(Grond)stewardessen in Brisbane?

Ennie

New Member
Hee allemaal,

we zijn ons aan het orienteren op de arbeidsmarkt in Oz en nu heb ik besloten dat ik toch heel graag wil vliegen of in ieder geval weer op de grond wil beginnen als stewardess. Zijn er mensen hier die vanuit Brisbane vliegen of op Brisbane Airport werken? Hoe bevalt het, wat verdient het en vanuit welke buurt is het makkelijk pendelen naar zowel het vliegveld als CBD?

Tevens is alle informatie over leuke wijken in Brizzy welkom, we kijken nu vooral naar West End en South Brisbane op aanraden van mn neef, maar de andere kant op richting Bulimba lijkt ons ook heel prettig wonen.

Of moet ik dit op een andere pagina posten:)? Ik ben niet heel ervaren in fora, excuses.

Ben wel elke dag even hier te vinden en ik ben blij dat dit forum er is! Het geeft zoveel inzicht en ik vind het fantastisch om te lezen hoe alle processen verlopen en hoe de emigratie uiteindelijk uitgepakt heeft. En de foto's zijn a-dem-be-nemend... Hoe erg de twijfel af en toe inslaat, ik hoef maar even naar buiten te kijken hier en ik verlang meteen naar de zon en lifestyle van Oz...

Alvast bedankt!!
Ennie
 
Wij vliegen regelmatig vanuit Brisbane en ik vind het een prima vliegveld, het is niet zo groot dus lekker overzichtelijk. Het is makkelijk bereikbaar per auto en trein. Maakt op zich niet eens zoveel uit waar je dan woont denk ik, de wijken die je noemt zijn wel okay (wel duur), vanuit South Brisbane stap je makkelijk op de trein naar het vliegveld, West End is wat verder van een treinstation evenals Bulimba als ik het goed heb. Het is met de auto ook wat lastiger uit die suburbs te ontsnappen. Maar kan aan mij liggen, ik heb een grafhekel aan in de stad rijden ;)

Wij wonen zelf een heel stuk zuidelijker, nog net niet in de Gold Coast, maar ik reis ook elke dag op en naar naar het noorden van Brisbane (Eagle Farm), vlakbij het vliegveld, en dat gaat ook prima. En met de trein is het voor ons ook slechts een ruim half uur om in CBD te staan. Dus ligt er maar net aan waar je graag wilt settelen.

Succes ermee!
 
Dankjewel Kooka, goed om te horen! Veel airlines zijn aan het werven dus ik heb goede hoop dat ik aan de bak kan. De wijken die ik noemde lijken ons het fijnst aangezien we erg van de stad houden. We hebben in New York gewoond en missen de hustle&bustle, een echte rustige suburb is meer iets voor over een jaar of 10:) Maar wie weet, misschien komt er een tweede kindje in Oz en zien we het dan heel anders. Voor nu hebben we het ervoor over om meer te betalen maar dat mn aanstaande lekker kan hardlopen of fietsen naar zn werk.
Heb je nog tips voor andere wijken die gezellig zijn en centraal liggen? Het punt dat je maakte over West End en Bulimba dat ze niet dichtbij een treinstation liggen is een goeie, ik zal zeker met de trein naar het vliegveld gaan.

In welke wijk wonen jullie? Is het dichtbij het strand? Hoe ervaren jullie het leven in Brizzy (school/buitenleven/mensen/woningen enz)? Ik vind het ontzettend leuk om er vanalles over te horen van Nederlanders (of Belgen, waar komen jullie vandaan?) aangezien we in hetzelfde schuitje zitten:)

Dank!!
 
Als je iets als NY wilt, dan is Brisbane ook niet echt de stad voor je lijkt mij. In de avond is daar niet zo heel veel meer te doen.
 
Wij wonen zelf in de buurt van Beenleigh, dus best een eind ten zuiden van Brisbane CBD. Eigenlijk precies tussen Brisbane en de Gold Coast in. Wij houden juist van wat rustiger wonen, op een groter block zonder veel hoogbouw in de omgeving, en dat hebben we hier precies. Ik hou van het hinterland en van hieruit is bv. Mt Tamborine goed te bereiken. En we zitten ook zo aan het strand. Mijn man houdt van vissen en die komt hier ook prima aan z'n trekken, hij kan richting Brisbane River maar ook naar bv. Hope Island (en nog niks vangen hè, haha).

