Gestart met visum aanvraag

Balen van die ene 5, maar heel normaal hoor dat het niet in 1 poging lukt. Laat me raden: Schrijven?

Ik weet niet of je IELTS examen doet of PTE. Als beide OK zijn voor je, dan zou je PTE eens kunnen overwegen. Dat formaat wordt over het algemeen als prettiger ervaren.
Haha ja nou daar sla je de spijker op de kop…schrijven idd. Denk niet zo’n mannen dingetje om een verhaal uit je duim te moeten zuigen haha.
Maar thanks voor de tip om de PTE test eventueel te doen.
 
Hoi Shiela,
Dat is jammer. Maar hij weet nu wel voor de volgende keer ook wat hij kan verwachten. Wat kan helpen ook, is om vooraf je onder te dompelen zeg maar, in het Engels. Dus bijvoorbeeld Engelse films kijken, mèt Engelse ondertiteling. Je bent aan het luisteren en lezen tegelijk. Voor schrijven is het dan oefenen in de standaard opbouw dingen en zinnetjes die in een brief horen. Er zijn vast mensen hier die de test meer recent hebben gedaan dan ik, die goede oefen sites weten. Succes hoor.
Ja dank, klopt we doen al zo veel mogelijk in het Engels ;-)
 
Haha ja nou daar sla je de spijker op de kop…schrijven idd. Denk niet zo’n mannen dingetje om een verhaal uit je duim te moeten zuigen haha.
Maar thanks voor de tip om de PTE test eventueel te doen.
Het is altijd schrijven. Dus het was een gemakkelijke gok.
In PTE is het schrijven op de computer. Beter dan op een blaadje.
 
Even een kleine update hoe we er voor staan.
We hebben alle papieren voor onze eerste fase in gediend bij het visa bureau. Dat betekend in ons geval dat de goverment de diploma’s etc moet gaan goed keuren. Dit gaat zo’n drie a vier maanden duren.
ondertussen heb ik mijn Engelse test wel gehaald, omdat ik meelift op het visum hoef ik maar gemiddeld een 4,5 te hebben en ik heb een 5,5 gehaald. Mijn man moet helaas alles over doen omdat hij er één 5 tussen had zitten en de eisen zijn elk onderdeel minimaal een 6. Dus eind april nieuwe poging. En dan op het moment dat hij de test heeft gehaald gaat hij solliciteren.
Dit was m weer voor nu! 🙋🏻‍♀️
Jammer van die 5 voor je partner. Tweede keer gaat vast beter!! Succes!
 
Wat het schrijven betreft zijn ze hier heel erg van een gestructureerde opbouw volgens de TEEL: Topic sentence, Explanation, Evidence/Example, Linking sentence waarbij je refereert naar het Topic. Hier is er wat het schrijven van een stuk maar een weg naar Rome. Verder kijken ze naar het woordgebruik. Gebruik voor het zelfde woord telkens andere woorden met dezelfde betekenis. En niet woorden als ‘very good’, maar ‘awesome’, ‘splendid’, ‘excellent’ etc. Afkortingen zijn uit den boze, dus geen didn’t etc. Maar voluit schrijven. Dit zijn een paar dingen die je cijfers kunnen opkrikken of naar beneden halen als je het wel doet.
 
Wat het schrijven betreft zijn ze hier heel erg van een gestructureerde opbouw volgens de TEEL: Topic sentence, Explanation, Evidence/Example, Linking sentence waarbij je refereert naar het Topic. Hier is er wat het schrijven van een stuk maar een weg naar Rome. Verder kijken ze naar het woordgebruik. Gebruik voor het zelfde woord telkens andere woorden met dezelfde betekenis. En niet woorden als ‘very good’, maar ‘awesome’, ‘splendid’, ‘excellent’ etc. Afkortingen zijn uit den boze, dus geen didn’t etc. Maar voluit schrijven. Dit zijn een paar dingen die je cijfers kunnen opkrikken of naar beneden halen als je het wel doet.
O top Janneke, dat helpt idd. Ik heb idd afkortingen gebruikt zoals didn’t, maar dan kan ik mijn partner vertellen dat zeker niet te doen ;-)
En die verschillende woordkeus voor één en het zelfde woord kreeg ik ook als feedback idd op mijn brief, dus thanks voor de reminder!
 
Hoi allemaal,

Weer even een update vanaf onze kant. We hebben ons eerste deel van het 494 visa binnen!!! De goedkeuring van de Australian government om officieel te mogen solliciteren. Hier moesten we diploma’s, geboorte- en huwelijks akte en van de afgelopen 10 jaar werkgeversverklaringen, bankafschriften met salarisstortingen en belastingaangiften voor in leveren.
Nu is de volgende stap dus om op afstand een baan te zien krijgen. Dat gaat niet makkelijk worden…..maar we zijn natuurlijk vol goede moed en we hebben twee jaar de tijd met het eerste visa deel wat we binnen hebben!!
Dus wij zijn weer een stap verder 💪🏻
 
Hoi allemaal,

Weer even een update vanaf onze kant. We hebben ons eerste deel van het 494 visa binnen!!! De goedkeuring van de Australian government om officieel te mogen solliciteren. Hier moesten we diploma’s, geboorte- en huwelijks akte en van de afgelopen 10 jaar werkgeversverklaringen, bankafschriften met salarisstortingen en belastingaangiften voor in leveren.
Nu is de volgende stap dus om op afstand een baan te zien krijgen. Dat gaat niet makkelijk worden…..maar we zijn natuurlijk vol goede moed en we hebben twee jaar de tijd met het eerste visa deel wat we binnen hebben!!
Dus wij zijn weer een stap verder 💪🏻
Gefeliciteerd! Op afstand een baan krijgen zal inderdaad wat lastig zijn, maar er is een groot personeelstekort overal, dus gewoon blijven volhouden en dan zal het uiteindelijk wel lukken.
 
