Goed nieuws m.b.t. TRA (Skill Pathway D)

Rob Breumelhof

Active Member
Hallo allemaal,


Er is goed nieuws te melden voor iedereen die afhankelijk is van Skill Pathway D (= mensen die geen formele opleiding in hun vak hebben, maar een erkenning willen krijgen op grond van hun werkervaring) bij TRA.

TRA zal Skill Pathway D in gewijzigde vorm weer in ere herstellen. Er zullen stringentere eisen worden gesteld om fraude te voorkomen. Fraude was namelijk de reden waarom deze mogelijkheid werd ingetrokken. De nieuwe eisen en het moment waarop Skill Pathway D weer in ere wordt hersteld zijn nog niet bekend, maar zodra ik meer hierover weet dan laat ik het weten.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Dit zal veel mensen weer hoop geven.
Niet gemakkelijk om na zo'n 5 a 10 jaar werkervaring (of meer) weer in de schoolbanken te gaan zitten.

Rob komt altijd met goed nieuws, moet wel een man met passie zijn.

:up: :up:

Jack :evil:
 
Hallo allemaal,


Sinds kort ben ik bestuurslid van het Migration Institute of Australia (MIA) en in dat kader had ik gisteren een gesprek bij de State Government van South Australia betreffende de impact van het verwijderen van 'Skill Pathway D' en wat eraan gedaan zou kunnen worden om dit weer in ere te herstellen.

Ik heb een paar voorstellen voor de oplossing van dit probleem gedaan waarvan er eentje naar hun zeggen zo geniaal was dat ze die zullen doorspelen aan de Directeur van TRA en de verantwoordelijke ministers van DIAC en DEWR (die beiden opmerkelijk nauw betrokken zijn bij dit probleem). Het is beide ministers duidelijk welke impact dit heeft op de 'skills shortage' waar Australie mee kampt. Ik kan hier verder niet op ingaan, maar ik hoop dat dit ertoe bijdraagt dat 'Skill Pathway D' toch weer gauw actief wordt.

Soms heb je gewoon een Nederlander nodig om de zaak weer vlot te trekken  :grin:

Nu maar hopen dat het ook daadwerkelijk wordt opgepakt.

Zodra ik hier meer over weet dan laat ik het weten, maar voorlopig ziet het er voor de mensen die afhankelijk zijn van 'Skill Pathway D' goed uit.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Wow!!

Hoop dat de TRA de skill pathway D weer mogelijk maken.  Ro begint deze maand aan z'n opleiding voor timmerman. Dit betekent dat we een half jaar tot jaar weinig inkomen zullen hebben omdat hij na 14jaar ervaring weer als leerling bij een bedrijf aan de slag moet. Dit is de enige manier om in Nederland je timmerman's dilpoma te kunnen halen. maar we gaan ervoor het is nooit weg om zo'n papiertje te hebben.
Fijn om te horen dat we weer goeie kans maken om een skilled visum te krijgen! Straks met dilpoma helemaal!

Yipeee, Betty
 
Back
Top