Over scholen kan ik (nog) weinig zinnigs zeggen, maar over het algemeen vind ik Brisbane en omgeving fijn om in te wonen. De mensen zijn vriendelijk, de wegen nog niet te vol (maar wel endless roadworks, maar dan denk ik maar, dat is vast voor het een goed doel!), alles is goed bereikbaar.

Ik kom zelf trouwens uit Nederland, maar mijn man is Australisch. De reden dat ik hier ben ;)

Je zou eens op Google Maps Brisbane op kunnen zoeken en dan niet de satelliet maar de kaart bekijken en de treinlijn volgen. Je vindt dan vanzelf South Brisbane station etc. Je noemde trouwens een paar suburbs ten zuiden van de rivier, is dat bewust of vind je het ook niet erg om ten noorden van de rivier te kijken?

En slatsr heeft wel gelijk hoor, het is wel Brisbane natuurlijk... niet NY ;) Maar het heeft zeker z'n charme!
 
Beenleigh, daar ben ik tijdens mijn recente trip nog geweest. Moest ook wel anders hadden mijn oom en tante het mij nooit vergeven wanneer ik niet even bij hen was gestopt ;-) Ben daar een week geweest en van daaruit naar Brisbane CBD met de trein. Was prima te doen.
 
Ja dat is inderdaad een makkie om vanuit Beenleigh in CBD te komen, wij deden het regelmatig toen we nog in Beenleigh zelf woonden. Daar vertrekt de express train dus dan ben je er nog sneller. Nu nemen we de trein vanuit Bethania en dat is een all stations train, maar goed, zelfs dan is het nog maar een ruim half uur tot je er bent.

Misschien ook iets om in de gaten te houden als je op zoek bent naar je toekomstige woonplaats en je met de trein naar je werk wilt gaan, stopt er alleen een all stations train of een express. De express zal echter wel vaak een stuk voller zitten dan de all stations train. Mijn man nam altijd z'n fiets mee in de trein dus die wachtte tot de all stations er was, want in de express zou ie in spitsuur niet passen.
 
Goede tip Kooka! Ik heb vorig jaar een keer een schema van het spoornetwerk van sydney en brisbane incl suburbs gedownload als leidraad. Helaas zijn die kwijt en lukt het niet om die weer te vinden voor Brisbane. Wel handig om uberhaupt te weten welke suburbs een treinstation hebben. Haha en fiets mee in de trein, dacht at dat een hollands fenomeen was? ;-)
 
Haha ja inderdaad FandC, dat hij z'n fiets meeneemt in de trein is mede mijn 'schuld'! Hij wilde meer exercise en we wilden van een auto af, en het bleek dat zijn werk redelijk in de buurt van een treinstation was. Iets te ver om te lopen, maar... precies een goede afstand om te fietsen ;) Dus we hebben vorig jaar allebei een Gazelle gekocht (nog een Hollands tintje) en voor hem werkt de commute met de trein prima. Hij is inderdaad wel een van de weinigen met een fiets in de trein.

Als je het beginpunt van de Gold Coast/Airport line wilt weten voor Brisbane, kun je Varsity Lakes opzoeken en dan de lijn verder noordwaarts volgen. Met de andere lijnen ben ik niet zo bekend (Ipswich, Cleveland etc.).
 
Dus we hebben vorig jaar allebei een Gazelle gekocht (nog een Hollands tintje)

Waar heb je zo'n Gazelle vandaan? We hebben hier wel een fiets gekocht maar ik vind het een onding. Kan niet eens m'n kind achterop zetten... dus ik zoek een fatsoenlijke (kuch Hollandse kuch) fiets...
 
Hiero... http://www.newfarmbikes.com.au/ Die zitten in Brisbane.

Ik vond deze winkel via de Gazelle site:

Clarks Cycles - 354 Magill Rd, Kensington Park, SA 5068 (08 8332 3083)

Ze zijn wel verrekte duur hier... Maar ze rijden zo lekker! En Nate heeft al een paar keer een positieve opmerking over z'n bagagedrager en snelbinders gehad :)
 
Hiero... http://www.newfarmbikes.com.au/ Die zitten in Brisbane.

