Gratis zonnepanelen / solar panels

Peter1

New Member
Hoi allemaal,

Voor degenen die nog gebruik willen maken van de overheids subsidie voor zonnepanelen is er erg goed nieuws: omdat de subsidie eindigt op 30 juni beginnen een aantal bedrijven/organisaties geweldige aanbiedingen te doen.

Dit is er een die ik gisteren ontving en welke GRATIS ZONNEPANELEN levert en installeert, inclusief meter, aansluiting aan het netwerk etc.

Voor SA is dit extra aantrekkelijk omdat de overheid, bij feedback terug in het energie network, je 44ct/kWh credit geeft. In tegenstelling tot de andere staten waar dit minder dan de helft is.
M.a.w. de panelen gratis en een korting op je energie rekening !

De eisen waar je aan moet voldoen om in aanmerking te komen:
- De installatie is voor je primary residence (dus niet tweede of derde huis  :smile:)
- Je moet de eigenaar zijn van je dak, m.a.w. niet in een appartementen complex of huurwoning.
- Je taxable income (inkomen voor belasting na aftrekposten) moet minder zijn dan $100.000
- Je aanvraag moet binnen zijn voor 30 juni 2009
- Je hebt op dit moment geen zonnepanelen op je dak

Nu zul je je afvragen waarom men dit zou doen...altans, dat vroeg ik me af. 
Ik heb drie redenen gevonden.
1. De overheid geeft een subsidie van $8000. Door inkoop in bulk door Mortgage Choice, LendLease en Diamond Energy heeft men de kosten kunnen drukken zodat zij het voor kostprijs ($8000) kunnen doen. De subsidie van de overheid betaalt dus de kosten.
2. Na installatie wordt een 'recycled energy certificate' afgegeven. Voor particulieren is dit niet zo van belang. Voor bedrijven wordt dit echter van belang in de toekomst omdat men hiermee de te betalen greenhouse gas belasting kan verlagen. Dit certificaat wordt dus overhandigd aan het bedrijf.
3. Omdat de subsidie stopt willen de providers van panelen hun pijplijn vullen, aangezien er na 1 juli een drop in aanvragen zal zijn.

Indien je meer informatie wilt, kan ik het je toezenden.
 
Hi

Als het inderdaad gratis is, zou iedereen het moeten doen!  Het kost geen geld maar levert geld op plus je helpt het mileu doordat je zelf minder energie 'koopt'.

Alle energie die opgewekt wordt door de zon is meegenomen.

So Jump on the bandwagon and do your bit.

Sidonia
 
En hoeveel kW is het systeem dan?
Zeker de 1kW waar iedereen mee stunt.

Wij hebben een 1.5 kW systeem o ons dak en het werkt perfect.
WA is bezig om 60cent te gaan betalen voor iedere geproduceerde kW.
 
Het systeem is een 1.2kW systeem. Natuurlijk kun je een groter systeem aanschaffen. Echter, dan is het niet gratis meer....

Dit systeem is ideaal voor mensen die
- geen geld neer willen leggen voor het gebruik maken van solar energie
- wel korting op hun electriciteits rekening zouden willen.

Het is dus niet zo dat de panels je complete stroomverbruik voor hun rekening kunnen nemen. Maar dat kan het 1500kW systeem ook niet.

Ik heb nog niet van een andere gehoord dat ze het zonder geld bijleggen bij je komen installeren. Wel met een al dan niet kleine ($500) tot grotere (>$2500 of meer) bijbetaling.

Er zijn inderdaad meer staten aan het kijken naar een rebate scheme. Zo betaalt NSW op dit moment een maximum van 25ct/kWh (afhankelijk van tijd van dag) en Queensland is ook aan het kijken naar 60ct.
Hier in SA is het echter al ingevoerd (bij wet) in 2008 en is minimaal 44ct. Overigens wil het bedrag niet alles zeggen: je moet ook kijken naar het aantal uren dat er per dag energie gegenereerd kan worden.


http://www.climatechange.sa.gov.au/index.php?page=feed-in-scheme
 
Beste Peter,

Heb snel even door je opgestuurde "papieren" gekeken......many thanks :up: :up:
Zag wel staan dat de hele installatie $12000 ging kosten minus $8000 from the goverment.
Ze willen eerst de "$4000 out of your pocket" zien en dan doen ze de installatie , zolang de voorraad strekt.
Toch een koopje voor wat je heel je leven kunt besparen.

Maar de NT is weer tever weg........ mot zeker familie zijn van Family Young (Angus).

Cheers,

Jack :evil:
 
Hoi Jack,
Even een correctie: Jij hebt het waarschijnlijk over een aanbieding van een ander bedrijf.

Door de bulk inkoop door Lendlease en partners, komt deze aanbieding uit op een totale waarde van $9200 (op papier), waarvan de overheid $8000 betaalt en Lend Lease $1200 voor de Renewable Energy Certificates (RECs). 

Dit betekend geen "out of pocket money'" voor de klant, wat een wezenlijk verschil is met andere aanbiedingen.

Ik weet niet of de NT te ver weg is, het is een landelijke actie. De feedback (in de grid) teruggave zal waarschijnlijk anders zijn, maar verder zie ik geen reden waarom je het niet zou kunnen krijgen.


