General Electronic Instrument Tradesperson

Sen en Annette

New Member
Hoi allemaal,

Onlangs hebben we bij het Migration Bureau in A'dam een full-check laten doen. Volgens hun kan Sen 60 punten krijgen voor zijn beroep, wat zij kwalificeren als electronic equipment tradeperson. Wij zijn alleen bang dat zij de verkeerde kwalificatie eraan hebben gehangen. Sen is van beroep Speciaist in het GSM en UMTS netwerk. Dus de mobiele communicatie technieken. Zijn hoogste opleiding is MTS Telematica.

Als we de kwalificatie laten vertalen in een vertaalprogramma, dan komt er een soort monteur uit van video's e.d. Dat klopt natuurlijk niet.

Afgelopen donderdag hebben we een Australisch buro gevraagd hier naar te kijken en zij geven aan dat Sen zijn beroep niet op de SOL lijst staat.....We hebben inmiddels ook een verzoek lopen bij TIG in Perth. Daar krijgen we maandag a.s. bericht van.

Onze vraag is: wie weet wat de juiste vertaling van electronic equipment tradeperson is?
Is een tradeperson een vakman of verkoper?

Kan iemand ons ook vertellen, dat als je een visum krijgt op een bepaald beroep, of je dan ook in het beloofde land moet werken in dat beroep.

We kunnen in ieder geval alleen op Sen zijn beroep een visum aanvragen, want mijn beroep staat in ieder geval niet op de lijst. (financiele administratie op mbo+ niveau)

Sen en Annette
 
Helaas kan ik je maar met een ding helpen en dat is dat  een tradeperson een vakman is!!!!

De rest kan iemand anders mee helpen, in ieder geval heel veel sterkte :up:
Groetjes Gerard
 
Dat is al een hele opluchting!!!! Stomme vertaalprogramma's ook. Electronic Equipment heeft Sen ook wel verstand van dus misschien wordt het nog wat, dat emigreren.
 
Onder electronic equipment zou ik veel electrische apparatuur verstaan. Dus idd. video's, tv's, radio's, maar ook wel electrisch handgereedschap....boormachine, decoupeerzaag etc. etc.

Nu is dat voor een SOL beroep wel heel breed lijkt me, dus wellicht verstaan ze alleen maar het eerste eronder....dus reparatie van video's en aanverwant luxe media-artikelen...
 
Ga eens op de goverment site kijken daar staat elk nummer van elk gevraagd werk uitgebreid beschreven.
Kun je ook onmiddelijk zien of het de SOL-list is of nog beter op de MODL-list staat


Jack :evil:
 
[quote author=Sen en Annette link=topic=4591.msg57900#msg57900 date=1146347828]
Hoi allemaal

Onze vraag is: wie weet wat de juiste vertaling van electronic equipment tradeperson is?
Is een tradeperson een vakman of verkoper?

Kan iemand ons ook vertellen, dat als je een visum krijgt op een bepaald beroep, of je dan ook in het beloofde land moet werken in dat beroep.

We kunnen in ieder geval alleen op Sen zijn beroep een visum aanvragen, want mijn beroep staat in ieder geval niet op de lijst. (financiele administratie op mbo+ niveau)

Sen en Annette
[/quote]


Trade=vak , dus vakPERSOON , geen vakMAN  , het kan ook een vrouw zijn,  :naughty2:

Gelukkig bieden de meeste vakomschrijvingen vaak ruimte voor intrepretatie, en dat is een taak voor die ozzies van het skill-assesment , en als die jouw in een bepaalt vak indelen , dan ben binnen  :up:

En je hoeft niet actief in het vak van jouw visum te werken , eenmaal binnen...........................................................................................
kan je het vak kiezen wat je wil. :up:


groetjes Johan
 
Ik zeg joepie de poepie! Ik ga zeker even op de site kijken. We waren echt bang dat het de verkeerde vertaling was hoor.
Als het idd zo is Johan, dat je niet perse in het vak moet werken van je assesment, zal het Sen niet boeien wat voor een kaartje ze aan hem hangen denk ik.

Zullen we dan echt welkom zijn???

Gisteravond vloog het me opeens een beetje aan, het idee dat we misschien echt vertrekken uit ons toch soms wel leuke land. Vandaag weer koeien in de wei, lentegeur..... MMM
Aan de andere kant, ik zat een reportage te kijken vanavond, die ging over sex onder kinderen in de Bijlmer. Die kinderen zijn onze toekomst. Mijn god, NL gaat naar de verdommenis! Mijn ukkies hebben volgens mij een betere toekomst in Oz!
 
