Grootste muzikant/band ooit uit Australie?

Welke is de beste muzikant/band ooit uit Oz?

  • The Go-Betweens

    Votes: 1 2.1%
  • Rolf Harris (seriously)

    Votes: 1 2.1%
  • Nick Cave & The Bad Seeds / Birthday Party

    Votes: 9 19.1%
  • Dead Can Dance

    Votes: 0 0.0%
  • Men At Work

    Votes: 4 8.5%
  • Darren Hayes / Savage Garden

    Votes: 1 2.1%
  • Kylie Minogue

    Votes: 5 10.6%
  • The Vines

    Votes: 0 0.0%
  • INXS

    Votes: 8 17.0%
  • AC/DC

    Votes: 10 21.3%
  • Andere

    Votes: 8 17.0%

  • Total voters
    47
Niet echt heel belangrijk misschien, maar gewoon uit interesse: wie vinden jullie de beste muzikant die Australie ooit voortbracht?



Als gothic fanaat zijnde, gaat mijn stem toch wel uit naar Nick Cave, the dark lord of music. Schitterende teksten, de ene keer lekker absurd (bv Stagger Lee, The Curse of Millhaven), de andere keer erg poetisch en romantisch, en de man weet perfect hoe hij een macabere donkere sfeer kan creeren. Zowel met The Birthday Party als met The Bad Seeds (met oa Blixa Bargeld aan zijn zijde) heeft ie enkele echte meesterwerkjes gemaakt in de donkere muziek, en tegelijkertijd ook enkele mainstream succesjes geboekt (Where The Wild Roses Grow, The Weeping Song, ...)

Hier enkele clips van Nick Cave:
http://www.youtube.com/watch?v=lneSAju-Xtc&search=stagger%20lee
http://www.youtube.com/watch?v=37-V8ZXPhE8&search=henry%20lee
http://www.youtube.com/watch?v=0zyIQ_tbVMU&search=where%20the%20wild%20roses%20grow
http://www.youtube.com/watch?v=yaWn0qcRYFA&search=the%20birthday%20party%20batshttp://www.youtube.com/watch?v=lsOBpDkwBtM

Helaas is er geen clip van, maar met Song Of Joy heeft ie zowel qua tekst als sfeer 1 van de mooiste en meest indringende gothic songs ooit gemaakt.




Ik vind ook The Vines wel zeer te pruimen. Iets luchtiger dan Nick Cave, doch wel lekkere chill-out muziek (Get Free, Gross Out, Ride, Don't Listen To The Radio, ...) en met Winning Days ook een heerlijke ballad. Ik heb de groep ontdekt toen ik in een artikel las dat de zanger net als ik aan Asperger Syndroom lijdt, en dat wekte mijn interesse. Maar ik was aangenaam verrast toen ik hun muziek hoorde, ik ben doorgaans nochtans niet zo voor dit genre (laten we het op 'garage' houden) maar The White Stripes en The Vines zijn bands waar ik wel eens graag naar luisteren.



Maar uiteraard, de enige echte Australische nr 1: NICK CAVE  :up:
 
Sorry mate but there always has been & always will be only ONE BEST EVER AUSTRALIAN BAND: AC/DC  :evil:

And if you don't believe me just ask Jack  :evil:
 
Ben het helemaal met Cracked Pleasures eens: Nick Cave is the Man for me too  :)

Maar echt gothisch kun je hem nowadays niet meer noemen heur!  :gramps:





"O DEANNA
O Deanna!
O DEANNA
Sweet Deanna!
O DEANNA
You know you are my friend, yeah
O DEANNA
And I ain't down here for your money
I ain't down here for your love
I ain't down here for your love or money
I'm down here for your soul"
 
Fletch, Fletch,...Fletch you are so right.

Er is maar 1 band die op de absolute nummer 1 staat en dat is; uit alle respect voor die andere goede bands uit Australia, maar deze knalt letterlijk met heup, schouders en kop er boven uit;

Just listen to the music; voice, guitar, bass, drums...perfect

O deanna, O deanna  :lol: :lol:[size=7pt]I'm gonna get you , satan get you, hells bells[/size]


cannon.gif

I'm rolling thunder, a pouring rain
I'm comin' on like a hurricane
My lighting's is flashing across the sky
You're only young but you're gonna die



[quote author=Cracked Pleasures link=topic=5168.msg65216#msg65216 date=1152561378]
Maar uiteraard, de enige echte Australische nr 1: NICK CAVE AC/DC :up:
[/quote]

[move]:up: :-D :-D :-D :-D :up:[/move]

Jack :loldevil:
 
[quote author=amoz link=topic=5168.msg65225#msg65225 date=1152573532]
Ben het helemaal met Cracked Pleasures eens: Nick Cave is the Man for me too  :)

Maar echt gothisch kun je hem nowadays niet meer noemen heur!  :gramps:
[/quote]

Maar dat tekent ook hoe veelzijdig Nick Cave is. Van de bizarriteiten zoals "Release the bats" of "Stagger Lee" tot de macabere surreele sfeer van "Song of Joy" of "Papa won't leave you Henry" tot de meer romantische ingetogen songs op "The Boatman's Call" of "Nocturama". Hij is geen strict Gothic artiest, doch erg populair in onze subcultuur gezien zijn oudere werk met de Bad Seeds dicht bij gothic aanleunt + gezien The Birthday Party zuivere goth/newwave was. Zijn donkere macabere thema's slaan uiteraard ook aan bij ons. Hij is geen strict gothic artiest doch wel erg populair in onze subcultuur.
 
