Goin' to Melbourne in 6 weeks

M

macwoody1969

Hi, ik ga/mag vanaf 1 Sept gaan werken voor mijn huidige werkgever vanuit Melbourne, mijn amerikaanse vriendin volgt per 1 december. Nu ben ik maar paar daagjes in de stad geweest, dus ken (zeker) niet alle ins- en outs qua welke wijken het leukste zijn om te wonen.

Wie heeft dat (actuele) inzicht wel en kan me wat tips geven ?

Kernwoorden; relaxed, hip, dicht bij water, makkelijk in de CBD te komen met auto of motor.
 
Er zijn vele relaxte en hippe wijken in Melbourne. Williamstown is een erg leuke wijk, direct aan de westzijde van de bay, iets verder van het centrum, maar nog steeds heel makkelijk te bereiken met de auto. Aan de andere kant van de bay liggen nog veel meer suburbs: Brighton ( een chique en luxe wijk), Sandringham (behoorlijk eind van t CBD), South Yarra, Toorak. Keuze zat, maar eigenlijk kan je vanuit vele wijken makkelijk naar het strand. Ikzelf heb in Moonee Ponds gewoond, wat ook wel de Italiaanse wijk wordt genoemd. Er zitten ook wel redelijk wat italianen, maar t heet eerder zo door de vele espresso barretjes en italiaanse restauranten.

Ik heb hier nog een heel handig kaartje liggen, met daarop alle wijken duidelijk aangegeven. Als je geinteresseerd ben kan ik een scna voor je maken. Misschien geeft het je enig idee.

Succes!!
 
Shuter Street said:
Ik heb hier nog een heel handig kaartje liggen, met daarop alle wijken duidelijk aangegeven. Als je geinteresseerd ben kan ik een scna voor je maken. Misschien geeft het je enig idee.

Hoi Shuter Street,

Als je de kaart hebt gescand wil ik ook wel een kopie.

Alvast bedankt,

Jeroen
 
Hi Jeroen,

Dat kaartje zou ik op prijs stellen :D Zou je het kunnen scannen & mailen naar traveltheglobe@bigfoot.com ?

Alvast bedankt ;-)

Michel
 
Woody said:
Hi Jeroen,

Dat kaartje zou ik op prijs stellen :D Zou je het kunnen scannen & mailen naar traveltheglobe@bigfoot.com ?

Alvast bedankt ;-)

Michel

We hebben de HEMA (de Australische en dus niet de Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij) kaart van Melbourne gekocht (bij Donner in R'dam). Kost iets van 8 euro.
 
Pratend over de HEMA. Ik heb vorig jaar in Brisbane een winkel gezien die HEMA (de Nederlandse) sokken verkocht! Die sokken waren nog geprijsd in guldens dus denk ik dat het een dump zending was geweest.

Ze waren, omgerekend van Australische dollar naar gulden, wel goedkoper!

Zo zie je maar. Je hoeft zelfs de HEMA niet meer te missen.
 
Het is in Melbourne redelijk makkelijk. Alles west van de Yarra (behalve williamstown) wordt gezien als de wat mindere suburbs, met dus lagere huizenprijzen en huren. Er zitten hier echter wel een hoop leuke stukken. maar dat is een kwestie van ff zoeken. Verder heb je ten noorden van CBD nog Brunswick ea. liggen wat meer het studentengedeelte van de stad is (dus ook redelijke prijzen) Iets verder noord heb je ook nog de wijken rond Ivan Ho liggen wat een leuke buurt is. En verder natuurlijk de suburbs langs de oostzijde van de baai, maar dit zijn de duurdere opties. Mijn vriendin en ik hebben een apartement in Balaclava (st Kilda East) en dat zit qua locatie echt perfect.
Succes met huizenjacht.
 
macwoody1969 said:
Hi, ik ga/mag vanaf 1 Sept gaan werken voor mijn huidige werkgever vanuit Melbourne, mijn amerikaanse vriendin volgt per 1 december. Nu ben ik maar paar daagjes in de stad geweest, dus ken (zeker) niet alle ins- en outs qua welke wijken het leukste zijn om te wonen.

Wie heeft dat (actuele) inzicht wel en kan me wat tips geven ?

Kernwoorden; relaxed, hip, dicht bij water, makkelijk in de CBD te komen met auto of motor.

---
Hoi allemaal,

Melbourne is een ontzettende gave stad! Ik heb er in het totaal een paar weken vertoefd. Afgelopen april zijn we er een week geweest om een wijk uit te zoeken om te wonen. We zijn er echter niet in geslaagd. Omdat we binnen redelijke afstand van de luchthaven moeten zitten en ook in de buurt van de zee wilden wonen. Mel is een miljoenenstad zonder al te veel snelwegen. Je zult dus goed moeten bekijken hoe ver je van je werk wilt wonen. St. Kilda is een geweldige wijk. Mijn nichtje woont er en ik heb er in totaal 3 weken gelogeerd. Het is ook op loopafstand van het strand. Succes vast met de zoektocht. Wij zijn momenteel aan het zoeken naar een huis in Brisbane of er net boven. 19 september vertrekken wij naar Brisbane.

Groetjes,
Gabriëlle
 
er is een online kaart/routeplanner. www.whereis.com.au

scheelt een hoop scan werk.

danny bendigo
 
Back
Top