Dat voorstel van het Migration Bureau kan nog wel eens juist zijn! Ik zou het er lekker in gaan passen. Als zij het zeggen, dan denk ik dat je een heel end komt met electronic equiptment tradesperson!

Geweldig toch!?

Succes.

Henriette
 
Ik heb gisteravond nog even zitten puzzelen of de site van australia-migration.com. Zij hebben een sol lijst met asco codes en omschrijving van de benoemde functies.
Electronic equipment tradeperson is idd iets met video's, tv e.d. Dat doet Sen niet. Wel heb ik General Communications Tradeperson gevonden (asco code 4316-11). Dat lijkt er meer op. Ik krijg nu echt goede hoop. Ik zou vandaag nog wat horen van TIG uit Perth, maar helaas nog geen mail ontvangen.

Zijn er mensen  die zeker weten dat je na aankomst in Oz niet in het benoemde beroep hoeft te gaan werken???

Kun je zelf een assesment aanvragen en wat zijn de kosten?

Sen en Annette
 
[quote author=Sen en Annette link=topic=4591.msg58110#msg58110 date=1146503682]

Zijn er mensen die zeker weten dat je na aankomst in Oz niet in het benoemde beroep hoeft te gaan werken???

Sen en Annette[/quote]

Dat ligt eraan welk visum je aanvraagt of kunt aanvragen.
Bij de 136 doe je naderhand wat je wilt.
bij een verplichte staat visum mag je niet eens buiten die staat werken?

Understando...

cheers :up:

Jack :evil:
 
Echt hoor, eenmaal binnen (op een skilled independent) is doen en laten en wonen en werken waar je wilt......
Dacht je nou echt dat ik accountant wil zijn....ha ha  :wink:........zou er nog best eens van kunnen komen dat ik het ga doen ook!

Overigens: die telecommunications blabla...........lijkt me inderdaad een goede omschrijving. Fijn dat je die hebt gevonden!

Henriette
 
mmm, nog steeds niets gehoord van TIG uit Perth. Ik heb er nog maar een mailtje tegenaan gegooid. Barst van nieuwgierigheid waar zij mee komen.
Ik denk dat we eerst maar een assesment laten doen, pas dan besluiten we of we echt gaan.
Weet iemand hoeveel een assesment kost??

Jullie hebben me in ieder geval overtuigd dat je, eenmaal in het beloofde land, kunt gaan en staan waar je wilt. In ieder geval met een Skilled Ind. Visum. Wat houdt ons nog tegen.....

Moet je overigens voor elk beroep op de lijst minimaal 3 jr ervaring hebben of is dat verschillend?

Annette
 
De basis vereisten zijn:
Voor een 50 punten beroep: 2 van de laatste 3 jaar
voor een 60 punten beroep: 12 mnd van de laatste 18 mnd

Maar: elke assessment instantie heeft zo weer zijn eigen regels. Deze kom je te weten door contact op te nemen/op de website te kijken van de instantie die jullie genomineerde beroep gaat onderzoeken. Ook vind je daar de kosten.
Voor vele instanties ligt dit rond de 350 dollar.

Bij CPAA en VETASSESS wordt alleen gekeken naar opleiding, niet naar werkervaring (in bijna alle gevallen), maar dat ligt voor de TRA weer helemaal anders. Daar ligt wel een zwaar accent op ervaring.

groet, Henriette
 
Hoi Henriette,

volgens mij ben je aardig op de hoogte van de emigratieperikelen. Even een vraag voor je.
Zoals je kunt lezen heeft een buro Electronic Equipment Tradeperson aan Sen zijn beroep "gehangen". Als ik bij de betreffende asco code kijk hebben ze het alleen over het repareren van video's e.d. Sen repareerd draadloze communicatie artikelen. Je moet hierbij denken aan de apparatuur die er nodig is om met je mobieltje te kunnen bellen. Dit wordt in prinicipe niet genoemd, maar uit jouw woorden proef ik dat niet alles exact beschreven staat bij de asco code. Begrijp ik het goed?

Als deze code juist is, dan heeft hij 125 punten, dus koffers pakken. Als wij de asco code nemen die wij denken dat goed is, komen we op 115 punten (jammer...) asco code 4316-11. Dit beroep komt niet voor op de MODL en het andere wel, vandaar het verschil.

