Goedkoop bellen vanuit Australie naar Nederland?

Ik plaatste mijn antwoord op het onderwerp: BBQ in Sydney, per ongeluk hier en kon het niet weghalen. Dus nu maar even (De text veranderen en.....)  vragen of men als Skype gebruikt. Dus GRATIS bellen naar een computer in Nederland, waar ook al Skype in zit.

Joop Mul
OzCloggie

Hoi Lin !

Ik en mijn ouders bellen via onze computers naar Nederland/Australie. We gebruiken de software van MSN Messenger daarvoor. Meestal met een webcam erbij dus dan hebben we beeld en geluid !  :up:

Omdat we beiden geen dial-up verbinding gebruiken is dit heel goed te doen want je financiele kosten voor het gebruik van de pc zijn al gedekt en lopen niet op of zo !  :)

Het bevalt ons echt prima !  :-D

groetjes,

Ingrid  :cool:

[quote author=Lin link=topic=3276.msg38870#msg38870 date=1133520149]
He Brit,

Goeie link! Dat heb ik nu  niet kunnen vinden met google... jaja  :blond:!!
Maar ik wordt er niet echt wijs uit... doe het vast niet goed... Wat is dan de goedkoopste?
Vooralsnog heb ik Ozcall in gedachten.....

Groetjes lin :blahblah:

[/quote]

Hoi Lin,

True Blue kost 0.029 geen starttarief, Australian kost 0.017 maar starttarief van 0.49, Oasis kost 0.026 geen starttarief, dan heb je nog Hot 0.035 (piek uren) en 0.005 (daluren).
Wanneer je geen gebruik wilt maken van piek/daluren dan ben je met Oasis het goedkoopste uit.

Maar, Jan heeft geschreven dat GPS 0.02 kost zonder Flagfall, dus dan is deze nog goedkoper.

Mocht je er nog één vinden die goedkoper is, laat het dan even weten.

Ik ben ook  :blond: (wel geverfd), maar toch.

Groetjes,
Brit

Ik weet niet wat OZcall berekent, maar GPS kost 2.2 cent per minuut en geen flagfall , ook geen dal of hoog tarieven.
Maar ja of het nou 2.2 of 2.7 of 1.9 cent is, het blijft 3 keer niks.
15 jaar geleden was het 5 dollar per minuut vanuit OZ en Fl. 9.50 vanuit NL

Brit meid bedankt! Ik heb zelf thuis nog geen pc en mijn moeder ook niet, vandaar geen skype vooralsnog.

Groetjes Lin

Hoi Lin,

Zoals Jan ook al zegt, was het jaren geleden behoorlijk duurder en denk ik dat ofdat je nu 0.02 of 0.03 cent betaald niet zo heel veel uitmaakt.

Kijk gewoon of de newsagent in de buurt één van de genoemde kaarten zonder starttarief en piek/daluren verkoopt. Als je er ver voor moet rijden kost het je weer benzine en ben je het voordeel alsnog kwijt.

Succes.

Trouwens als je straks een pc hebt en evt. een webcam kun je zowel met Skype als met MSN messenger voordelig bellen en ook nog met beeld erbij.

Groetjes,
Brit :up:

Oh meid kan niet wachten tot we onze eigen pc weer hebben!
Morgen arriveren onze spullen in Brisbane, nu maar hopen dat ze de boel voor de kerst vrijgeven, maar de kans was erg klein.....

Ik ga een kaart halen!

Hopen maar op een klein wondertje en dat jullie spullen toch nog voor de kerst worden vrijgegeven.
Kan me voorstellen dat het fijn is om je eigen spulletjes (en natuurlijk met name die van de kinderen) weer te hebben.

Vandaag over 3 weken vertrekken onze katten en komen de verhuizers onze spullen inpakken. 3 Dagen na het vertrek van de katten vertrekken we zelf.
Spannende en emotionele tijden.

Succes met bellen,

Groetjes,
Brit

Hoi Lin,

Ik ben net terug van mijn backpack avontuur in oz.
En het is goedkoper om vanuit oz te bellen 0,7 cent per min met de juiste telefoonkaart.

