gratis infopakket SA

[quote author=Veer link=topic=1393.msg13023#msg13023 date=1113677256]
Wij hebben hem van de week ontvangen, leuk om weer even weg te dromen. Daarnaast viel adelaide me niet tegen, voor zover je het kunt beoordelen obv zo'n pakket, maar toch. Tijdens onze reis door OZ zijn we in alle staten geweest behalve in SA.

gr veer
[/quote]

Hoi
Hoe vond jij WA ivg met de anderen staten. Wij twijfelen nl tussen Perth en Adelaide, Door het info pakket nu veel minder. Maar toch nog wel een klein beetje.
groet
Barry
 
Om te reizen vonden wij WA helemaal geweldig. Om te wonen zou het niet mijn eerste vorkeur hebben, maar dat komt door meerdere factoren. Te eerste de omvang van de mogelijkheden om te werken, voor onze beide banen is het interessanter in de buurt van een wat omvangrijker business district, alhoewel dat misschien ook wel meevalt, Perth is een grote satd. Daarnaast ligt in WA alles ver uit elkaar, niet aleen de steden/dorpen maar ook de 'attracties'. Perth als stad is echter wel een hele relaxte stad. ruim opgezet, mooie natuur dicht in de buurt en zeer vriendelijke mensen (nog vriendelijker dan aan de oostkust). Het klimaat in Perth is nog net weer even wat beter dan in Adelaide. Tijdens het typen merk ik dan ik voors en tegens noteer...komt waarschijnlijk ook omdat het me op dit moment niet eens zoveel uitmaakt waar we gaan wonen, als het maar in Oz is.

suc6 met jullie luxeprobleem

gr veer
 
Jullie zullen nooit raden wat ik te melden heb

Ja wij hebben het ook ontvangen en Harold zei ook gelijk "ok we gaan wel naar Adelaide"
Ze brengen het inderdaad als het stukje paradijs op aarde !!! Ik ga het nog maar eens goed zonder mijn roze bril op bekijken !!!

Groetjessssssssssssss :lol:
 
Ik heb de info ook net aangevraagd. Bedankt voor de tip!

De site zelf is ook interessant en leuk om te lezen! Het lijkt inderdaad echt of ze graag mensen willen hebben! :hi:

Groetjes,

Neeltje
 
hallo hier met marc-el,

daar moet ik neeltje groot gelijk in geven!
jullie zijn hier erg behulpzaam heel erg bedankt daarvoor.

marc-el
 
Ik weet niet of deze site ook in het infopakket staat, maar hij is zeker de moeite waard:

http://www.service.sa.gov.au/home.asp


Groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
ik heb hem ook net aangevraagd! ben zeer benieuwd!!
Wij zitten namelijk ook te twijvel waar we nou precies heen willen.
Maar in iedergeval wel naar SA!!

Groetjes,

Albert en Jacquelien
 
Hey Anouk,

Bedankt voor de tip. Ik heb het pakket ook aangevraagd omdat wij naar Adelaide willen emigreren.
Bij mij ging het wel heel snel,op 1 week was het hier!!

Nogmaals bedankt,
Kimmeke
 
Misschien een stomme vraag.....maarre......kun je in SA-Adelaide ook surfen......?

Klinkt heel stom, maar als ik dan toch die kant op ga wil ik wel ergens zitten waar ik me heerlijk uit kan leven op mijn board (als ik niets anders te doen heb dan....)

Twijfel dus in ieder geval tussen oostkust, NSW tot Brissie, en Perth.........

En ja, Adelaide, wellicht dat ik bevooroordeeld ben, maar alle verhalen die ik tot nu toe dan hoorde waren niet echt geweldig over Adelaide....niet van backpackers, maar onlangs mijn buren die daar vrienden op zijn gaan zoeken vonden het helemaal niets....?

Nu denk ik dat je pas kunt oordelen als je er zelf bent geweest, maar daar ben ik nou net niet geweest...dus?

Gr. SAb
 
Misschien een stomme vraag.....maarre......kun je in SA-Adelaide ook surfen......?
Je hebt toch aleen water en wind nodig....dus ja :-D

Voor de rest Adelaide ja wat moet ik daar van zeggen. Het is centrum is modern en alles is vrij strak zowel de gebouwen als de woonwijken. Tja dat vindt je leuk of niet. Persoonlijk vond ik Adelaide OK. Maar mij gaat het dan ook niet zo om de stad zelf, maar meer om de mogelijkheden die een bepaald gebied heeft. En wat dat betreft hoef je je daar niet te vervelen (mooie natuur met vele outdoor/sport mogelijkheden)
 
Ik neem aan dat je met surfen bedoelt stoer op zo'n plank zonder zeil staan, dat kan voor geen meter hier. De eerste golfjes kun je ruim een uur ten zuiden van Adelaide bij Goolwa/Victor Harbor vinden maar da's alleen leuk voor beginners.

Als je windsurfen bedoelt (of internet-surfen :wink:) dan heb je geen problemen hier.

En Adelaide vind ik een prima stad. De voordelen van een grote kern (musea, theater, horeca etc) maar niet de nadelen zoals veel drugs en criminaliteit. Al moet je niet teveel naar het noorden van Adelaide gaan, daar heerst wel het een-en-ander. Adelaide is een relaxte stad met erg vaak erg lekker weer. Niet zo koud als Melbourne en niet zo benauwd als Brisbane/Darwin.
 
Ik neem aan dat je met surfen bedoelt stoer op zo'n plank zonder zeil staan, dat kan voor geen meter hier. De eerste golfjes kun je ruim een uur ten zuiden van Adelaide bij Goolwa/Victor Harbor vinden maar da's alleen leuk voor beginners.

Oops daar had ik zelf niet aan gedacht.... voor mij is er maar 1 soort surfen (behalve op het net) en dat vind ik al moeilijk zat!
 
[quote author=Sabien link=topic=1393.msg16809#msg16809 date=1117576293]
En ja, Adelaide, wellicht dat ik bevooroordeeld ben, maar alle verhalen die ik tot nu toe dan hoorde waren niet echt geweldig over Adelaide....niet van backpackers, maar onlangs mijn buren die daar vrienden op zijn gaan zoeken vonden het helemaal niets....?
[/quote]

Adelaide rules!

:cool:
 
Hé hallo zeg,

Nou ik moet zeggen dat de post wel snel is daar in OZ.
Hebben een week geleden het pakketje aangevraagd en nu al binnen.
Tuuut tuuut dat is snel, lijkt OZ wel.



Groetjes Mike.



PS. Weet iemand ook misschien waar ik zo'n pakketje kan aanvragen over Sydney??? Thanks
 
He,

Dankjewel voor de info,ik heb hem direct besteld.Wel grappig om te lezen eerst had ik ook iets met Queensland/NSW,daarna WA dit mede door mijn man die windsurf fanaat is maar nu heb ik ook wel idee bij SA en dan met name Adelaide en omstreken.Jeetje wat is goed orieenteren toch zwaar.

Manja
 
Back
Top