goedkope vliegtickets vanuit oz naar nederland!

Iris

New Member
Het is dan eindelijk zover, na 2 jaar in oz te hebben gewoond, willen we graag terug voor een vakantie naar Nederland.
Nu nog de tickets. We hebben nog genoeg euros om een ticket via nederland te kopen, maar in dollars is ook prima.
Weet iemand een goede site of adres voor echt goedkope tickets naar Nederland, wij zijn vreselijk flexibel.

Alvast bedankt,

Iris
www.vos2oz.com
 
Hoi Iris, leuke vakantie in het vooruit zicht !!  :smile:

Wanda, ook op dit forum weer er nogal veel van en regelt ze ook ? Misschien een pm tje sturen.


Veel plezier met de voorbereidingen Jojo.
 
De prijzen zijn zeer seizoens afhankelijk. Soms als het in NL hoogseizoen is, is het dat hier niet en omgekeerd. Als je niet direct gebonden bent aan een bepaalde periode dan is het zaak vooral daar op te letten. Vooral maart/april en september/october zijn naar onze ervaring de goedkoopste perioden vanuit Oz naar NL.
 
Hoi Iris,

Half oktober tot half november lijkt nu het goedkoopst te zijn. Ik heb een ticket gekocht met Korean Air voor vertrek 1 nov voor $1432 alles inclusief. Dat was echt het goedkoopste wat ik zag voor die periode. Via Flightcentre aangeschaft.

Succes!

Henriette
 
He hangt er zo vanaf wanneer je gaat en of er dan toevallig net een aanbieding is. Wat ik nu heb gedaan (voor mijn reis in september) is naar reisbureaus gaan en vragen wat zij mij kunnen bieden. Daarna heb ik bij die vliegtuigmaatschappijen zelf ook gekeken, en dat was nog goedkoper. Dus ik heb het rechtstreeks bij de maatschappij, online geboekt. Ik vlieg nu met China Airlines, dat scheelde 100 dollar met het reisbureau en het scheelt 600 dollar met Singapore Airlines, die vorige keer juist de goedkoopste was. Goed rondshoppen is dus mijn advies. Maar het is in mijn opinie niet altijd het snelste/beste om op internet te beginnen. Ik zou het wel zeker controleren of je het nergens goedkoper krijgt... plus hoe comfortabel je wilt vliegen en met stop overs?? Zoveel om rekening mee te houden  :roll:  :up:.
 
Misschien weet iemand deze?
Hoe moet je online boeken wanneer je 5 tickets moet hebben waarvan 1 kind enkel, 3 volwassenen enkel en een volwassene retour.
De 4 enkele is nog geen probleem, maar wat moet ik doen om die ene retour op de heenweg met ons allemaal mee te laten reizen?
Heb gekeken hoe ik dat het beste kan boeken, maar is me tot op heden nog niet helemaal duidelijk.

Mariette
 
Zoeken naar een laagste prijs, hetzij op internet hetzij bij vliegwinkels naar 1 kind enkel, 3 volwassenen enkel en een volwassene retour. Alle drie uitprinten en meenemen naar een Flightcentre en door hun rechtstreeks in het systeem van de vliegmaatschappij laten boeken. Zij hebben een laagste prijs garantie dus je krijgt er nog een paar dollar af ook van je quote. Zo heb ik het vorige keer in Adelaide gedaan en ging prima!
 
Heb je hier in Holland ook een voorbeeld van zo'n Flightcentre waar je naar toe kunt gaan?
Anders hadden we geen enkeltjes nodig gehad, vanuit Oz hoef ik echt geen enkeltjes.
Je kunt zoiets dus niet online tegelijkertijd boeken, ben dus niet ZZOOO blond dat mij dat niet lukte.

Mariette
 
Waarom boek je de tickets niet direct na elkaar? Je geeft toch bij een online boeking je stoel nr's aan, Laat er ergens in het midden 1 stoel open en boek deze direct nadat je de eerste 4 hebt geboekt. Lijkt me stug dat net iemand in die 1 a 2 min die tussen beide boekingen zit net die ene stoel tussen jullie andere stoelen boekt.

Chantal
 
@Kallie

[quote author=kallie link=topic=7033.msg89463#msg89463 date=1178782645] vanuit Oz hoef ik echt geen enkeltjes.[/quote]

Snap je antwoord niet helemaal? De topic is tickets VAN Oz NAAR NL
 
[quote author=michielsylvia link=topic=7033.msg89514#msg89514 date=1178840233]
@Kallie

[quote author=kallie link=topic=7033.msg89463#msg89463 date=1178782645] vanuit Oz hoef ik echt geen enkeltjes.[/quote]

Snap je antwoord niet helemaal? De topic is tickets VAN Oz NAAR NL


[/quote]

Is er hier nooit eens iemand off topic dan????????
 
Heey Kallie,
Hoe zit dat dan met de Vliegwinkel? Bestaat die nog in NL? Daar heb ik een aantal keer de goedkoopste tickets vandaan gehaald. En inderdaad, eerst kijk en vergelijk, ook met internet. Met rpintout in het handje naar de Travel agent, en die kan dan zorgen dat de stoelen bij elkaar in de buurt/naast/voor/om elkaar zijn.
OF je zou direct bij een office van de betreffende vliegmaatschappij langs kunnen gaan/bellen om dat te regelen voordat je vliegt. Een persoon verschuiven om in de buurt van 4 anderen te zitten, moet op een coputerscherm een fluitje zijn.

