gezinsleven rond Brisbane?

DJB

XPdite Sponsor
Ik neem aan dat dit onderwerp al eerder voorbij is gekomen...maar ben erg benieuwd naar de situatie in 2015:)
Heeft er iemand ervaring met hoe het gezinsleven bevalt rondom Brisbane?
Wat zijn bijvoorbeeld fijne suburbs om te wonen? Goede scholen?
 
Ik vind het altijd een beetje moeilijk om deze vraag te beantwoorden, want het hangt sterk af wat je zoekt, waar je werkt, hoe ver je van het CBD wil wonen, of je van het openbaar vervoer afhankelijk bent en hoeveel geld je te besteden hebt. Maar ik zal een poging doen. Allereerst zou ik info opzoeken wat betreft de scholen. De betere scholen vind je over het algemeen in de betere suburbs. Wij hebben zelf geen schoolgaande kinderen meer, dus ik ben hiervan niet op de hoogte. Leuke wijken vind ik zelf Pullenvale (duur), Brookfield (duur), Chapel Hill (duur), Kenmore, The Gap en Samford Village. Dichter bij het CBD zijn Toowong, New Farm, Tenerife en Hamilton (duur) goede wijken. Ik moet wel bekennen dat ik de wijken in het Noorden en Zuiden niet heel goed ken. Wel weet ik dat Logan en de omgeving van Sunnybank niet goed bekend staat, net zoals de wijken in het westen ten zuiden van de rivier. Wij wonen zelf in Pine Mountain (in het westen en boven de rivier) en dat bevalt heel goed. Rural, veel ruimte, grote kavels (acreage), maar ook verder van het CBD, scholen, winkels etc. Dat lijkt me minder praktisch met schoolgaande kinderen, hoewel er wel schoolbussen rijden. In onze buurt zijn over het algemeen wel weinig huizen te huur.
 
Misschien moeten we ook maar eens melden, dat mensen hier nog al eens verkassen. Tijdje hier, tijdje daar. En dat doen ze dan ook als het over werk gaat. Eerst tandarts, daarna tegelzetter en vervolgens weer iets heel anders. Dat vind ik echt iets typisch Australisch, het niet zo vastgeroest zitten, geen hokjes. Dus daarom wordt er ook regelmatig verhuisd. Maar werk is toch wel de meest belangrijke reden denk ik, om ergens neer te strijken. Zo zijn de grote steden toch het meest gewild. Over Brissie kan ik helaas niks zeggen, Sydney iets meer.
 
Van tandarts naar tegelzetter:confused:
Ik hou wel van afwisseling, maar dit is wel een rare..

Zal ik de voegen dichtsmeren met amalgaam of composiet?
 


OFX
Back
Top