genoeg te vragen

linda71

New Member
Hallo,

Ik heb een vraagje als ik al m'n papieren bij elkaar heb vertaald en wel en zover ben dat alles
verstuurd kan worden,hoe weet ik dan wat ik moet betalen.
Want ik lees als je niet genoeg betaal het langer duurt en dat is logisch,krijg je daar automatisch
bericht van?
Graag hoor ik hierover.

Tevens heb ik nog een vraag ik werk als zelfstandige is dan de inschrijving van de KVK,belastingnummer,
diploma's en een beschrijving over mijn werk.
Weet iemand er iets van of heeft er ervaring mee?

O,ja je IELTS tests moeten die nou mee naar de ASPC gestuurd worden of gaat dat pas mee als je
de visumaanvraag opstuurt?

groetjes Linda :?

Hoi Linda,

Ik heb niet overal een antwoord op, maar ik zal proberen je zoveel mogelijk te helpen.

De kosten van de visumaanvraag moeten betaald worden aan DIMIA! Hoeveel dat precies is is afhankelijk van het soort visum. Wat je moet betalen en op welke manier je dat moet voldoen kun je exact terug vinden op de site www.immi.gov.au onder het onderdeel fees.

De resultaten van je IELTS moeten in ieder geval meegestuurd met de visumaanvraag, eventueel moet je ze ook meesturen voor je skill assessment, maar ook dat is weer afhankelijk van welke skill je wilt assessen bij welke organisatie, zie hiervoor de betreffende site van die organisatie

Hopelijk heb ik je hiermee weer wat verder geholpen,

Klopt het dat ik uit het bovenstaande kan opmaken dat je voor het Skilled visum gaat? Zo ja, dan behelst de visum-aanvraag 4 grote stappen (althans, zo zie ik het)....

1. Skills Assessment (waarbij je dus je werkervaring en opleiding laat beoordelen bij de daartoe bevoegde instantie in Australie)
2. IELTS examen
3. Visum-aanvraag
4. (als reactie op visum aanvraag), overleggen van medische keuring en VOG

Datgene wat je moet betalen is heel makkelijk uit te vinden:
- open het document http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/1121i.pdf en zoek jouw beroep op waarvoor jij Skilled Assessment wil laten doen