geSpouse

SaschaH

New Member
Hallo,

Als je vrouw mee wil naar Australie (en je heb genoeg punten als hoofdaanvrager voor een 136), is het dan ook nodig dat je vrouw een Skills Assesment laat uitvoeren?

Sascha  :ill:

Hoe meer je ermee bezig bent hoe minder je door bomen het bos ziet staan.
 
Goeie vraag Sascha,
Dat had ik ook nog graag geweten! Ik ben in ieder geval van plan mijn diploma te laten legaliseren en ook van plan de IELTS-test te doen.
Maar 't is inderdaad zo dat hoe meer je leest, hoe ingewikkelder het allemaal wordt!!!
Grtjs
 
I concur with ´colleague´ AJ... Is niet nodig. Partner moet alleen wel aan de basics voldoen natuurlijk...
Het kan voor jezelf natuurlijk wel hanidg zijn om zaken als diplomavertalingen en eventuele erkenningen wel te laten doen als partner ook aan de slag gaat...

M.vr.gr.

Perthpete
 
Dank je wel.

Het is inderdaad wel handig om voor je partner ook alles te laten vertalen. Kun je makkelijker aan het werk, als je dat zou willen.

Sascha
 
Voor de visum aanvraag idd niet nodig, maar wel aan te bevelen om in ieder geval alles vertaald te hebben qua papieren voordat je vertrekt(scheelt een hoop rompslomp achteraf)
 
Als je een visum aanvraag doet, geldt dit voor het gehele gezin: man, vrouw en kinderen die afhankelijk van je zijn. Hiervoor is het dus niet nodig, alleen in geval je 5 punten tekort komt voor je visum kan het nuttig zijn dat je vrouw/man ook voldoet aan de minimale eisen. Dit zijn: dee leeftijd, de beheersing van de taal, beroep voorkomen op de SOL en de werkervaringsjaren met dat beroep. Dan kan je de 5 bonus punten verdienen.

Suc6,

Wilco
 
Voor ons visum was Hans de head apllicant en zijn skills zijn assessed, maar de mijne moesten niet bekeken worden omdat ik 'meereis' op zijn visum.
Nu we het visum hebben, laat ik mijn diploma's wel waarderen, gewoon om daar sneller werk te vinden!

Sara
 
Back
Top