Interpeteer ik eea goed?

Ben jij in NL nu aan het werk als accountant om ervaring op te doen?

Groet,
Annette
 
Hi hi, na al het uitzoekwerk en het vinden van de juiste oplossing voor mij + waarschijnlijk een "uitzoekend" karakter, ben ik aardig op de hoogte ja. Ik hoop dat het ook zijn vruchten zal afwerpen in de nabije toekomst. Mijn aanvraag ligt op dit moment bij ASPC.

4311-11 (general electrician) and 4311-13 (iets met electrician - special class) staan ook op de MODL. Dus als het enigszins kan (en daarvoor moet je dieper in de TRA regels duiken) zou ik er wel een kiezen van de MODL, vooral als het een verschil uitmaakt voor onder of boven 120 punten! Je interpreteert alles goed. Zaak is dus om uit allerlei bewijzen en werkreferenties (en vakopleidingen of wat dan ook) te kunnen aantonen dat je voldoet aan je genomineerde beroep. Ik weet niet wat de ASCO omschrijvingen inhouden maar de link die eerder door Syl is gegeven kan je daarbij helpen. Daar staan oa. opleidingseisen etc. Eerste klus is dus: de TRA (en sommigen zeggen dan: dat is de enige echte klus!!!)

Ik ben geen accountant maar een bedrijfskundige. Heb net een jaar gestudeerd (3 vakken) aan een australische universiteit (op afstand vanuit Nederland) om mij als accountant te kunnen laten assessen door CPAA. Tja, soms moet je ver gaan om je doel te bereiken. Dat gedeelte is in ieder geval gelukt. Vandaar dat mijn aanvraag nu al (met dus een positief skills assessment voor accountant 2211-11, MODL) bij ASPC ligt.
Ik acht mijzelf (nog) niet echt in staat om als een volleerd en ervaren accountant aan de slag te kunnen, en ga liever verder in organisatie-advies. Maar wie weet vind ik toch een baan als (beginnend) accountant. Ik ben het zowaar best leuk gaan vinden, dat cijfergedoe!

Succes en laat ons weten waar jullie de TRA test op gaan baseren....

Henriette
 
Hoi Henriette,

Dank voor je reactie. Buysse is nu voor ons aan het onderzoeken wat de mogelijkheden zijn. A.s. dinsdag hebben we een belafspraak omdat ze mogelijkheden zien. Daar ben ik alweer blij mee. We gaan zeker proberen om op deze kwalificatie een visum aan te vragen. Indien het buro dat natuurlijk ook adviseert. Ik heb gister nog een topic geopend over het zelf aanvragen van de TRA. Het probleem is dat wij ontzettend weinig tijd hebben om al het uitzoekwerk zelf te doen. We hebben een tweeling van 8 maanden en ik werk ook nog 3 volle dagen daarbij. Maar ik wil toch zoveel mogelijk info hebben zodat ik wel weet wat het buro doet en dat ze me in ieder geval niets op de mouw spelden.

We houden jullie zeker op de hoogte!

Groet,
Annette
 
Hoi allemaal,

Is er iemand op deze aardbol die een goedkeuring heeft gekregen van de TRA voor deze kwalificatie en wat was/is je beroep in NL. Kwam de beschrijving helemaal overeen of voor bijvoorbeeld 80%?

Wij zijn wanhopig opzoek naar een beroep wat zowel op de SOL als de MODL lijst staat. Anders komen we niet aan de puntjes....Zelfs een STNI visum gaat niet lukken, omdat de meest lijkende omschrijving van Sen zijn beroep niet op de demand list staat van de verschillende staten  :cry: We zijn een beetje overstuur zeg maar. We willen gewoon naar Australie!
Bovenstaand beroep komt voor een groot gedeelte overeen met Sen zijn werk, maar niet helemaal.

Annette

M5: Vraag in nieuw geopend topic had ook in dit topic gesteld kunnen worden, vandaar dat deze topic's zijn gemerged (samengevoegd).
 
Ik vind 80% overeenkomst een heleboel! In ieder geval genoeg om voor te gaan.........

Hoeveel beter ga je het uberhaupt krijgen voor een heleboel beroepen? De meeste zijn nu eenmaal niet zo eenvoudig in een " keurslijf"  te krijgen.....

Go for it!

Henriette
 
Back
Top