Ik vond deze winkel via de Gazelle site:

Clarks Cycles - 354 Magill Rd, Kensington Park, SA 5068 (08 8332 3083)

Ze zijn wel verrekte duur hier... Maar ze rijden zo lekker! En Nate heeft al een paar keer een positieve opmerking over z'n bagagedrager en snelbinders gehad :)

Wooow ze hebben oma fietsen!! Kan alleen nergens de prijs vinden..
 
Ik ga vanaf volgende week in Brisbane wonen en focus mij alleen op de wijk Bulimba.

Ben er nu al vaak geweest en heb ook Teneriffe en New Farm bekeken. Bulimba is echt een mooie wijk en
zeker de moeite waard van het verder onderzoeken.
 
Waar heb je zo'n Gazelle vandaan? We hebben hier wel een fiets gekocht maar ik vind het een onding. Kan niet eens m'n kind achterop zetten... dus ik zoek een fatsoenlijke (kuch Hollandse kuch) fiets...

Een vriend van ons is fietsenmaker, dus als je weet wat je wilt sturen wij hem wel op.
Prijs? Op aanvraag:D
 
Hi Ennie,

Zie nu pas deze post.......
Ik werk op Brissy Airport, maar aan de andere kant: in de hangaars.
Ik heb helaas geen contacten aan de 'andere kant' maar volgens mij wordt er regelmatig om (grond)stewardessen gevraagd. Je hebt hier wel een LOKALE first aid en responsable alcohol blabla certificate nodig. Ervaring en evt. zulke NL certificaten zullen wel helpen, maar je zal zeer waarschijnlijk die certs moeten hebben voor je mag beginnen.
De toekomst voor BNE ziet er wel goed uit, de komende decades genoeg groei.

Ben je nu ook al (grond)stewardess?
Hebben jullie al een richt datum om hierheen te komen?
Brissy is een excellent keuze qua weer, natuur en uitstapjes.

O ja, ik heb het idee dat iedereen die op BNE werkt een parkeerplaats heeft (gratis??) Het schijnt dat een retourtje trein al $15 kan kosten vanaf het 1e station in Brisbane (niet geconformeerd)
Wij wonen noord (nabij North Lakes) en de snelweg heeft een hardnekkige spits (naar het zuiden trouwens ook).
Noord en zuid wordt veel gebouwd, maar de snelweg noord is daar niet op berekend.
 
Eerder schreef ik dat ik naar Bulimba keek. Het is toch Teneriffe geworden. En ik kom ongeveer elke week op de airport maar alleen als reiziger.

Met de auto ben je er zo en met de trein gaat ook goed. Nog nooit gedaan maar vlakbij waar ik woon is een groot station wat rechtstreeks naar de airport gaat.

Verder zeker loop/fietsafstand naar het centrum toe.
 
Dankjewel Kooka, goed om te horen! Veel airlines zijn aan het werven dus ik heb goede hoop dat ik aan de bak kan. De wijken die ik noemde lijken ons het fijnst aangezien we erg van de stad houden. We hebben in New York gewoond en missen de hustle&bustle, een echte rustige suburb is meer iets voor over een jaar of 10:) Maar wie weet, misschien komt er een tweede kindje in Oz en zien we het dan heel anders. Voor nu hebben we het ervoor over om meer te betalen maar dat mn aanstaande lekker kan hardlopen of fietsen naar zn werk.
Heb je nog tips voor andere wijken die gezellig zijn en centraal liggen? Het punt dat je maakte over West End en Bulimba dat ze niet dichtbij een treinstation liggen is een goeie, ik zal zeker met de trein naar het vliegveld gaan.

In welke wijk wonen jullie? Is het dichtbij het strand? Hoe ervaren jullie het leven in Brizzy (school/buitenleven/mensen/woningen enz)? Ik vind het ontzettend leuk om er vanalles over te horen van Nederlanders (of Belgen, waar komen jullie vandaan?) aangezien we in hetzelfde schuitje zitten:)

Dank!!

Is het al gelukt? Heb je al een baan gevonden bij 1 van de Airlines?
 


OFX
Back
Top