gezag

Fijn dat ze nu hebben laten weten wat ze van je verwachten. Kunnen ze die vertaling ook bij de rechtbank doen of moet je dat zelf laten doen?
 
Nee, helaas dat doen ze niet, dus ik moet het ook nog laten vertalen+ apostille stempel. Nog meer extra kosten..
 
Ik zag net je post over de Medicals en vroeg me af hoe het nu met dit hele geregel was? Maar dacht ik vraag het gewoon hier nog even, dan loopt het niet allemaal door elkaar :)
 
ik heb net vandaag ook de apostille stempel gehaald in Den Haag.. dus hetzelfde maar nieuwe document gaat vandaag weer hun kant op en hopen dat het voldoende is.
 
Haha, ja erg druk bezig geweest vandaag! Maar voor een goed doel natuurlijk, kindjes vinden het wat minder leuk (lange autorit vanuit friesland) Maar ach we hebben het maar weer gehad.

Hoe gaat het met jullie en het papierwerk? Zijn jullie alweer wat verder?
 
Wij hebben nu redelijk wat bewijs verzameld. Ik denk dat we alles wat we nodig hebben voor de aanvraag wel hebben, alleen nog niet geordend. Eind maart/begin april is mijn vriend voor 2 weken en 3 dagen in Nederland :D Hij kon wat langer vrij krijgen rond Pasen, echt super fijn!! Ik denk wel dat we eind april de aanvraag pas indienen want ik heb half april een groot examen waar ik heel veel tijd in moet steken.
 
Het enige wat ik heb hoeven te doen om mijn dochter mee te kunnen nemen naar Australie was een in het engels opgestelde brief waarin ik moest vermelden dat ik ga emigreren en dat ik de totale voogdij heb over mijn dochter en dat ik bewijs nodig heb van de rechtbank dat er geen registratie bekend is van gedeelde voogdijschap met de vader van mijn dochter. die heb ik opgestuurd naar de rechtbank en teruggekregen met stempel met de vermelding dat genoemde minderjarige niet in het gezagsregister vd rechtbank voorkomt en handtekening en dat was genoeg. Deze brief met stempels moet je wel heel goed bewaren want je zal die nog een paar keer nodig hebben in australie en ook voor het vernieuwen van Nederlands paspoort in Australie. Veel sterkte gaat goedkomen.
 
Oh wat fijn margriet! lekker van genieten. Ik zie Mijn vriend niet eerder weer dan wanneer we het visum hebben en anders pas rond de kerst weer :( Een jaar Afzien helaas.

Cyberlientje, Dat heb ik nu weer opgestuurd, ze wou nu een nieuwe versie hebben na mijn uitleg dat er geen andere documenten zijn en dit document rechtsgeldig is. ( het mag niet ouder zijn dan 3 maanden? ) Hoe doe je dat in Australie dan? Of is daar niet de eis dat het niet ouder mag zijn dan 3 maanden? Ik heb een Kopie van het document hier, die zal ik dus goed bewaren.
 
Dat van die 3 maanden weet ik niet kan het me in iedergeval niet meer herinneren. Maar ik heb dus het orgineel teruggekregen en die heb ik nog steeds en gebruik hem ook nog steeds nu 6 jaar later. Ze kijken niet naar de datum als het maar orgineel is met stempels en al. Ik denk dat jij ook je orginele brief weer terug krijgt zodat je die kan meenemen naar Australie. Ik heb hem dus nodig gehad bij centerlink voor kinderbijslag. En afgelopen november toen ik mijn dochters paspoort ging verlengen en gelukkig maar dat heeft een hoop ellende bespaard. Bewaar ook alle orginele register uitreksels vooral internationale geboorte-aktes die heb je ook nog diverse keren nodig.

groetjes
Moon
 
Als ik het niet terug krijg vraag ik wel weer een nieuwe aan zodat ik zoiezo een orgineel bij me heb. Goed te weten dat je die documenten nog vaak moet gebruiken, ik had daar helemaal niet aangedacht!

Ik heb net een email gekregen van mijn CO. dat ze het document onvangen heeft en ze het Internally? gaan checken. Dit kan tot 8 weken gaan duren.

Pff zo'n 2 maanden..
 
Ik heb net een email gekregen van mijn CO. dat ze het document onvangen heeft en ze het Internally? gaan checken. Dit kan tot 8 weken gaan duren.

Pff zo'n 2 maanden..
Jeetje, das even balen :( Hopelijk duurt het niet echt zo lang.
 
Back
Top