Groetjes from Tasmania

SC Nina

New Member
Hello,

We've just moved from the Netherlands to Australia (Tasmania) and found this forum. It's interesting to read what people miss about Nederland and what they like/dislike about Australia and how they are settling in here.

Thanks,

sc nina and ericz

Hy,

Welcome to the forum. :hi:

Finally response from somebody in Tassie.
And where in Tassie do you live.

By the way if you just moved from Holland to Tassie then perhaps we can still write Dutchie, can't we?

Tell us something about your immigration story, nice to hear about.

R Mariette

Welkom op het forum!
Ik sluit me bij Mariette aan, ben ook heel nieuwsgierig naar jullie verhaal!

Groetjes Lin

:hi: op het forum!
Ik sluit me bij Mariette & Lin aan, ben ook heel nieuwsgierig naar jullie verhaal!

Groetjes Koen  :up:

Hoi! Thanks everyone for the warm welcome (and we need it, as it is quite chilly here in Hobart tonight  :-D)

I'm an Aussie and Eric is the Dutchie - I lived with him in NL for the last 8 years, but we had decided that Tasmania looked just right for us  - something new, beautiful nature and, lovely wine and lots of tasty seafood. :fishing2:

All of my family live in on the mainland of Australia and Eric's family are in NL. We also brought our two cats from NL - that was a bit stressful, but they made it happy and healthy and have since forgiven us for all the trouble we put them through  :)

Mijn nederlands is slecht, ik was een lui student  :blush: Maar Eric praat in Engels heel goed.

Kallie - wij wonen in Hobart, waar ben jij?

Hoi - en ik ben dus de Nederlander van de twee. En sinds anderhalve maand Tasmanees :-o

Eric

Hoi SC Nina en Eric,

Welkom op het forum! :up:

[quote author=kallie link=topic=4636.msg58478#msg58478 date=1146810005]
Finally response from somebody in Tassie.
[/quote]

Squeeze me!?!?!? :p

Ja Lost jij zit dan wel in Tassie maar niet zo veel op het Forum dus niet zoveel response van jouw kant, behalve dan dat beloofde overjarige bakkie met Lin wat we nog tegoed houden.

SC Nina,
We wonen nu nog in Nederland bij Utrecht. Hebben net gisteren Formulier opgestuurd voor Trade Recognition, dus zitten nog in beginstadium.
Willen wel in de buurt van Hobart gaan wonen is daar genoeg te doen ook voor de kinderen, zij zijn 4, 14 en bijna 18.
Weten nog niet precies waar maar we hebben nog tijd genoeg om daaraan te werken.

laten we elkaar op de hoogte houden.

Groetjes van Mariëtte en Erwin

[quote author=kallie link=topic=4636.msg58556#msg58556 date=1146831832]
Ja Lost jij zit dan wel in Tassie maar niet zo veel op het Forum dus niet zoveel response van jouw kant, behalve dan dat beloofde overjarige bakkie met Lin wat we nog tegoed houden.
[/quote]

:-D

[quote author=kallie link=topic=4636.msg58556#msg58556 date=1146831832]
SC Nina,
We wonen nu nog in Nederland bij Utrecht. Hebben net gisteren Formulier opgestuurd voor Trade Recognition, dus zitten nog in beginstadium.
Willen wel in de buurt van Hobart gaan wonen is daar genoeg te doen ook voor de kinderen, zij zijn 4, 14 en bijna 18.
Weten nog niet precies waar maar we hebben nog tijd genoeg om daaraan te werken.
[/quote]

Ik geef maar even voor Nina antwoord. We hebben geen kinderen, dus daar kan ik niet echt iets over zeggen. Maar volgens mij is Hobart wel echt een stad. Levendig, vrij uitgestrekt en met alles wat je van een stad verwacht. Het lijkt me dat er genoeg scholen moeten zijn en sportclubs zie je bijvoorbeeld overal. En dan heb je nog al die natuur binnen handbereik.

Het enige minpunt lijkt me het weer. Ik houd niet van die maandenlange hitte die je bijvoorbeeld in Sydney hebt, maar dit is het andere uiterste. Iets te Nederlands, vind ik. Maar dat komt ook doordat we tijdelijk in een compleet ongeïsoleerd huurhuis zitten met matige verwarming en springende stoppen.