Wat ik nu op het moment doe is bellen via SKYPE. Dat gaat via de computer en is geheel gratis. Je hebt alleen een mic + boxen/ koptelefoon nodig. Skype kan je overal opstarten dus ook in internet cafe's.
De verbinding is nog beter dan bellen met een gewone telefoon.

Ik hoop dat je wat aan deze optie hebt kijk op www.skype.com

veel bel plezier
gr maris

Hai.
bellen via de computer is hardstikke leuk hoor maar alleen als je een snelle internet verbinding hebt.
wij hebben hier maar 28,6 kb af en toe 31 kb maar dat schiet echt niet op dan hoor.
Er zit een echo in en je praat langs elkaar heen.
Nee wij hebben toch maar besloten om er een telefoonkaart bij te kopen.
bellen nu via saygday en dat kost naar nederland 7 cent en naar duitsland 3,9 cent.
wil alleen wel opzoek naar iest goedkopers voor nederland want 7 cent kan heus wel goedkoper.

nee echt bellen met de telefoon moet toch echt af en toe ff gebeuren hoor.

groetjes Sas

voor t thuisfront in NL is  ook een goedkoop nummer om te bellen:

0900-1444 (voor vaste telefoon) 3 cent per minuut
0900-1925 (voor mobiel) 25 cent per minuut

ik maak hier op t moment omdat Elliot weer in Oz zit voor een paar weken (nog 4 en zijn we eindelijk weer bij elkaar) veel gebruik van!!!

Hezza, dat kan véél goedkoper:

http://www.1643telecom.nl/index2.php

Groetjes en veel succes, Lin

0 cent per minuut naar Australië bellen? Hoe kan dat nou? :-o

Helemaal top natuurlijk maar onbegrijpelijk  :up:

Een ex-collega van me heeft afgelopen jaar een klein jaar in New York gewoond. Ze hadden daar een heel interessante dienst genomen; je hebt daar een telefoon staan maar daar zit een nederlands 030 nummer aan vast. Alle vrienden en familie kunnen dus gewoon dat 030 nummer bellen en dan ging de telefoon in NY over; en zij konden ook gewoon met die telefoon binnen Nederland bellen. Uiteindelijk kost dat allemaal vrij weinig want zij betaalden gewoon de kosten binnen Nederland en wat abonnements geld en opzet kosten.
Ik weet even niet meer precies hoe dat bedrijf heette dat dat deed en wat precies de kosten waren maar als mensen geinteresseerd zijn kan er ik er wel even achteraan gaan. :)

helemaal geweldig! heb me gelijk aangemeld!!!
ik dacht dat ik al goedkoop uit was maar dit is super!!!!

[quote author=Hezza link=topic=3276.msg63073#msg63073 date=1150548973]
helemaal geweldig! heb me gelijk aangemeld!!!
ik dacht dat ik al goedkoop uit was maar dit is super!!!!
[/quote]

let wel op dat je geen belbudget abonnement hebt van de KPN want dan werkt het dus niet.

Tja ik heb helemaal geen vaste aansluiting meer dus ik heb er niets aan. Ik gebruik bel1649 mobiel. Kun je voor 3,5 cent per minuut plus de kosten van je mobiele telefoon naar Australië bellen. Ik heb een megabundel belminuten dus lekker goedkoop voor mij  :up:

Ik ben wat aan het zoeken geslagen op internet, maar wordt nog niet veel wijzer... Kan iemand mij helpen aan een "provider" in Australie voor goedkoper bellen naar Nederland? Ik betaal via Telstra $0.45 per minuut!! Ha dat was even schrikken!

Tips anybody?

Groetjes Lin
Ik gebruik Local Phone ( https://www.localphone.com/login) Je betaalt een klein bedrag vooruit en dan bel je voor 1c per minuut naar Nederland. Als het slado lager dan $5 is krijg een berichtje. Ik heb het saldo laten teruglopen tot $1.- .Geen centje pijn. Werkt perfect.
Hanne

Mobile of fixed? Met Vodafone Mobile krijg je bij de grotere post paid plannen een paar honderd minuten internationaal bellen. Je kan ook telefoonkaarten open, in veelal Indian winkels of online. Wat Hanne heeft aangegeven zal ik ook eens moeten bekijken. En dan zijn er natuurlijk ook nog Skype en whatsapp.

Back