Goedkoop bellen vanuit Australie naar Nederland?

Lin

XPdite Sponsor
Ik ben wat aan het zoeken geslagen op internet, maar wordt nog niet veel wijzer... Kan iemand mij helpen aan een "provider"  in Australie voor goedkoper bellen naar Nederland? Ik betaal via Telstra $0.45 per minuut!! Ha dat was even schrikken!

Tips anybody?

Groetjes Lin

hallo Lin,

ik heb al eerder iets gelezen over telefoon kosten,en ik geloof dat Ineke daar
wat tips op had misschien kun je haar een pm sturen.

groetjes Manja :)

Doe even een search naar "Skype" en "telefoonkaarten" en dan kom je vast al een boel tegen.
Er zijn tientallen verschillende telefoonkaarten, en naar NL bellen hoeft niet meer dan een paar cent per minuut te kosten. Maar let vooral op de 'flagfall' kosten, die kunnen nogal verschillen.

Er zijn legio kaarten te koop, ze concurreren enorm, bij alle winkelcentra, je wordt er letterlijk mee overspoelt.
De kosten zijn nu ongeveer 2 cent per minuut, met maar 10 cent flagfall of zo. Het kost niets meer.
Je koopt een kaart van 10 dollar en moet binnen 3 maanden gebruikt worden.
Bellen naar Nederland is goedkopoer dan bellen naar je buurman.

Het enige is dat je een hele reeks nummers eerst moet draaien, maar dat kun je inprogrammeren.
Deze kaarten kun je bij elke telefoon gebruiken, maar niet voor je mobiele telefoon , kan wel maar zijn de kosten veel hoger en schiet je dus niets mee op.
Jan

Yep, telefoonkaarten. Gewoon een telefoonzaak binnenlopen en vragen welke het goedkoopst is om naar NL te bellen. Ik gebruik geloof ik OzCall of zoiets. Voor 10 dollar kan je letterlijk uren naar NL bellen!

Je kan de telcard ook bij de news agent kopen,
het is de godkoopste manier van bellen
naar het buitenland van uit Aus.
Wel even vragen wat het start tarief is wat dat
scheelt wel erg tussen de providers.

Gr ineke

Hoi, wij gebruiken al 3 jaar de Daybreak Telephone card, daar kun je voor 10 dollar uren mee naar NL bellen. Wel gaan we nu met Skype aan de slag, da's helemaal handig.

Iedereen bedankt voor de tips! Ik ga morgenochtend naar de newsagent om zo'n kaart te halen!

Groetjes Lin

(Dan kan ik je nog even bellen Ien voor jullie vertrekken zondag!!!!!)

Hoi Lin,
Wij hebben een "Say g'day" card van Telstra. Die kost 30 dollar, en je kunt er 6,5 uur voor bellen. Wat kost dat per minuut?? Heb ik nog niet bij stilgestaan, maar ik zal eens kijken of Ozcall en Day Break goedkoper zijn. De Say G' day kaart kun je trouwens op internet verlengen; je kan dan via je creditcard geld op de kaart zetten. Wel zo makkelijk, vind ik.
Succes ermee!

Groetjes, Eva.

Ik weet niet waar je zit, maar ik weet wèl dat toen ik in Syd was (suburb bij Eastwood) ik kaarten kocht voor ong. 20/25 dollar en daar minimaal 10 uur mee kon bellen. Er wonen daar heel erg veel Aziaten (Eastwood is Klein-Korea) en in gewone winkeltjes/kleine supermarkten kocht ik die dingen. Soms beetje rare kaarten, maar dan ook vaak iin je voordeel. Ging ik bijvoorbeeld bellen en zei de stem dat ik nog 2 uur had. Zeg dat ik 1 uur had gebeld, dus zou je denken dat er nog 1 uur opstaat. Maar nee.. de volgende keer dat ik hem gebruikte zei de stem dat ik nor 4 uur had ofzo! Ik kan me de namen van de verschillende kaarten niet herinneren. Eéntje was geloof ik 'Apple' , ofzo. Ik zal het nog eens navragen bij mijn vriend.

yoeks

Heb toevallig gisteravond weer een nieuwe kaart gekocht, en kreeg te horen dat OzCall het goedkoopste was. Ik kreeg deze tip de vorige keer dat ik een kaart kocht van de cassiere die zelf familie in Duitsland heeft. Zij zei dat men bij de Seven eleven supermarkt exact voor je na kan kijken wat de goedkoopste kaart is per land. Gisteravond daar dus heengeweest, en Ozcall werd door die persoon aangeraden als de goedkoopste! Nog niet mee gebeld, maar toch...

Is de kwaliteit van het geluid via die kaarten dan ook goed of zit je dan met zo'n irritante echo??

Betaal via AAPT $2.50 voor een half uur (capped) maar dat kan dus toch nog goedkoper

Groetjes
Syl

zo af en toe is de verbinding slecht, maar dan hang je op en bel je nog een keer..
het is dus niet altijd van opperbeste kwaliteit, maar ik vind het doe moeite waard (toch zo irritant 'hollands' he.. als het maar goedkoop kan... )

probeer het eens!

yoeks

Zelf heb ik nog nooiit een slechte verbinding gehad en telefoneer paar keer per week/dag.
Maar ja , anderen hebben misschien niet deze ervaring.
Ik heb GPS phone cards, bij de newsagent. 2 cent per minuut naar NL, ik dacht geen flagfall, maar weet het niet zeker, dan misschien 10 cent??

Wat is flagfall??

Is het in AU nog niet mogelijk om via Voip (internetbellen) naar Nederland te bellen?

Mijn man werkt in Nederland bij een bedrijf die het hier aanbied en op banensite's
in AU konden we zien dat hij daar ook aan een baan kan komen, dus ze zijn er wel mee bezig.

Dat is echt goedkoop.

Karin

GPS heeft geen flagfall.  Net uitgevonden.

Kaatje, Flagfall is een vast bedrag waar je mee begint en daarna betaal je een bedrag per minuut/uur/kilometer of wat dan ook.

De flagfall bij een taxi is b.v. 3 EURO en daarna 80 cent per kilometer.

[quote author=Jan H. link=topic=3276.msg38801#msg38801 date=1133467841]
GPS heeft geen flagfall.  Net uitgevonden.

Kaatje, Flagfall is een vast bedrag waar je mee begint en daarna betaal je een bedrag per minuut/uur/kilometer of wat dan ook.

De flagfall bij een taxi is b.v. 3 EURO en daarna 80 cent per kilometer.
[/quote]

Is flagfall niet gewoon aanvangstarief of starttarief in gewoon Nederlands ?  :-D  :wink:

Ingrid  :cold:

Als je even op de volgende link klikt vind je rates van $ 0.029 en zelfs nog lager, maar dan wel met piek en daltarief
http://www.phonecards.com.au/front.asp?pid=20

Groetjes,
Brit

He Brit,

Goeie link! Dat heb ik nu  niet kunnen vinden met google... jaja  :blond:!!
Maar ik wordt er niet echt wijs uit... doe het vast niet goed... Wat is dan de goedkoopste?
Vooralsnog heb ik Ozcall in gedachten.....

Groetjes lin :blahblah:

Back