En nou maar hopen dat je heeeel binnenkort kan boeken!
Groet,
Ineke
 
[quote author=kallie link=topic=7033.msg89527#msg89527 date=1178857460]Is er hier nooit eens iemand off topic dan????????[/quote]

Kallie, tuurlijk, off topic gebeurt zo vaak. Trouwens in mijn eerste zin heb ik het woordje 'ik' weggelaten, ik bedoelde dus "ik snap je antwood niet helemaal" - vrij mild dus. Als je het snel leest zou je kunnen lezen "snap je HET antwoord niet helemaal" - dat klinkt alsof ik je niet goed snik / super blond vindt. Voor de zekerheid: optie 1 is van toepassing

:wink:
 
Nou ik snapte jou wel maar ik denk dat jij mij niet snapte.

Als ik eenmaal in Oz woon hoef ik geen enkeltje.
(Wel een retourtje natuurlijk om hier nog een keertje te neuzen maar ik wil wel weer terug.)
 
Geen tips over goedkope vluchten, wel een opmerking: Ik zou echt alleen in de alleruiterste noodzaak in October/November richting NL vliegen, vergeet niet dat het dan herfst is en richting winter gaat ... brrrrr...
 
[quote author=kallie link=topic=7033.msg89463#msg89463 date=1178782645]
Heb je hier in Holland ook een voorbeeld van zo'n Flightcentre waar je naar toe kunt gaan?
Anders hadden we geen enkeltjes nodig gehad, vanuit Oz hoef ik echt geen enkeltjes.
Je kunt zoiets dus niet online tegelijkertijd boeken, ben dus niet ZZOOO blond dat mij dat niet lukte.

Mariette
[/quote]

hier in NL is www.vliegwinkel.nl wel een aardige... Maar toen ik naar de USA vloog heb ik uiteindelijk online bij de luchtvaartmaatschappij zelf geboekt; die bleek zelf toch het goedkoopste te zijn. De bemiddelingssites (zoals vliegwinkel) berekenen -uiteraard- provisie en komen toch iets hoger uit.

En let ook niet alleen op de prijs; iets meer ruimte; filmschermpje in de hoofdsteun etc is misschien voor die paar euro nog wel prettiger op een vliegreis van 22 uur...
 
Afgezien van het seizoen zijn de prijzen ook vaak afhankelijk van de "directheid" van de vlucht. Sydney -> Amsterdam - met even 'luchten' in Singapore of KL - is in doorsnee duurder dan een vlucht via Taipe met een overstap van 9 uur en dan een andere overstap in Frankfurt enz, of bijv. United Airlines via de USA (veel langer en met alle extra overdreven veiligheids gedoe van dien).
De laatste keer zijn wij met Austrian Air gevlogen (stop in KL en overstappen in Wenen voor Dusseldorf) dat was toen veel voordeliger dan Singp.Airl. maar we wilden ook een paar dagen in Wenen rondkijken dus kwam die overstap wel goed uit en Dusseldorf vinden wij handiger dan Schiphol (en huurauto's zijn in DL 30% goedkoper dan in NL). Volgende keer zal het Emirates worden (goed en meestal voordelig) want we willen Dubai zien en zij vliegen vandaar direct op Dusseldorf.
 
[quote author=perthpete link=topic=7033.msg89554#msg89554 date=1178882542]
Geen tips over goedkope vluchten, wel een opmerking: Ik zou echt alleen in de alleruiterste noodzaak in October/November richting NL vliegen, vergeet niet dat het dan herfst is en richting winter gaat ... brrrrr...

[/quote]

Nou, het is geen uiterste noodzaak hoor! Maar ik wil gewoon graag mijn familie zien en het interesseert me werkelijk helemaal niets wat voor weer het is. Ik ga heerlijk 5 weken genieten van Nederlands eten, 40 jarig huwelijk van mijn ouders, warme chocomel met slagroom met de regen tegen de ramen, lekker met vrienden naar de kroeg, broodje filet americain in de broodjeszaak en lekker naar de sauna! Wat nog beter dan koud, regenachtig, vreselijk weer voor al deze activiteiten??????

Verheug me er nu al op!
Goed weer heb ik hier wel  :up:

Henriette
 
[quote author=henriette link=topic=7033.msg89740#msg89740 date=1179097916]
[quote author=perthpete link=topic=7033.msg89554#msg89554 date=1178882542]
Geen tips over goedkope vluchten, wel een opmerking: Ik zou echt alleen in de alleruiterste noodzaak in October/November richting NL vliegen, vergeet niet dat het dan herfst is en richting winter gaat ... brrrrr...

[/quote]

Nou, het is geen uiterste noodzaak hoor! Maar ik wil gewoon graag mijn familie zien en het interesseert me werkelijk helemaal niets wat voor weer het is. Ik ga heerlijk 5 weken genieten van Nederlands eten, 40 jarig huwelijk van mijn ouders, warme chocomel met slagroom met de regen tegen de ramen, lekker met vrienden naar de kroeg, broodje filet americain in de broodjeszaak en lekker naar de sauna! Wat nog beter dan koud, regenachtig, vreselijk weer voor al deze activiteiten??????

Verheug me er nu al op!
Goed weer heb ik hier wel  :up:

Henriette
[/quote]

Hebben ze daar geen sauna, dan?
 
Back
Top