Goede public school, welke wijken?

clara

New Member
de kans is groot dat mijn man een sponsor heeft gevonden in Melbourne... geweldig!
nou is mijn vraag:

* zijn er andere nederlandse gezinnen met kids tussen 10 en 13 jaar?
* wie weet waar de betere public schools zijn? primary en secundary?
* klopt het dat je dan het beste in die wijk kan wonen waar die betere scholen zijn?
* qua wonen lijkt het ons leuk als de kids ook andere kids op straat zien; is dat ook zo in MB?

voor nu, hoop dat er reacties komen!!!! Groetjes clara
 
Hoi Clara,

Wij gaan in augustus naar Melbourne, richting Box Hill. Ik heb niet echt een antwoord op je vraag, maar ik zit eigenlijk wel met dezelfde vraag. Wij hebben een zoon van 12 en een dochter van 9 en ook ik vraag me af of er 'goede' scholen zijn en 'slechte' scholen.
Ik meen begrepen te hebben dat er niet veel verschil zit in de scholen, maar dat kan ik me nauwelijks voorstellen. Financieel kijken wij ook naar public schools, familie van mij zegt dat de private schools wat meer vakken hebben en een iets hoger standaard. Maar dat de public schools ook goed zijn.
Ik heb een nicht die lerares is daar en wil haar nog vragen of zij tips heeft. Ik zal er nu vaart achter zetten, maar weet uit ervaring dat ze niet zo'n haast heeft met antwoorden.

Weet je al waar jullie ongeveer heen gaan?

groetjes van Pauline
 
Hoi

Ja er zijn Nederlandse gezinnen met tieners (er is Ned les voor primary en secondary kinderen en dat wordt alleen georganiseerd met voldoende intresse).  Kinderen die buiten op straat spelen.  Het is niet zo gewoon als in nederland.  In een van mijn huizen speelde de jongens in de straat veel buiten.  In mijn andere huis alleen de meiden en de overige speelde niemand buiten.  Het hangt er van af wat in je straat woont.
Uiteraard zijn er goede en minder goede scholen.  en Ja het is het beste als je in de wijk gaat wonen van een goede school.  Goede scholen hebben overal het algemeen een 'ceiling' en kinderen die in de 'zone' wonen hebben voorrang.  Als je aangeeft in welke richting je wilt wonen kan ik wat navraag voor je doen.

Sidonia 
 
ben een tijdje afwezig geweest, wel gelezen, maar weinig geschreven.
update? mijn partner zit inmiddels al bijna 3 weken in Aus. Eerst in Sydney (wat hij geweldig vond) en nu op zijn plek in Melbourne. Hij heeft een baan als salemanager en is eerst op proef (short-stay) en we zijn nu bezig met de 457. Hij ging eerst alleen om te kijken of het zodanig is om het gezin weer op te pakken en te verhuizen.
Nu heeft hij het super naar zijn zin: de mensen zijn een verademing vergeleken met de spanjaarden, de hele sfeer is positief en vriendelijk, de baan is leuk....
maar hij verveelt zich in de avonduren en in de weekenden. heeft iemand nog een tip voor een ontmoetingsplek of dingen die leuk zijn "in je eentje"?
 
Misschien is hij niet meer zo piep, maar misschien is dit een idee om wat mensen te leren kennen.

http://www.jbm.melbourneaustralia.com.au/
 
Back
Top