Gestart met visum aanvraag

Shiela

Member
Hoi allemaal🙋‍♀️,
Ik zal me even voorstellen omdat ik nieuw op het forum ben, ik ben Shiela (41) en ben met mijn gezin (man 37 en dochter 13) begonnen met de visumaanvraag samen met de hulp van visa4you. Na drie keer in Australië geweest te zijn en heel veel verhalen verder zijn we er meer dan aan toe EN niet onbelangrijk....komen we in aanmerking voor een visum. In ons geval het 494 visum voor 5 jaar met de mogelijkheid om na 3 jaar ons permit aan te kunnen vragen Waar we dan ook voor willen gaan. Waar we terecht gaan komen weten we dus ook nog niet, het is nml de vraag welk bedrijf mijn man aan gaat/wil nemen. Dus waar en wanneer ons avontuur in Australië gaat starten is nog allemaal niet zeker, maar 1 ding is wel zeker...we hebben het proces in werking gezet!!

Groetjes Shiela.
 
Hoi allemaal🙋‍♀️,
Ik zal me even voorstellen omdat ik nieuw op het forum ben, ik ben Shiela (41) en ben met mijn gezin (man 37 en dochter 13) begonnen met de visumaanvraag samen met de hulp van visa4you. Na drie keer in Australië geweest te zijn en heel veel verhalen verder zijn we er meer dan aan toe EN niet onbelangrijk....komen we in aanmerking voor een visum. In ons geval het 494 visum voor 5 jaar met de mogelijkheid om na 3 jaar ons permit aan te kunnen vragen Waar we dan ook voor willen gaan. Waar we terecht gaan komen weten we dus ook nog niet, het is nml de vraag welk bedrijf mijn man aan gaat/wil nemen. Dus waar en wanneer ons avontuur in Australië gaat starten is nog allemaal niet zeker, maar 1 ding is wel zeker...we hebben het proces in werking gezet!!

Groetjes Shiela.
Welkom!!
Succes met alles en probeer er vooral van te genieten 😉
 
Welkom en succes inderdaad!

Hebben jullie al enig idee waar jullie het liefste heen gaan? En in welke hoek zoekt je man werk? Wat is zijn beroep? Wellicht weet iemand op het forum ergens in ingang? Zelfs een kleine kans, is een kans!
 
Welkom en succes inderdaad!

Hebben jullie al enig idee waar jullie het liefste heen gaan? En in welke hoek zoekt je man werk? Wat is zijn beroep? Wellicht weet iemand op het forum ergens in ingang? Zelfs een kleine kans, is een kans!
Beste Hein,

Mijn man zoek werk in de procesindustrie (chemische/raffinaderij/offshore) als operator. Onze voorkeur gaat wel uit naar Queensland en New South Wales, maar ergens een baan is ergens een baan ;-)


En ieder,

Dank je wel voor jullie welkom!!!
 
Hoi Shiela!
Welkom op het forum. Mijn man werkt ook in de chemische/raffinaderij/offshore industrie. Door zijn functie is hij goed op de hoogte wat er allemaal speelt in Australië. Het meeste werk is te vinden in Queensland (Gladstone) en Western Australia. Aangezien jullie nog in het visum proces zitten en mijn man vooral projectmatig werkt vanuit zijn eigen bedrijf is het nu nog te vroeg om iets concreets te zeggen, denk ik. Maar laten we contact houden. Mijn man heeft al eerder iemand van het forum aan een baan geholpen. Ik stuur je wel even een PB. Succes met al het papierwerk!
 
Hoi allemaal🙋‍♀️,
Ik zal me even voorstellen omdat ik nieuw op het forum ben, ik ben Shiela (41) en ben met mijn gezin (man 37 en dochter 13) begonnen met de visumaanvraag samen met de hulp van visa4you. Na drie keer in Australië geweest te zijn en heel veel verhalen verder zijn we er meer dan aan toe EN niet onbelangrijk....komen we in aanmerking voor een visum. In ons geval het 494 visum voor 5 jaar met de mogelijkheid om na 3 jaar ons permit aan te kunnen vragen Waar we dan ook voor willen gaan. Waar we terecht gaan komen weten we dus ook nog niet, het is nml de vraag welk bedrijf mijn man aan gaat/wil nemen. Dus waar en wanneer ons avontuur in Australië gaat starten is nog allemaal niet zeker, maar 1 ding is wel zeker...we hebben het proces in werking gezet!!

Groetjes Shiela.
Kijk.. netjes Sheila, welkom. En de eerste tip is al binnen van Janneke61 zie ik 😁. Zijn jullie echt net begonnen en nog aan het oriënteren of al wat stappen gemaakt? Buiten het weten voor welk visum je gaat.
 
Welkom, al goed op weg lijkt het!

Goede hulp van Janneke! Dat is fijn, ik denk namelijk dat dit vaak het lastigste is, vanuit NL een baan vinden in AU.

