graag werken als leerkracht basisonderwijs/kinderopvang

bregje

New Member
Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik zijn sindskort bezig met emigratie naar Australië. Mijn vriend is een australiër, dus ik zou waarschijnlijk via een spouse visum daar heen kunnen.
Echter ik wil graag ook aan het werk daar en het liefst natuurlijk wil ik een baan die aansluit op mijn opleiding en waar ik met plezier werk.
Ik heb mijn diploma als leerkracht basisonderwijs en heb op dit moment ong. 3,5 jaar ervaring voor de klas. Verder heb ik ook mijn HBO pedagogiek diploma behaald, hiermee zou ik in Nederland bv. in de kinderopvang een managementsfunctie kunnen vervullen. Dit lijkt me ook zeker een leuke baan om daar te hebben, ik heb hier echter helemaal geen ervaring in.

Is er iemand op dit forum die een van de opleidingen heeft en al meer ervaring met hoe makkelijk/moeilijk het is om een baan te vinden. Ook wil ik graag weten of jullie nog tips hebben om mijn kansen op een baan zo groot mogelijk te maken. Ik heb bijvoorbeeld nagedacht over het laten assessen van mijn diploma's, maar ik weet helemaal niet hoe dit werkt en of dit nodig is. Wat kan ik nog meer doen om zo veel mogelijk kans te hebben op een baan die bij mij aansluit?

Ook ben ik benieuwd of iemand op dit forum al ervaringen heeft met het onderwijs in Australië, het liefst natuurlijk als leerkracht, maar misschien zijn er ook ouders hier die hun kinderen op een basisschool in Australië hebben zitten. Ik zou er namelijk best wat meer van willen weten hoe zij het onderwijs vormgeven enz. Heb al wel een beetje van een van onze forumleden gelezen, maar zij wist ook nog niet heel veel toen want had er nog niet écht ervaring op gedaan. Ze wilde toen gaan kijken naar verschillende scholen, maar ik weet niet of ze dit ondertussen gedaan heeft?

Nou ja, ik hoop dat jullie me ook met dit punt (net als met mijn andere vragen al gebeurd is) kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Groetjes Bregje
 
Hi Bregje,

Wat ik begrepen heb was dat het niet meevalt om als non-native speaker in het onderwijs aan de slag te komen. Al krijg je voret aan de grond dan moet je volgens mij één a twee jaar invalwerk doen voor je vast aan de slag kan. Misschien kan Juf Rebecca je helpen.
 
Ja druk op de zoek knop en zoek op juf of leerkracht. Ik ben bijna twee jaar geleden het hele circuit doorgelopen. Hier in Queensland is het een heel gedoe. Maar ik geloof dat het per staat verschilt. Dus het hangt er vanaf waar je gaat wonen. Maar goed, houd een goede zoektocht hier op het forum, heb je nog vragen naderhand. Dan mag je mij altijd PM-en :).
 
He Bregje, ik kan je helaas niet helpen met je vraag maar zou wel graag willen inhaken plieies...
Ik heb zelf MBO en HBO Sociaal Pedagogische Hulpverlening gedaan en wil heel graag in het onderwijs werken als SPECIAL NEEDS ASSISTANT. Hier in Ierland is t super populair en kvroeg me af hoe t in Oz is gesteld (en dan met name Perth). Als SNA begeleid je kinderen met special needs (bijv licht autistisch, down syndrome, kinderen met asthma enz enz) in het reguliere basisonderwijs in de klas. Iemand hier ervaring mee of weet van...? Tenks!  :up:
 
Ik zal eens verder gaan lezen...
Had al wel wat gevonden, maar nog niet genoeg duidelijkheid voor mezelf.
Wij gaan in melbourne wonen, dus niet in queensland maar in victoria.
Weet dat daar de scholen iig zelf hun personeel aannemen en dat het niet centraal gaat (dat is in queensland wel het geval toch?)
 
Hier een website met meer informatie = links naar andere websites met meer informatie ;).

http://www.teaching.vic.gov.au/becometeach/registration.htm

Deze is wel voor Melbourne.
 
Dank je!

Ik ga eens even aan het lezen verder...

Zijn er verder nog mensen die hier toevallig al wel ervaring mee hebben in VIC?

Groetjes Bregje
 
Nog een toevoeging: ik heb wel gemerkt dat er hier (lees: Brisbane) meer banen zijn in de kinderopvang dan in het onderwijs. Ook voor groepsleidsters en directie. Kijk bijvoorbeeld eens op www.careerone.com.au of www.seek.com.au
 
Ha jufrebekka,

Thanks weer!Ik ga in elk geval mijn beide diploma's zowel voor HBO pedagogiek als PABO diploma laten assessen en ga ook proberen mijn IELTS te halen met een 7 gemiddeld zodat ik de engelse test daar niet meer hoef te doen.
Dan kan ik me in elk geval direct inschrijven bij de VIT.
Heb ondertussen ook contacten met een leerkracht in Melbourne zelf die nog wel wat aanraders had en toch wel heel positief was over de mogelijkheden voor mij, dus wie weet valt het mee...

Groetjes Bregje
 
Ist ook zo dat als je als leerkracht wil werken je je IELTS test op Academisch ipv General nivo moet doen...? FF in de gaten houden Bregje... Succes met t zoekwerk!
 
Ja IELTS moet inderdaad op academic, maar dat wist ik al... thanks voor de tip!
Moet alleen nog op zoek naar hoe en waar ik mijn pedagogiek diploma kan laten assessen, want ook dat wil ik graag. Voor mijn pabo diploma ben ik er al wel uit, maar daarvoor nog niet... iemand nog tips? Misschien is het in dezelfde richting als waar je SPH, ofzo zou doen.
 
Toen ik hier een baan in de kinderopvang zocht, kreeg ik van de kinderopvang informatie over het assessment. Het was geloof ik bij (in Queensland) de overheidsafdeling van de kinderopvang. Ik heb toen mijn diploma + vertaling ingeleverd. Helaas voor mij, was dat niet goed genoeg :(.
 
Hmmm balen zeg dat je daar niet aan de slag kon met je pabo diploma...
Je zou toch zeggen dat dat een stuk bredere basis biedt dan de diploma's die je hier in Nederland moet hebben om in de kinderopvang te kunnen werken (MBO-HBO)...
Tja, mijn geluk is wat dat betreft inderdaad wel mijn pedagogiek diploma waar ik misschien wat meer aan heb op dat gebied.
Denk overigens wel dat ik dat pas ga laten assessen als ik al in Australië ben. Of in elk geval eerst mijn pabo diploma, en aan de slag voor een registratie bij de VIT en daarna pas verder met mijn pedagogiek diploma...
Hoe is het op dit moment verder met jou? Zijn er al meer vorderingen betreffende je baan?
Ik hoop het voor je!

Groetjes Bregje
 


OFX
Back
Top