gezocht calve pindakaas, nasikruiden en koffiemelk...in brsibane

traviesa

New Member
hoi

ik ben al bij 't winkeltje geweest maar die kunnen me niet helpen aan pindakaas of koffiemelk. Iemand ideen?
Verder begrijp ik van vrienden in Perth dat zij nasikruiden gewoon bij coles kunnen krijgen maar hier in arana hills dus niet....iemand ideen?

groetjes
saskia

Ben toevallig vrijdag voor het eerst hier in de NL winkel geweest (Melbourne) en daar waren wel nasi kruiden.  Ik zocht mayo (die er wel stond maar oude datum) en die vrouw vertelde toen dat mayo en pindakaas heel moeilijk te importeren is vanwege de ingredienten. Een hele lading pindakaas is een paar maanden geleden bij hun vernietigd door quarantaine!!

(even ot maar wel over eten :smile:..welke mayo komt het dichtste bij de Nederlandse hier??)

Wat is er "typisch Nederlands" aan pindakaas......?????  Ik dacht dat dat iets typisch amerikaans was: "peanut butter sandwich".
Overigens is peanut butter in elke supermarket te krijgen. En de enige echte lekkere mayonaise maak je zelf toch? Al die Calve troep...... :evil:

[quote author=-+henk+- link=topic=6884.msg87171#msg87171 date=1176623329]
En de enige echte lekkere mayonaise maak je zelf toch? Al die Calve troep...... :evil:
[/quote]

heb je een goed recept Henk??

Ga de Thomy proberen Irene...bedankt :up:

Huh!

Ik heb gewoon Wooly's eigen merk "smooth" pindakaas, en die is goed te verteren!

Onze Woolworths heeft ook een 2x2m rek vol met NL spullen, van rondo's, kano's, rode kool met appeltjes, stroopwafels, beschuit, ontbijtkoek, tot en met remia fritesaus en lekker drop. En anders gaan we naar Warana (tussen Maroochydore en Caloundra), waar een supermarktje zit gerund door ex-Nederlanders, en die hebben een hele afdeling vol met Nederlandse (en Duitse) spullen. Smullen!!!!!! Kroketten en frikandelen!!!!!!!

Marc

[quote author=Inge link=topic=6884.msg87179#msg87179 date=1176624682]
[/quote]
Ga de Thomy proberen Irene...bedankt :up:
[/quote]

Ik beloof je dat je niet teleurgesteld zal zijn! :grin:

Ja, Thomy is de beste! Lekker man!

Zeg, maar is smooth Kraft-pindakaas niet vrijwel hetzelfde als smooth Calvé? Of als je échte pindakaas wilt, dan maal je in een organic shop pinda's, en dan heb je niets anders dan pinda's, pinda's, pinda's. Oh, en pinda's.

Irene :)

heb je een goed recept Henk??

Eigeel kloppen met een klein beetje mosterd, geperste knoflook, beetje wijn-azijn of citroensap, peper en zout naar smaak.
Daarna geleidelijk - eerst heeeel voorzichtig anders gaat het schiften - olijfolie bijvoegen. Zorg dat alles op dezelfde temperatuur is. (Dus geen ijskoude eieren en olie op kamer temp.)

Je kan er uiteraard verder van alles "naar smaak" door gooien. Basis is eigeel, beetje "zuur" en verder olie..... Dat is het leuke met dit spul, je kunt blijven experimenteren.

Een beetje off topic  :oops: maar wou er eigenlijk geen nieuwe topic over openen.

Is er ook karnemelk in Queensland te krijgen?
Tijdens onze vakantie heb ik er om gezocht maar kon het niet vinden .
Is wel iets wat ik ga missen vrees ik  :-(

Buttermilk is de engelse benaming geloof ik.

[quote author=SiMaKy link=topic=6884.msg87180#msg87180 date=1176624865]
Huh!

Ik heb gewoon Wooly's eigen merk "smooth" pindakaas, en die is goed te verteren!

Onze Woolworths heeft ook een 2x2m rek vol met NL spullen, van rondo's, kano's, rode kool met appeltjes, stroopwafels, beschuit, ontbijtkoek, tot en met remia fritesaus en lekker drop. En anders gaan we naar Warana (tussen Maroochydore en Caloundra), waar een supermarktje zit gerund door ex-Nederlanders, en die hebben een hele afdeling vol met Nederlandse (en Duitse) spullen. Smullen!!!!!! Kroketten en frikandelen!!!!!!!

Marc
[/quote]

ik vind die pindakass hier toch echt minder lekker. Smaken verschillen gelukkig!
Ben wel benieuwd welke woolies jij het over hebt. Heb je een aders voor me? Ben trouwens ook benieuwd naar die zaak in Warana want we moeten binnenkort toch naar Maroochy. Adressen welkom......

Groetjes, alvast bedankt!

Goed nieuws!!!

Proef, eet, en wen aan Australische varianten............of whatever verkrijgbaar is en het komt allemaal wel goed.

Durf Thomy eens aan, smaakt bijna-net-zelf-gemaakt, ga naar China town en koop Indische kruiden!! en gooi een scheut cream i.p.v. koffiemelk in je koffie.

