GRATIS Telefonie

Jeroen

XPdite Hero
Op aanraden van een kennis heb ik het programma Skype geinstalleerd. Dit is een programma waarmee wereldwijd de contactpersonen met elkaar kunnen 'telefoneren' als ze elk in het bezit zijn van boxen, een microfoon en het programma hebben geinstalleerd. Het programma is nog gratis ook. Je kunt ook niet-Skype gebruikers bellen tegen een heel laag tarief; wereldwijd!

www.skype.com
 
Ja, wij gebruiken het ook, voor vrienden en kennissen.

Werkt heel goed, is heel simpel.
En vooral gratis dus! :D

Werkt op mac en pc. (wij hebben mac)

Soms gebruiken we tegelijkertijd Yahoo messenger met een webcam, maar dan wordt het allemaal wel een beetje hakelig/langzaam.
Dus of webcam en typen, of praten, niet tegelijk :D
 
he dat is handig, heb van de week via msn geprobeert met mijn vader een audio gesprek te doen en dat wou dus helemaal niet. Met webcam lukt het wel. Dan proberen we dit maar eens te instaleren kijken of het werkt.
Bedankt voor de tip
 
Skype is inderdaad erg handig! Toch vind ik het makkelijker om vanuit Nederland naar Australië met Teledump te bellen :D.
 
Lost said:
Skype is inderdaad erg handig! Toch vind ik het makkelijker om vanuit Nederland naar Australië met Teledump te bellen :D.

Ja, mijn ouders gebruiken dat uiteindelijk ook vaker. www.teledump.nl.

En hier in Oz gebruiken we de GPS telefoonkaart(te koop bij newsagents), wat ook echt spot goedkoop is!


Pascal zit wel vaak met z'n ouders op skype.

Ik wil het vaak niet aanzetten(nu bijvoorbeeld), want ik heb niet altijd zin om met iedereen te kletsen(bijvoorbeeld Pascal's ouders, die we een paar keer per week spreken!! :shock: :D )
 
Simone said:
Ik wil het vaak niet aanzetten(nu bijvoorbeeld), want ik heb niet altijd zin om met iedereen te kletsen(bijvoorbeeld Pascal's ouders, die we een paar keer per week spreken!! :shock: :D )

Dus je kijkt al uit naar december ;) :mrgreen:
Geintje... :p
 
Sander said:
Simone said:
Ik wil het vaak niet aanzetten(nu bijvoorbeeld), want ik heb niet altijd zin om met iedereen te kletsen(bijvoorbeeld Pascal's ouders, die we een paar keer per week spreken!! :shock: :D )

Dus je kijkt al uit naar december ;) :mrgreen:
Geintje... :p

he he he :twisted: :lol:
 
Hoi,

Weet iemand of er ook skype telefoons voor de mac zijn? De meeste die ik kan vinden (eigenlijk allemaal tot nu toe) ondersteunen alleen windows?!

Please help!!

Hgr, Jeanine
 
Skype zelf is er wel voor de Mac. Ik neem aan dat als je een USB telefoon koopt deze ook aangesloten kan worden op een Mac, alleen weet ik dan niet of er Mac-driver worden bijgeleverd.

Met VoIPbuster kun je trouwens gratis bellen naar gewone telefoons via je computer. Zie deze link.
 
Thx, Tinusv.

Heb inmiddels diverse forum's afgestruind en inderdaad is er een skype versie voor de Mac, maar naar ik begreep lang niet zo goed en uitgebreid als die voor windows.
Daarnaast functioneert een skype telefoon ook niet 100% via de mac. Het aansluiten kan inderdaad wel via de usb, maar (zoals gelezen op de forum's) kan ik als mac user anderen wel horen, maar zij mij niet. De telefoon fungeert dan eigenlijk alleen als speaker.

Maar goed, ik kan er lang of kort over zijn - we hebben ook een laptop die op windows draait en om een heleboel gedoe te voorkomen staat die nu naast m'n Imac! Minder mooi, maar het gaat tenslotte toch om het bellen zonder kosten!! Skypen dus gewoon maar via windows - de telefoons werken dan gewoon zoals het hoort en je gebruikt het meest uitgebreidde skype programma!

Hgr, Jeanine
 
Mates,

Beter en goedkoper dan dit kan volgens mij niet: http://www.1643telecom.nl/
(Althans met je  gewone telefoon dan. Skype blijft het goedkoopst als je allebei een computer hebt. Maar dat was het natuurlijk al jaren lang met yahoo, msn etc..)

Bellen naar Australië vaste telefoon 0ct per minuut. Ja echt waar NUL cent per minuut.
Je betaalt alleen startkosten van 9 cent.

Gebruik het al een tijdje om naar Thailand te bellen. Das ook 0ct per minuut. :)
 
Hiya

Misschien een beetje een stomme vraag maar kan het ook andersom? Dus vanuit Australia naar Nederland? En is het "geluid" goed?

Groetjes
Syl (Brisbane)
 
Dat zou heeeeel prettig zijn, helaas niet.
Je kan wel vanuit Aus bellen en zeggen dat ze jou met 1643 moeten terug bellen.  :roll:
In NL is 1649 goedkoper, starttarief 0,05 ct en 1643 0,09 ct, alleen heeft
1649 in de piekuren 08.00 t/m 19.00 uur 0,005 p mn, dus voor overdag
met lange gesprekken of een helpdesk met gewoon nummer 1643.
Kijk op de tarievenlijst, er zijn veel landen voor 0 ct.

Gr. Ton
 
[quote author=Syl link=topic=747.msg26916#msg26916 date=1126096147]
Hiya

Misschien een beetje een stomme vraag maar kan het ook andersom? Dus vanuit Australia naar Nederland? En is het "geluid" goed?

Groetjes
Syl (Brisbane)
[/quote]

Zolang je beide Netmeeting/GoogleTalk/Skype hebt op de computer, kan je gewoon vanaf beide kanten elkaar bellen.
Met VoIPBuster gebruik je je pc om een 'vast' nummer te bellen, en dat werkt ook gewoon beide kanten op. Degene die wil bellen gebruikt gewoon zijn/haar PC, de ontvanger zijn/haar eigen telefoontoestel.
 
Back
Top