Groetjes from Tasmania

Hai Ericz,  :flowers:

Gefeliciteerd met jullie verhuizing, ik hoop dat het allemaal goed is gekomen met het "klussen"
Ik neem aan dat jullie vloer schitterend is geworden.
Wij hebben zulke schitterende houten vloeren gezien, dat je er bijna niet op durft te lopen.

Veel plezier in jullie nieuw onderkomen en ben heel benieuwd hoe het jullie bevalt.

Groetjes, Mariette

Bedankt, Mariette. Het is wel min of meer goed gekomen, maar het is hier moeilijk om beschikbare loodgieters, elektriciens, aannemers en zo te vinden. Ze hebben het allemaal al te druk. Ik weet niet of dat hier altijd zo is. Het zal economisch gezien wel een goed teken zijn, maar soms is het wel lastig.

Tot nog toe (2 dagen maar) bevalt het nieuwe huis prima. Het is wel wennen aan de afwezigheid van alles wat een stad biedt. We zien meer dieren dan mensen.

Gaat het jullie dit jaar nog lukken?

Eric

[quote author=Ericz link=topic=4636.msg71802#msg71802 date=1159084297]
het is hier moeilijk om beschikbare loodgieters, elektriciens, aannemers en zo te vinden. Ze hebben het allemaal al te druk. Ik weet niet of dat hier altijd zo is. Het zal economisch gezien wel een goed teken zijn, maar soms is het wel lastig.
[/quote]

Eh, ja, kan me voorstellen dat dat moeilijk is. Wat mij hier vaak opvalt is dat er bijvoorbeeld 5 mensen op een werkplek aanwezig zijn maar dat er van die 5 maar 1 daadwerkelijk aan het werk is. Geen worden dat ze een tekort aan vakmensen hebben hier :-D.

Erna

Oh, ik dacht dat het iets Tasmaans was, maar het kan natuurlijk ook iets Australisch zijn. Als er dan eens iemand kan en wil, komen ze tien dagen later dan afgesproken opdagen. Op zich wel relaxed, maar je moet geen haast hebben.

Eric

[quote author=Ericz link=topic=4636.msg71680#msg71680 date=1158916659]
Ja, leuk. We zijn vandaag verhuisd, dus we zijn even aan het bijkomen, maar over een paar weken bijvoorbeeld? Huonville, wat een toeval. Hoe zijn jullie daar terecht gekomen?
[/quote]

Hallo Ericz,

We zijn hier ongeveer 3 weken geleden heen verhuisd vanuit Deloraine, Ik kon hier beter werk vinden en vandaar zijn we verhuisd. Op het moment werk ik voor een aannemer. Ik hou me vooral bezig met het aansluiten en het leggen van het aardgas leidingen hier in Hobart.
We zijn eind Januarie verhuisd van Nederland naar Australie, we hebben eerst nog even vakantie gevierd en zijn half april neergestreken in Deloraine.  We hadden het daar best naar ons zin maar ja, het werk moet er wel naar zijn.
Danielle is verpleegkundige maar heeft haar engels nog niet geheeld behaald, als ze dit heeft gehaald zal ze waarschijnlijk gaan werken in een van de ziekenhuizen in Hobart.
We hebben voor al voor Huonville gekozen omdat we niet in de stad wilden wonen we zijn natuurlijk niet  voor niks geemigreerd.

Danielle en Albert

[quote author=albert link=topic=4636.msg72056#msg72056 date=1159354055]
We hebben voor al voor Huonville gekozen omdat we niet in de stad wilden wonen we zijn natuurlijk niet  voor niks geemigreerd.
[/quote]

Wij waren eerst van plan in Hobart te gaan wonen, maar de enorme ruimte die je hier op het platteland kunt hebben was voor ons toch een reden om iets anders te zoeken.

Eric

Albert, kun je er niet voor zorgen dat de gasleidingen wat verder de northern 'burbs in komen?  :wink:

Back