Hoi allemaal,

Weer even een update vanaf onze kant. We hebben ons eerste deel van het 494 visa binnen!!! De goedkeuring van de Australian government om officieel te mogen solliciteren. Hier moesten we diploma’s, geboorte- en huwelijks akte en van de afgelopen 10 jaar werkgeversverklaringen, bankafschriften met salarisstortingen en belastingaangiften voor in leveren.
Nu is de volgende stap dus om op afstand een baan te zien krijgen. Dat gaat niet makkelijk worden…..maar we zijn natuurlijk vol goede moed en we hebben twee jaar de tijd met het eerste visa deel wat we binnen hebben!!
Dus wij zijn weer een stap verder 💪🏻
Gefeliciteerd met het eerste deel van het visum. Nu inderdaad een baan scoren! Maar betekent dat dat het niet uit maakt waar in Australië je een baan vindt?? Of ben je toch gebonden aan bepaalde staat regio? Ik heb zelf nog niet verder gekeken hiernaar, ik ben gewoon nieuwsgierig.
Als je twee jaar de tijd hebt om wat te vinden zou je toch wel zeggen dat dat moet kunnen slagen. Zeker als het Australië breed gezocht kan worden.

Succes in ieder geval!!
 
Gefeliciteerd met het eerste deel van het visum. Nu inderdaad een baan scoren! Maar betekent dat dat het niet uit maakt waar in Australië je een baan vindt?? Of ben je toch gebonden aan bepaalde staat regio? Ik heb zelf nog niet verder gekeken hiernaar, ik ben gewoon nieuwsgierig.
Als je twee jaar de tijd hebt om wat te vinden zou je toch wel zeggen dat dat moet kunnen slagen. Zeker als het Australië breed gezocht kan worden.

Succes in ieder geval!!
Hi Rolls,
Thanks! mijn man mag alleen niet in de steden Melbourne, Sydney en Brisbane werken maar verder overal met het 494 visa. En dit visa gaat ook niet met punten. Dus baan aannemen waar maar gaat lukken en dus wonen waar de baan is 😉
 
Hoi allemaal🙋‍♀️,
Ik zal me even voorstellen omdat ik nieuw op het forum ben, ik ben Shiela (41) en ben met mijn gezin (man 37 en dochter 13) begonnen met de visumaanvraag samen met de hulp van visa4you. Na drie keer in Australië geweest te zijn en heel veel verhalen verder zijn we er meer dan aan toe EN niet onbelangrijk....komen we in aanmerking voor een visum. In ons geval het 494 visum voor 5 jaar met de mogelijkheid om na 3 jaar ons permit aan te kunnen vragen Waar we dan ook voor willen gaan. Waar we terecht gaan komen weten we dus ook nog niet, het is nml de vraag welk bedrijf mijn man aan gaat/wil nemen. Dus waar en wanneer ons avontuur in Australië gaat starten is nog allemaal niet zeker, maar 1 ding is wel zeker...we hebben het proces in werking gezet!!

Groetjes Shiela.
 
Last edited:
Balen van die ene 5, maar heel normaal hoor dat het niet in 1 poging lukt. Laat me raden: Schrijven?

Ik weet niet of je IELTS examen doet of PTE. Als beide OK zijn voor je, dan zou je PTE eens kunnen overwegen. Dat formaat wordt over het algemeen als prettiger ervaren.
Goed om te weten! Onze IELTS van augustus 2020 is verlopen. Dus wij moeten hem opnieuw doen. We stappen nu - mede om dit bericht - maar over naar PTE. Een andere reden: het schijnt makkelijker te zijn om een hogere score te halen en daarmee om 10 extra punten voor het visum op te halen.
 
Goed om te weten! Onze IELTS van augustus 2020 is verlopen. Dus wij moeten hem opnieuw doen. We stappen nu - mede om dit bericht - maar over naar PTE. Een andere reden: het schijnt makkelijker te zijn om een hogere score te halen en daarmee om 10 extra punten voor het visum op te halen.
Yep, mijn vriendin lukte het niet om 4x8 te halen met IELTS Academic. Met PTE first try.
 
Goed om te weten! Onze IELTS van augustus 2020 is verlopen. Dus wij moeten hem opnieuw doen. We stappen nu - mede om dit bericht - maar over naar PTE. Een andere reden: het schijnt makkelijker te zijn om een hogere score te halen en daarmee om 10 extra punten voor het visum op te halen.
Zeker doen en de kans op 10 punten extra, is heel goed haalbaar. Wij hebben het gedaan en ik dacht zo uit mijn hoofd hadden wij binnen een week de uitnodiging van NSW om alles op te sturen voor de sponsorship. Terwijl wij al maanden aan het wachten waren op een uitnodiging met de 10 punten minder.
 
Zeker doen en de kans op 10 punten extra, is heel goed haalbaar. Wij hebben het gedaan en ik dacht zo uit mijn hoofd hadden wij binnen een week de uitnodiging van NSW om alles op te sturen voor de sponsorship. Terwijl wij al maanden aan het wachten waren op een uitnodiging met de 10 punten minder.
Oh wauw! Goeie tip dankjewel! :)
 
Back
Top