Over Angus gesproken: ik zag vorige week een foto van zijn nieuwe huis in Nederland......groot genoeg om eenieder op deze website onderdak te verlenen
headbang.gif
 
Hi Peter,

Heb ik gemist.
Weet jij misschien een contact number or e-mail address van Lendlease en Partners.
Kan ik contact "Debra"?............

Again many thanks.

Jack :evil:

Angus leeft zo groot dat het hele dorp er zo'n beetje tegenwas.....hij staat in de top10 of rijkste inwoner van NL.
Ik ben de rijkste inwoner van Australia.......[size=4pt]op enkele nullen na een stuk of 6.....[/size]
 
Hoi Peter.

Kun je mij vertellen waar dit precies is. Ik ben zeer! geïnteresseerd Ik had afgelopen jaar al het eea geïnformeerd. Maar wilde geen 2000+ uit geven aan dit project iig nog niet. Maar nu, als het echt gratis is of een paar hondert bucks is, dan is het te doen.
cheers.
Anders mail ff bkursten@internode.on.net
 
Hi Jack,

Yep, je kunt een e-mail naar Debra sturen, die kan je extra info verschaffen en de aanvraag registreren.

gr. Peter
 
Vandaag een positieve reactie gekregen van Debra.

Thanks Peter :up:

Jack :evil:
 
JOINT MEDIARELEASE
The Hon Peter Garrett MPMinister for the Environment, Heritage and the Arts
and
Senator The Hon Penny WongMinister for Climate Change and Water
June 9, 2009
GOVERNMENT CONTINUES TO GROW RENEWABLE ENERGY INDUSTRY

<snip>
Completed applications for the Solar Homes and Communities Plan which have already been sent, or are sent by today, Tuesday 9 June, will be accepted for assessment, while all new installations of small-scale solar, wind and hydro systems will be eligible for Solar Credits from today
<snip>
 
Laatste informatie is dat aanvragen welke voor middernacht (9/6/2009) ingezonden zijn, nog voor goedkeuring in aanmerking komen.
 
En dat was het einde, van deze (te ?) succesvolle actie !!

Ik heb begrepen dat de enorme toeloop de regering heeft doen besluiten de subsidie vroeger te beeindigen. Dit was gepland voor 30 juni....helaas, het werd 9 juni.

Gefeliciteerd aan iedereen die op tijd zijn aanvraag ingezonden heeft. En voor degenen die het deze keer misliepen: meer succes volgende keer.

Het ziet ernaar uit dat de overheid (lees Peter Garrett) met een nieuwe / andere regeling komt, maar die moet nog goed gekeurd worden door het parlement. Dat gebeurd op z'n vroegst op 1 juli. Details daarvan ken ik nog niet, maar wat ik begrepen heb zal o.m. het volgende wijzigen:
1. De subsidie is voor iedereen, onafhankelijk van inkomen (was alleen voor mensen met minder dan $100K taxable income)
2. De subsidie zal afhankelijk zijn van de staat/locatie en de hoeveelheid zonne-energie opbrengst.
3. De subsidie zal over tijd veranderen....niet zeker wat dat betekend, maar het zou kunnen zijn dat afhankelijk van de energie behoefte er meer of minder voor gegeven wordt.

We wachten af.......
 
Ja, alle beloftes die ze in WA gemaakt hebben worden ook niet nagekomen.
De gross feed in tariff wordt ook met een jaar uitgesteld en waarschijnlijk vervangen door een nett feed in tariff.

Verder hebben ze geld nodig.
LPG conversion rebate gaat van $3000 naar $1000, 4wd worden waarschijnlijk meer belast, een soort van 'milieubelasting'. Jaja, terwijl die V8s meer brandstof verbruiken, maar daarrijden de heren natuurlijk zelf mee.
 
[quote author=Wilsil link=topic=10070.msg140150#msg140150 date=1244595011]
LPG conversion rebate gaat van $3000 naar $1000, 4wd worden waarschijnlijk meer belast, een soort van 'milieubelasting'. Jaja, terwijl die V8s meer brandstof verbruiken, maar daarrijden de heren natuurlijk zelf mee.
[/quote]
Oh jee ... er komt vast weer een discussie aan over diesel; beter voor het milieu dan benzine, verbruik, uitstoot, etc ....

Is het niet zo dat deze extra 'belasting' op 4WD gedreven wordt door de (m.i. meestal onterechte!) aanname dat de 4WD's de natuur aan stukken rijden ... ? :)
 
[quote author=perthpete link=topic=10070.msg140157#msg140157 date=1244607608]
Is het niet zo dat deze extra 'belasting' op 4WD gedreven wordt door de (m.i. meestal onterechte!) aanname dat de 4WD's de natuur aan stukken rijden ... ? :)
[/quote]

En de Diesel discussie is bij deze op gang gebracht....... :grin:

Mijn gebakkie rijd op zonnebloem olie.

Jack :evil:
 
[quote author=Jack link=topic=10070.msg140193#msg140193 date=1244631831]
[quote author=perthpete link=topic=10070.msg140157#msg140157 date=1244607608]
Is het niet zo dat deze extra 'belasting' op 4WD gedreven wordt door de (m.i. meestal onterechte!) aanname dat de 4WD's de natuur aan stukken rijden ... ? :)
[/quote]

En de Diesel discussie is bij deze op gang gebracht....... :grin:

Mijn gebakkie rijd op zonnebloem olie.

Jack :evil:
[/quote]
:oops: :oops:
 
Back
Top