General electrician

Inclamaki

Member
Hoi Forumgangers,
Ons visum is reeds in orde op basis van mijn beroep maar mijn man is electricien van opleiding en beroep. Ik was even aan het zoeken hoe we best voor hem een license kunnen krijgen om ook in Australie als electricien aan de slag te kunnen. Het was me niet echt duidelijk of ik dit via TRA moet doen ? Iemand hier ervaring mee ?
Groetjes Inge
 
Ja dat moet je inderdaad via TRA doen. Dus alle diploma's verzamelen en uitgebreide functie omschrijving, bewijs dat je minimaal 7 jaar ervaring heb enz. Kan zijn dat ie een test moet doen maar dat hoort ie wel.
Veel succes.
Moon
 
Nou Steef moest het in NSW eerst via TRA voor assesment en bij de TAFE een test doen en dan een licentie aanvragen bij de licencie department van de staat waar je woont. En hij is australier met helaas een Nederlandse opleiding (MTS) dus had niks te doen met VISA's, maar hij mocht dat hele geldverslindende en tijdrovende trajectje vd TRA doorlopen.
pfff en dan al die staten met hun verschillende regeltjes wordt er niet goed van.
 
Last edited:
Mr. Nou Steef (Leuke afkorting van naam ) had het niet gemakkelijk.
Helemaal vervelend als hij door alle staten moest voor zijn license te verkrijgen.

Cheers,

Jack
 
Back
Top