Government abolishing 457 visas, Malcolm Turnbull says

Maluka

XPdite Sponsor
Mr Turnbull said the visas for skilled migrants would be replaced with a "new temporary visa" with requirements around work history and English skills.

"We are an immigration nation, but the fact remains: Australian workers must have priority for Australian jobs," he said.

"We're abolishing the 457 visas, the visas which bring temporary foreign workers into our country."

More to come.

Source: http://www.abc.net.au/news/2017-04-18/government-abolishing-457-visas/8450310
 
Dus voor iedereen met hoop op een 457, de opties zullen er niet makkelijker op worden de komende tijd. Succes allen!
 
Last edited by a moderator:
Het zat eraan te komen....

The Turnbull government has adopted a new "Australians first" approach to skilled migration, announcing it will abolish the controversial 457 visa program for temporary skilled migrants.

En als je al problemen had met de IELTS, dan gaat er nog een schepje boven op:
The scheme will be replaced by a new temporary visa specifically designed to recruit "the best and brightest", with tougher English language tests and labour market testing requirements.
 
Last edited by a moderator:
Maar wat betekend dit dan voor de mensen die nu (of binnenkort) naar Australië willen gaan op een WHV 457? Ik wilde in september/oktober op een WHV naar Australië gaan.
Wat ik begrepen heb is dus dat die visum wordt afgeschaft en er een visum komt voor 2 jaar en een verlenging tot 4 jaar?
 
Maar wat betekend dit dan voor de mensen die nu (of binnenkort) naar Australië willen gaan op een WHV 457? Ik wilde in september/oktober op een WHV naar Australië gaan.
Wat ik begrepen heb is dus dat die visum wordt afgeschaft en er een visum komt voor 2 jaar en een verlenging tot 4 jaar?

WHV = 417

Dus dit heeft niets met WHV te maken ;)
 
Hele interessante ontwikkeling... it's been a long time coming me thinks...
 
Turnbull is een beetje met zijn biceps aan het rollen. Meer om One Nation en Tony Abbott de weg af te snijden dan dit land echt vooruit te helpen. Wat een stelletje kleuters hebben we toch aan het eind van de straat zitten hier :(
 
Tja, het wordt er allemaal niet makkelijker op. Ik denk dat het goed is om de 457 visa door te lichten omdat er veel misbruik van gemaakt wordt, zowel door werknemers als werkgevers. Maar voor een aantal beroepen heeft Australie gewoon niet de kennis en ervaring op eigen bodem en/of de opleiding niet op niveau. Dus Australians first is wel erg populistisch van Turnbull. Maar je zult er maar last van hebben! Bewijst wel weer dat je safer zit om hier te komen op een skilled independent VISA, al heb je daar meer geld en geduld voor nodig.
 
Degene die hun citizenship test al gedaan hebben, weten wel wat een simpel testje dat is. :p
45 minuten de tijd, in 3 minuten klaar............Een beetje aanscherpen mag wel. :up:
 


OFX
Back
Top