dan??
 
@ Clair: wij wonen nu bijna 1.5 jaar in Melbourne maar als het aan ons had gelegen waren we ook zeker naar Tassie gegaan! Mijn vriend werkt in de IT dus dat is daar wat lastiger wat betreft het vinden van een baan. Ik studeer en dus was een stad als Melbourne een logische keuze voor studie en werk.
Melbourne is wel een fijne stad om te wonen hoor, maar voor de ruimte moet je hier niet echt zijn want het is hier ook behoorlijk druk, veel verkeer, dure huizen. Maar er is wel altijd wel wat te doen en we vermaken ons goed, trekken er vaak op uit om de omgeving te bezichtigen want het is in Victoria wel erg mooi. Maar we weten wel zeker dat we hier niet altijd blijven. Onze voorkeur heeft dus Tasmanie maar we weten het verder nog niet helemaal zeker. We hebben vele mooie plekken gezien tijdens onze rondreizen hier. Ik ga eerst maar eens mijn studie afmaken en dan zien we wel weer verder!

Ik heb de meeste familie in Sydney, Griffith en Wagga Wagga wonen maar we hebben er dus bewust voor gekozen niet bij de familie in de buurt te wonen. Sowieso vonden we Melbourne leuker dan Sydney en Griffith en Wagga zijn nu niet bepaald steden waar we graag willen wonen.

Wat voor visum gaan jullie aanvragen als jullie hier zijn?
 
Huis te huur in Rosanna voor 400 p.w.  gestoffeerd (maar zo zijn alle huizen eigenlijk). 3 sl.kamers.
Stuur me een PM als je geinteresseerd bent.
Vanaf midden Sept pas.
Jan
 
Back
Top