Goedenavond Wie kan me helpen???

Bjorn27

New Member
Ben pas sinds vandaag een beetje aan het rondneuzen op deze site.
Ik had een vraagje.
Ik wil voor een skilled visa gaan.
Maar weet eigenlijk nog helemaal niet hoe dit allemaal in zijn werk gaat.
Ik zag een paar mensen vertellen over een bureau die je hier mee kan helpen.
Weet er iemand een goed bureau, of zeggen jullie dat je het beter zelf kan doen. (lijkt me erg moeilijk dat zelf doen, ben maar een stomme installatiemonteur)
Dus hoop dat iemand me even op de goede weg kan helpen.
Alvast bedankt
Groetjes Bjorn
 
Hey, welkom op het forum.

Je kan best eerst eens de search button gebruiken voor je vragen begint te stellen, zo kom je al  een heel eind verder. :up:
 
Hoi Bjorn,

welkom op het forum, je kan hier voor elk onderwerp een antwoord vinden of krijgen, ikzelf ben een dome schilder en mijn leeftijd is kritiek dus heb ik een buro in de hand genomen, een goed buro is The immigration Group, niet te verwarren met the immigration office uit amsterdam, die zijn ontzettend duur en je moet nog alles doen.
Wij staan op het punt om een case officer te krijgen en hopen binnen 1 maand ons visum te hebben,
je moet eerst je beroep laten herkennen, jaren ervaring en diploma's.
Daarvoor heb je brieven van je werkgevers en diploma's nodig, hoe oud ben je?
een skilled visum heb je 120 punten voor nodig dus als je niet al te jong bent moet je goed scoren op engels (20 punten), moet je veel ervaring hebben (min 5 jaar) en moet je beroep op de modl lijst staan (hun verlanglijstje), wij moesten ook nog eens 100 duzend dollar investeren voor 1 jaar om aan de 120 punten te komen.
Ik wil je wel wat tips geven maar die kan je hier ook vinden, kom je er niet uit stuur me dan een pm.

Groeten,  Fred :lol: :artist:
 
Ha die bjorn, heb net gezien dat je 27 bent dus dat met die leeftijdspunten zit wel goed, je bent ook een limbo net als wij (brunssum).

haha
das toevallig
(limburg met zijn hoge werkeloosheid en schnabbel immigranten is natuurlijk een reden om te vertrekken maar wij gaan weg omdat we gewoon eens wat anders willen.

:sunny:
 
Hoi Bjorn,

Ik heb dit een keer opgeschreven, lees maar eens door.

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=6177.msg77016#msg77016

succes en welkom op het forum

groetjes Miranda  :smile:
 
Hoi Bjorn,

Toen ik hier in het begin kwam, toen snapte ik er ook helemaal niks van. Een bureau in de arm nemen was voor mij echter geen optie, omdat ik niet zoveel geld heb en het geld wat ik heb, in Australie nodig heb. Ik heb dus besloten alles zelf uit te zoeken. Mede met behulp van deze site is dat (vooralsnog  :grin:) goed gelukt. Alhoewel ik in het begin nooit had verwacht dat het zou lukken, is tot nu toe alles heel vlot verlopen en had het niet sneller gekunt met een bureau. Doordat je op alle vragen een antwoord kunt vinden en alles kunt vragen is het mij uiteindelijk gelukt om het allemaal zelf te regelen. Er achteraf op terug kijkend ben ik erg blij dat ik het allemaal zelf heb gedaan. Persoonlijk (ook omdat ik alleen emigreer en het dus niet zo'n moeilijk proces daardoor is) ben ik erg blij geen bureau te hebben ingeschakeld.

Succes ermee  :up:
 
Hi Bjorn,

Kijk nog wel even op www.immi.gov.au bij welke instantie je je beroepenerkenning moet laten doen, staat op de SOL-lijst (Skilled Occupation List)
Waarschijnlijk zal dit TRA zijn, maar goed ik ben niet helemaal thuis in jouw beroep, dus kan dit niet bepalen.

Veel succes met het uitzoeken.

Mariette
 
Back
Top