gezamelijke rekening afsluiten?

Mel

New Member
Hey allemaal,

kan iemand mij vertellen dat als je een gezamelijke rekening wilt afsluiten hoe je dat het beste kan aanpakken?

Mijn vriend woont in WA, Ballidu en ik zit nu in Nederland. Om aan zoveel mogelijk punten te voldoen willen we een gezamelijke rekening afsluiten. Ik weet dat hij dat zoiezo moet doen in Perth (Ballidu heeft geen bank). Maar nu wil ik weten wat ik moet doen om het hem zo makkelijk mogelijk te maken. Hij zit bij de Commonwealth bank.

Alvast bedankt!

Mel

Thanks!

Ik zal de site van bank opzoeken. Bellen voor mijn vriend is lastig, gebied is nml moeilijk bereik waar hij woont.

Mel

Wij hebben dit ook geprobeerd. Ik had netjes copie paspoort gestuurd, maar ik moest er in persoon verschijnen. Dus we kunnen geen rekening afsluiten tot we er zijn......
Mischien een idee om hem 2 pasjes van zijn rekening aan te laten vragen, jou er een op te sturen en als je dan hier geld pint kun je op de afschriften laten zien dat jij hem ook gebruikt.....

(weet niet of dat zo bewijs genoeg is, maarhet valt te proberen....)
Marina

Hoi Mel,

Wij hebben een gezamelijk bankrekening geopend bij de Commonwealth in Perth. We zijn er samen heengegaan en ik moest, voor zover ik me nog kan herinneren, mijn paspoort laten zien. Verder is de rekening gewoon op beide namen gezet en hebben we 1 pasje. Dat ging vrij makkelijk. Afschriften en andere Commonwealth post is nu geaddresseerd naar ons beiden. Dit gebruiken we als evidence voor onze visum aanvraag.

Groet, Marielle

Hi,

Zal lasig worden voor mij om nu weer naar Australie te gaan om een bankrekening te openen. En het stomme is dat  ik eigenlijk net terug ben uit Australie.

Anders moet ik toch maar ff kijken naar de andere tips vanuit NL.

Mel

Hoi allemaal

Nog even een kleine aanvulling. Ik kan jullie niet helpen wat betreft het afsluiten van een rekening vanuit NL. Jan heeft dit in 1994 via Internet vanuit NL gedaan, maar ja, er zal in die tijd wel veel veranderd zijn.

Ik heb nog wel een tip over het zetten van een rekening op beider naam, dat kan nl. gevolgen hebben voor het bedrag wat er minimaal op moet staan en de kosten ervan.

De rekening die we in 1994 hebben geopend staat op naam van Jan (we kwamen daar toch alleen op vakantie) In 2000 hebben we met de bank overlegd of we de rekening toch niet op beider naam zouden zetten voor het geval er iets met Jan zou gebeuren.
Uiteindelijk hebben we besloten om dit niet te doen want dan zou er meer geld op gestort moeten worden. Ik meen van 20.000 AUD per naam. Bleven we onder de 40.000 AUD, dan zouden we moeten gaan betalen om deze rekening aan te kunnen houden. Het gaat hier om een Streamline account, gekoppeld aan een Tern Deposit.
Als je het alleen over een betaalrekening hebt zullen de zaken wel anders liggen, maar het is even dat je jullie dit weten.

groetjes

Back