Veel succes met het visum traject, het is soms leuk, vaak spannend en soms gewoon stom. Maar als het achter de rug is ben je het snel weer vergeten ;)
 
Kijk.. netjes Sheila, welkom. En de eerste tip is al binnen van Janneke61 zie ik 😁. Zijn jullie echt net begonnen en nog aan het oriënteren of al wat stappen gemaakt? Buiten het weten voor welk visum je gaat.
Hoi Rolls,

We zijn net begonnen in het proces. De volgorde die wij aan gaan voor het Work sponsored visa is:
fase 1: inleveren van alle documenten die betrekking hebben tot diplomaS, werkervaring, jaaropgave e.d. Dit zal door de overheid gecheckt worden en zal een maand of 3 a 4 duren.
In de tussen tijd gaan we proberen ons Engels examen te halen. Mijn man voelt zich prettiger om eerst het examen te halen voor hij gaat solliciteren, om gewoonweg geen druk daar van te ervaren.
fase 2: solliciteren, en als mijn man ergens aangenomen is kunnen we de laatste fase in gang zetten voor het visa
fase 3: hoofd visa aanvragen incl medische keuring.

Nu bezig met alles verzamelen voor fase 1 en over een paar weken Engels examen!
 
Met zo'n naam moet het helemaal goedkomen hier in OZ!

sheila
/ˈʃiːlə/
Learn to pronounce
nounINFORMAL•AUSTRALIAN
a girl or woman.
 
Ja je schrijft en zegt Shiela ;-)

En denk dat t alvast voorbestemd is met die naam van mij haha......mijn pa heeft vroeger met zijn ouders twee jaar in OZ gewoond dus die heeft dat onthouden.

Het was uiteraard als een onschuldig grapje bedoeld van mijn kant :) Ik hoop dat het allemaal vlekkeloos verloopt met jullie emigratie.
 
Hoi allemaal🙋‍♀️,
Ik zal me even voorstellen omdat ik nieuw op het forum ben, ik ben Shiela (41) en ben met mijn gezin (man 37 en dochter 13) begonnen met de visumaanvraag samen met de hulp van visa4you. Na drie keer in Australië geweest te zijn en heel veel verhalen verder zijn we er meer dan aan toe EN niet onbelangrijk....komen we in aanmerking voor een visum. In ons geval het 494 visum voor 5 jaar met de mogelijkheid om na 3 jaar ons permit aan te kunnen vragen Waar we dan ook voor willen gaan. Waar we terecht gaan komen weten we dus ook nog niet, het is nml de vraag welk bedrijf mijn man aan gaat/wil nemen. Dus waar en wanneer ons avontuur in Australië gaat starten is nog allemaal niet zeker, maar 1 ding is wel zeker...we hebben het proces in werking gezet!!

Groetjes Shiela.
Welkom op het forum Shiela en vooral veel succes de komende tijd !! Er zal wel een heleboel informatie op je afkomen, maar het leuke daarvan is dat je het zelf kan organiseren en handige tips van de forumleden kan bekijken en vergelijken. Erg spannend allemaal en probeer er vooral van te genieten.

Groetjes Piet en Madeleine
 
Even een kleine update hoe we er voor staan.
We hebben alle papieren voor onze eerste fase in gediend bij het visa bureau. Dat betekend in ons geval dat de goverment de diploma’s etc moet gaan goed keuren. Dit gaat zo’n drie a vier maanden duren.
ondertussen heb ik mijn Engelse test wel gehaald, omdat ik meelift op het visum hoef ik maar gemiddeld een 4,5 te hebben en ik heb een 5,5 gehaald. Mijn man moet helaas alles over doen omdat hij er één 5 tussen had zitten en de eisen zijn elk onderdeel minimaal een 6. Dus eind april nieuwe poging. En dan op het moment dat hij de test heeft gehaald gaat hij solliciteren.
Dit was m weer voor nu! 🙋🏻‍♀️
 
Balen van die ene 5, maar heel normaal hoor dat het niet in 1 poging lukt. Laat me raden: Schrijven?

Ik weet niet of je IELTS examen doet of PTE. Als beide OK zijn voor je, dan zou je PTE eens kunnen overwegen. Dat formaat wordt over het algemeen als prettiger ervaren.
 
Hoi Shiela,
Dat is jammer. Maar hij weet nu wel voor de volgende keer ook wat hij kan verwachten. Wat kan helpen ook, is om vooraf je onder te dompelen zeg maar, in het Engels. Dus bijvoorbeeld Engelse films kijken, mèt Engelse ondertiteling. Je bent aan het luisteren en lezen tegelijk. Voor schrijven is het dan oefenen in de standaard opbouw dingen en zinnetjes die in een brief horen. Er zijn vast mensen hier die de test meer recent hebben gedaan dan ik, die goede oefen sites weten. Succes hoor.
 
Back
Top