Of als alternatief :grin:.. :wink:........vind een leuk plekje in Nederland dan heb je alles voorhanden! hoef je ook niet zo te klooien om een visum te pakken te krijgen.

Groetjes
Syl :wink:

LOL... die Syl... Maar, gelijk heb je wél. Eigenlijk is het te zot om aan de andere kant van de wereld op zoek te zijn naar een typisch Hollandse potje zus of een flesje zo. Zoveel dingen zijn anders, maar net zo lekker of zelfs lekkerder, toch!?

Room in je koffie, lekkerder kan het niet!

(Straks moeten we nog fla-flips importeren, of pakken yoghurt! Filet Américain! Selleriesalade van de Appie! Man man man...  :lol:)

Hiya!

:grin: that's it.....nothing like a "broodje Filet Américain" op een hete Australische zomerdag!!

Hoi
Syl

Weet je wat me nou zo net te binnen schiet? Ik heb hier niemand ooit over Chocoladepasta gehoord! 
En chocoladeboter.

Hoe kan dat nou? Die twee hebben zeker geen grote aanhang. Nou, dat scheelt gelukkig weer in het aantal Cold Turkeys... Hihi... :-D

[quote author=Syl link=topic=6884.msg87248#msg87248 date=1176677923]
Goed nieuws!!!

Proef, eet, en wen aan Australische varianten............of whatever verkrijgbaar is en het komt allemaal wel goed.

Durf Thomy eens aan, smaakt bijna-net-zelf-gemaakt,

Groetjes
Syl :wink:

[/quote]

Vind ik helemaal geen probleem hoor maar om nu eerst 15 verschillende merken te proberen lijkt me ook niet super.

Veel salades die ik maak zit mayo in en ik kan dus of de salades niet meer maken of iets zoeken wat op het NL spul lijkt. Sommige dingen smaken nl echt niet als het zuur is.

[quote author=traviesa link=topic=6884.msg87247#msg87247 date=1176676472]
[quote author=SiMaKy link=topic=6884.msg87180#msg87180 date=1176624865]
Huh!

Marc
[/quote]

ik vind die pindakass hier toch echt minder lekker. Smaken verschillen gelukkig!
Ben wel benieuwd welke woolies jij het over hebt. Heb je een aders voor me? Ben trouwens ook benieuwd naar die zaak in Warana want we moeten binnenkort toch naar Maroochy. Adressen welkom......

Groetjes, alvast bedankt!
[/quote]

Woolies: Big Top shopping centre in Maroochydore; toko in Warana heet "Warana Market"; zit aan de Nicklin Way in......Warana!
Marc

Hi Inge!

Vind ik helemaal geen probleem hoor maar om nu eerst 15 verschillende merken te proberen lijkt me ook niet super.
Fair enough :smile: over smaak valt niet te twisten.  Ik kwam gewoon een beetje opstandig uit bed vanmorgen :grin: Maar je kunt dan inderdaad ook om een goede vervanger vragen :up: ik....eh...how shall I put it.....verbaas me gewoon soms zo ontzettend over kersverse emigranten die zo naarstig op zoek zijn naar bep. produkten. Kijk als je nou na een jaar of 4 ineens vreselijke trek krijgt in een zoute haring, bereklauw of een nasi hap uit de muur kan ik me daar wat bij voorstellen :smile:  :grin:

p.s.: ook hier kun je bij de Woollies een selectie aan Ned. products vinden (waaronder Remia frietsaus, is dat wat??).

Groetjes
Syl!

Ik kwam gewoon een beetje opstandig uit bed vanmorgen :grin:

dat idee kreeg ik al Syl :p

Ik denk juist dat je juist in het begin erg aan het zoeken bent naar dingen die je anders zo voor het pakken had. Ik tenminste wel.........boter om vlees in te braden bijvoorbeeld.....je hebt boter, margarine, met zout zonder zout in kuipjes in blokjes. Heb ze allemaal zon beetje geprobeerd nu maar er is zoveel keus met alles. Wat natuurlijk geweldig.

Maar van de week maakte ik dus een ham-prei salade en dat smaakte voor geen meter...vandaar de mayo vraag. Remia frietsaus hebben ze hier ook bij Safeway maar dat is het net niet :grin:

he dat bedoel ik nu precies.... je wilt iets maken maar het smaakt gewoon totaal anders vandaar die producten.....
waarom zou je het wiel opnieuw uitvinden? het is wel grappig trouwens, alleen al die thickened cream, thin cream, gewone cream, sour cream en creme fraiche.....en dan smaken ze nog anders dan je verwacht ook. Ik heb het meeste inmiddels wel geprobeerd...., net als bijna alle instant koffie.

die pindakaas hier is op de een of andere manier zo licht, misschien ongeroosterde pinda's? anyway ik ben creatief geweest en heb 'm zelf gemaakt. Voor de eerste keer nog best aardig gelukt ook! nu nog een lekkere pittige pindasaus zien te maken, iemand een recept? zo zie je maar waar emigreren nog goed voor is, wie weet word ik nog een keukenprinses!

hmmm en inmiddels ook uitgevogeld hoe ik een brood maak dat naar mijn smaak is....was in nederland ook al zo'n fanatieke broodbakker. de broodmaker draait bijna elke dag, een absolute aanrader!

Back