Eric

Hallo Eric,

Hoezo hebben jullie, ondanks het feit dat Nina van "the Northern Island"  :-D
komt toch gekozen voor Tassie.
Ik kan me inderdaad iets bij voorstellen dat je alleen al voor het weer voor het vasteland zou kiezen.
Ik moet eerlijk zeggen dat wat vaker mooi weer wel aanlokkelijk klinkt.

Hoe vind jij het trouwens in Tasmanie, en uberhaupt om in Australie te wonen?

Wij zijn pas nog in Hobart geweest, ook in het aquatic centre in Hobart, Bart de middelste doet aan wedstrijdzwemmen en was toch wel erg te spreken over het zwembad, nadeel is nu dat hij alleen nog maar daar wil trainen en geen een zwembad meer vodoet aan zijn eisen.
Rene de oudste heeft van zijn zesde tot zijn zestiende gevoetbald en denkt erover dat weer op te pakken.
En Luca van vier vind alles fantastisch, is er ook al geweest.

En wij kunnen eigenlijk niet wachten tot het zover is.
Ik heb een nicht wonen in Kingston, dus in eerste instantie zochten wij daar in de buurt.
Maar Bellerive en in die omgeving vind ik ook erg mooi, vooral het uitzicht wat je hebt over Hobart, zeker in het donker met al die lichtjes.
Het mooiste is natuurlijk Sandy Bay maar dan moeten we toch nog even snel de staatsloterij winnen, want dat ligt ver boven ons budget.

Werken jullie trouwens allebei en wat doen jullie zoal?

Hai Lost, waar houd jij je zoal mee bezig during working hours?

Groetjes, Mariette

[quote author=kallie link=topic=4636.msg58600#msg58600 date=1146894095]
Hai Lost, waar houd jij je zoal mee bezig during working hours?
[/quote]

Ik werk in de IT en heb het momenteel druk met een drietal network security projecten.

Jij liever dan ik,

Als de computer het doet ben ik er niet vandaan te slaan maar als het is tegenzit ben ik in staat hem uit het raam te gooien en dat raam is hier ongeveer een halve meter vandaan dus zal ik me echt moeten bedwingen.

Groetjes mariette

Kallie: al eens een ander OS overwogen?? Die zijn toch echt veel stabieler en beter dan Windows!! En je kunt er hetzelfde mee (zowieso in de thuismarkt)....bijv. Linux (gratis) of Mac OSX (maar daar heb je dan wel weer andere hardware voor nodig).....

Sorry, kon het niet laten deze kritische noot te plaatsen.......

Hoor van iedereen dat ze veel problemen hebben met Windows (duh)......en mensen weten vaak niet dat er betere alternatieven zijn!!

[quote author=kallie link=topic=4636.msg58600#msg58600 date=1146894095]
Hoezo hebben jullie, ondanks het feit dat Nina van "the Northern Island"  :-D
komt toch gekozen voor Tassie.
Ik kan me inderdaad iets bij voorstellen dat je alleen al voor het weer voor het vasteland zou kiezen.
Ik moet eerlijk zeggen dat wat vaker mooi weer wel aanlokkelijk klinkt.
[/quote]

Vanwege het weer. We wilden allebei de hitte van het vasteland niet. Nou, dat is gelukt!  :)

Volgens mij gaat het hier wel lukken. Je kunt natuurlijk een hele lijst maken met wat er allemaal in Nederland beter is en wat er allemaal hier beter is, maar voor mij is de verandering het leukste van het hele avontuur. Leuker dan je hele leven te blijven zitten waar je toevallig geboren bent.

Heeft het gebied rond Kingston niet de bijnaam Little Groningen omdat er zoveel Nederlanders zitten?

Wij zitten in Rose Bay, niet ver van Bellerive. Dat uitzicht is inderdaad heel mooi, ook met de berg op de achtergrond.

We werken als vertaler/editor. Het werk komt via e-mail binnen en gaat ook zo terug.

Ik weet niet hoe het met Trade Recognition zit. Ik hoefde als man van een Australische alleen maar een medische keuring te overleven. Wanneer hopen jullie te kunnen vertrekken?

Eric

Ondanks alle tegenberichten willen we toch wel oktober/november in Tasmanie zitten.

zeker omdat Rene dan 18 wordt en natuurlijk vanwege de zeer lange zomer die we dan zullen hebben.
Kunnen de twee jongste nog een beetje wennen voordat ze schoolvakantie hebben en wat vriendjes maken.

Groetjes Mariette

Back