government approved veterinarian

R+J

New Member
Hallo allemaal,

Ondertussen heb ik al het een en ander gelezen over het meenemen van je huisdier naar OZ. Wij willen zelf graag onze hond meenemen wanneer we gaan emigreren. Ik heb een handige checklist gevonden op aqis. Daar staat onder andere in dat we een 'government approved vetenarian, an official veterinarian and a government approved laboratory' moeten vinden. Helaas vertellen ze er niet bij waar je die moet zoeken. Ik heb al wat rondgesurft op internet (onderandere bij RVV) maar ik kan niets vinden. Ik hoop van harte dat iemand mij kan helpen bij het vinden van die erkende dierenarts. Ik vertrouw erop dat die mij dan wel weer door kan verwijzen naar die uitvoerende erkende dierenarts en het erkend laboratorium.

Verder vraag ik me af: is er nog een keuze in pensions voor de quarantaine? Of is er maar een, en daar moet je het dan maar mee doen? Wij hebben zojuist ontdekt dat onze hond waarschijnlijk wat langer in quarantaine moet omdat hij pas afgelopen week zijn rabiestest heeft gedaan en we denken zelf rond februari naar OZ te gaan. We willen dan dus wel dat hij een beetje een leuk onderkomen heeft natuurlijk :)

Ik hoop van harte dat jullie mij verder kunnen helpen.

Julia
 
Hallo mensen,

Is er dan helemaal niemand die weet hoe dat zit met die 'approved' dierenarts en laboratorium? Er zijn toch meer mensen die honden/katten hebben meegenomen naar OZ? Ik heb wel alle topics hier op xpdite erover gelezen, maar niemand heeft het over hoe of waar hij/zij zo'n government approved vetenarian heeft gevonden.
Please help me out here! Ik wil zo graag mijn hondje meenemen :roll:

Thanks!
 
R+J said:
Hallo mensen,

Is er dan helemaal niemand die weet hoe dat zit met die 'approved' dierenarts en laboratorium? Er zijn toch meer mensen die honden/katten hebben meegenomen naar OZ? Ik heb wel alle topics hier op xpdite erover gelezen, maar niemand heeft het over hoe of waar hij/zij zo'n government approved vetenarian heeft gevonden.
Please help me out here! Ik wil zo graag mijn hondje meenemen :roll:

Thanks!

Ben zelf niet op de hoogte hiervan aangezien ik geen huisdieren heb, maar misschien kun je hier wat mee ?

http://www.affa.gov.au/content/output.cfm?ObjectID=768C53F1-E1E3-47B6-A1516B834217B7F8&contType=outputs
 
Hi Julia

Helaas geen antwoord op je vraag, maar wellicht kan je de titel van je stukje veranderen (misschien met behulp van de moderator?). Ik opende toevallig vandaag jouw subject en dacht eigenlijk dat je op zoek was naar een baan (of opleiding) als Vet. Een titel als "Hond mee naar Australië" of iets dergelijks oogst misschien meer reacties?

Veel succes in ieder geval!
Syl
 
Ha Bachus en Syl,

Bedankt voor jullie reacties. Helaas kom ik er nog niet verder mee, want beide sites heb ik al eerder bekeken, maar ik kan nergens achterhalen waar ik nu op zoek moet naar zo'n erkende dierenarts. Ik zou verwachten dat er ook wel ergens een overzicht van zou zijn, net als er is voor 'gewone' artsen voor de medicals. Misschien moet ik de ambassade eens mailen, die zullen het wellicht wel weten.

Syl: ik denk dat je gelijk hebt, dat het aan het 'kopje' van het bericht ligt. Het is nog nooit eerder gebeurd dat ik geen enkele reactie kreeg op een berichtje. Misschien stel ik de vraag gewoon nog een keer maar dan met een pakkender titel :D

Bedankt voor jullie meedenken in ieder geval.

Julia
 
Hi Julia

Ben ik weer.....ik heb net nog een keer die link die ik hierboven neergezet heb bekeken. Maar als ik het zo even snel doorlees dan staat er op pagina 1 onder het kopje Summary dat je paperwork "must be completed & endorsed by an Official Vet. in the country of Export (dat zou dus gewoon in Nederland zijn?).

Anders stuur je toch gewoon een vriendelijk E-mailtje naar het adres op die website?

Bye for now
Syl

Hang on......heb nog wat gevonden: http://www.knmvd.nl/actueel.php?command=detail&id=1724


Hihi...als ik eenmaal begin, nee hoor ga nu naar bed! :)[/url]
 
Ha Syl,

Hardstikke bedankt. Lief van je dat je zo met me meedenkt, en dat terwijl het al bedtijd is voor jou. Jij zit zeker al in OZ dan? :roll:
Slaap lekker in ieder geval, ik ga ff die pagina's doornemen, zien of ik wat kan vinden. Als ik eruit ben, laat ik het je ff weten hoor!

Groetjes van Julia
 
Nou helaas, ook op die site kan ik niet vinden wat ik zoek. Ik heb inmiddels ook al een email gestuurd aan de ambassade in den Haag, die verwijst me naar Berlijn, en die zegt dat het op hun site te vinden moet zijn (in een standaard mail, dus of het waar is weet ik niet), maar ook daar heb ik het niet kunnen vinden. :(

Ik hoop dus maar dat iemand die eerder met dit bijltje heeft gehakt, mij verder kan helpen.....

Bedankt voor je hulp in ieder geval.
 
Mocht de ambassade in Berlijn niet wat worden, dan kun je misschien eens proberen via een Migration Agent.
Je kunt hier altijd wel wat vragen stellen, dit heeft onze Site Admin 'Lost' gedaan bij George Lombard (http://www.austimmigration.com.au/).

Deze mensen zijn best bereid om je antwoorden te geven op bepaalde vragen zonder hiervoor wat in rekening te brengen.

Nooit geschoten is altijd mis.

Succes.
 
Neem even contact opmet Badri of Amulya. Zij willen ook hun huisdieren meenemen en hebben al veel uitzoekwerk gedaan.
 
Back
Top