Gezocht: TomTom - Map of Australia

afterbang

XPdite Sponsor
Hoi,

Heeft iemand een TomTom kaartje van Australia over? Normaal gebruiken we TT Maps met een rasterkaart van Australia op onze TomTom 630. Dit werkt ontzettend goed in alle buitengebieden (aka outback) waar TomTom niet (goed) werkt.

Maar nu we de Sydney/ACT/Melbourne gaan doen is een gewone TomTom kaart wellicht handiger. Zeker als we de diverse woonwijken willen gaan verkennen.

Iemand nog een kaartje in de aanbieding die hij/zij niet meer gebruikt?
 
Hoi,

Heeft iemand een TomTom kaartje van Australia over? Normaal gebruiken we TT Maps met een rasterkaart van Australia op onze TomTom 630. Dit werkt ontzettend goed in alle buitengebieden (aka outback) waar TomTom niet (goed) werkt.

Maar nu we de Sydney/ACT/Melbourne gaan doen is een gewone TomTom kaart wellicht handiger. Zeker als we de diverse woonwijken willen gaan verkennen.

Iemand nog een kaartje in de aanbieding die hij/zij niet meer gebruikt?
Heb net een nieuwe TT gekocht.
De oude 3 jaar geleden hier gekocht en de kaarten waren een beetje verouderd.
1 jaar updates--> $99.95
nieuwe TT met 3 jaar updates---> $89
Snap jij het nog??

Bart
 
hahaha, ehhh nee.

Wel goedkoop als ik het goed begrijp...

In NL kost een losse kaart van Australia 65 euri. Maar ik kan dus ook een StomStom kopen in Sydney voor 89 dollar (75 euri) en dan heb ik er een StomStom bij? (welke dealer is dat? Harvey Norman en The Good Guys zijn iig duurder)
 
hahaha, ehhh nee.

Wel goedkoop als ik het goed begrijp...

In NL kost een losse kaart van Australia 65 euri. Maar ik kan dus ook een StomStom kopen in Sydney voor 89 dollar (75 euri) en dan heb ik er een StomStom bij? (welke dealer is dat? Harvey Norman en The Good Guys zijn iig duurder)
Het was wel bij Harvey Norman, ze moeten net op het juiste moment ff een aanbieding hebben.
GG had op dat moment trouwens ook een aanbieding voor dat ding, maar voor $20 meer wat extra spul erbij waar ik geen behoofte aan heb.

Bart
 
Alrighty, ik hou het in de gaten. Maar het zou wel toeval zijn als ze net een aanbieding hebben op 1 december als ik in Sydney land ;)

Dus mocht iemand een kaartje over hebben hou ik me ook alvast aanbevolen!



P.S. voor mensen die hun TomTom dus buiten de gebaande paden willen gebruiken, dit kan perfect met:
http://jrepetto.free.fr/ttmaps/en/index.html
We hebben dit al een paar keer gebruikt in WA en SA. Je kunt er niet mee navigeren zoals normaliter op een TomTom. Maar je ziet wel waar je bent op de kaart. Meestal meer dan voldoende :up:
 
Ik doe het lekker met mijn Garmin Etrex HCx. Hoef al dat gepraat er niet bij. Gewoon zien waar je bent en welke richting je uit moet is voldoende toch, zeker buiten de "grote" steden.
 
Dat is wat ik in mijn berichtje heb staan. Dan is je TomTom geen ouwehoerende navigatie meer (heb trouwens altijd hetgeluid uit. Wordt stapelgek van dat mens anders) maar een GPS navigatie waarmee je jezelf op de kaart ziet. Et voila. Best of both worlds, je kunt gewoon schakelen in het menu tussen of StomStom of de GPS navigatie. StomStom voor in Sydney, Canberra en Melbourne. GPS voor de Bush & Outback.

Heb trouwens een kaartje gevonden in een baai op het internet. Het lag er vol met piratenschepen.... :oops:
 
Ja, best een druk bezochte haven ondanks alle marineschepen die er voor liggen om de zaak te blokkeren...

Maar ik moet zeggen dat ik er verder weinig kom. Ben toch meer van de eerlijke handel. Als we definitief in OZ landen gaan we de Nederlandse TomTom wel weer sponsoren ;)
 
Wij zijn enigzins a-technisch als het om gps systemen aankomt en dus zegt het bovenstaande ons niet heel veel ;-) Eigenlijk willen we hier in NL een gps kopen incl Australie, zodat we daar niet eerst naar op zoek hoeven te gaan.

Wie oh wie kan zeggen welk navigatie systeem we dan het beste kunnen kopen? Moeten we gewoon naar Mediamarkt of de ANWB of beter ergens anders naar toe?

Thx
 
Voor een TomTom heb je kaarten van zowel NL als Australia. Die kunnen tegelijkertijd in je TomTom zitten. In het menu wissel je van kaart/land indien nodig.

Ben je van plan veel off road te gaan zijn de kaarten van TomTom redelijk nutteloos. Dan kun je dus wat extra software en kaarten op je TomTom zetten. Dan wordt het ietsje technischer maar niet heel veel hoor.
 
... Eigenlijk willen we hier in NL een gps kopen incl Australie, zodat we daar niet eerst naar op zoek hoeven te gaan...
Thx
Lijkt mij eigenlijk zinloos. Hierboven is toch al eens gezegd dat er vaak acties zijn in Ozzy bij de multimedia giganten. En dan heb je ook nog niet eens het probleem met de garantie als je het in NL koopt.
 
Lijkt mij eigenlijk zinloos. Hierboven is toch al eens gezegd dat er vaak acties zijn in Ozzy bij de multimedia giganten. En dan heb je ook nog niet eens het probleem met de garantie als je het in NL koopt.

Hoi Ernieman,
Je hebt inderdaad gelijk hoor. Misschien moeten we ons "Nederlandse regeldrang" eens even laten varen en gewoon slim zijn en het daar regelen. Zo vaak zullen we hem in NL niet meer nodig hebben als het goed is ;)
Dank je voor de tip.
 
Ik lees vrij veel reacties over de TomTom, maar wie heeft er tips voor andere merken (verkrijgbaar in Oz), die handig zijn wat bediening betreft, maar die ook goed zijn voor alle gebieden (steden en omstreken en buitengebieden)?

Tips mbt e-shops zijn ook welkom.

Thanks again!
 
Back
Top