[quote author=Fletch link=topic=5168.msg65218#msg65218 date=1152564421]
Sorry mate but there always has been & always will be only ONE BEST EVER AUSTRALIAN BAND: AC/DC  :evil:

And if you don't believe me just ask Jack  :evil:
[/quote]

Ook ik ga hierin mee... aanrader voor Melborune: ga op zoek naar de ACDC-lane.
Kost even wat zoekwerk, maar het is erg grappig om te vinden!

Groeten Sander
 
Ook voor mij is Nick Cave de favoriete Australier.

Mijn voorkeur gaat uit naar het nummer "the mercy seat", wat Johnny Cash een paar jaar terug nog coverde.
http://www.youtube.com/watch?v=CPLylOPe6xw

En bij "into my arms" krijg ik nu ter plaatse kippevel!
http://www.youtube.com/watch?v=q2-tn5pCZig

Weeping song is trouwens ook helemaal niet verkeerd.

Jammer voor Jack en AC/DC: ik krijg bakken met energie als ik bijvoorbeeld highway to hell op zet, maar ze missen nou net de diepgang die Nick Cave wel heeft.

Dus wanneer ik echt wil luisteren zet ik Cave op, wil ik de gang gaan schilderen dan wordt het AC/DC. :)
 
Well well well,  :)

Jack en AC/DC word op dit forum bijna in 1 adem uitgesproken.
Ik ken Nick Cave niet (vraag me af waar hij is geboren met zo'n achternaam :-D) maar ik zal hem zeker waarderen, zeker als hij wat geluid heeft wat J. Cash heeft.

Ik persoonlijk vind van AC/DC , en dat hoor je in de muziek, die eerlijke zuivere gitaar, die duidelijke rockende drum, de basguitar maakt het geluid van AC/DC en de stem is hard, schrijnend, recht toe recht aan.
AC/DC is van , wat je hoort is wat je krijgt, hou je ervan ...good, niet...we don't care.
Geen achter de rug gelul en natuurlijk in bijna elke song dat teasend, grappende tekst.

Zoals je in de films ziet, een duiveltje op de ene schouder en een engeltje op de andere schouder.....zij zijn het plagend duiveltje die het op het eind het toch niet red van de verstandige juiste beslissing maar toch zo opgesteld dat je er niet kwaad op word maar eerder het plagende duiveltje als een vriend ziet.
Like real life, je bent en blijft de baas over jezelf

Maar dat ze nu achter staan op de lijst dat vind ik minder p$tverd$rrie. :x :x :x

Ik kan niet meer stemmen, Hooligan waar is ie als je hem nodig hebt...tijd voor een pm'tje.

AC/DC rocks WHHHOOHHOOOO

Jack :evil:
 
Jongens het gaat hier om de vraag: Grootste muzikant/band ooit uit Australië!

AC/DC heeft Australië wereldwijd op de muziekkaart gezet! Wat je er ook van mag vinden AC/DC heeft de wereld laten zien dat er in Oz prachtige muziek wordt gemaakt. Die erfenis is nou eenmaal niet in te halen!

AC/DC is THE BEST ROCK BAND EVER & THE BEST AUSTRALIAN BAND EVER!

BON SCOTT may your blessed soul rest in peace! THANK YOU FOR LETTING THERE BE ROCK!
 
Ik heb net een pm'tje gehad van een bepaald persoon of ik alsjeblieft ook op een bepaalde band wil stemmen zodat die band weer bovenaan de lijst komt te staan...  :roll: :evil:
Helaas voor deze persoon staat betreffende band op mijn lijstje van favoriete bands ergens op dezelfde hoogte als een band uit de Achterhoek. Niet dat daar iets mis mee is, 't is alleen niet mijn favoriete muziek...

Maar ja, gaat het daar wel om? Hoe definieer je wat de "grootste" band is?
Meeste verkochte platen? -> AC/DC
Originaliteit? -> Nick Cave (al vind ik dat recentelijk the Cat Empire ook een erg originele band is. Hun derde album valt alleen wat tegen, dus ik vraag me af of iemand ze over 10 jaar nog kent...)

Als je de eerste definite neemt, hoef je uberhaupt geen poll te houden, want het staat wel vast dat AC/DC de best verkopende Australische band is. Maar aangezien er wel een poll gehouden wordt, ga ik dus uit van de tweede definitie... Sorry Jack!
 
hee Hans, heb jij de 3e van the Cat Empire? Ikke niet  :-( Maar hij is niet zo goed? Dat was toch de CD met dat street project of zoiets?

Maarruh, inderdaad Cat Empire ontbreekt in het lijstje grote bands! Ze hebben NB ook in Amsterdam getourd afgelopen jaar (en wel een paar dagen nadat Tjarks en ik weer in Brisbane waren na een NLse vakantie,  :x) Hetzelfde geldt voor Wolfmother, slechts twee weken geleden een groot uitverkocht succes in de Melkweg. En Jet? Etc.

Maar ik vind ACDC ook best leuk heur Jack  :)
 
Jongens en Meisjes.... jullie vergeten "the best ever Australian music Export (and painter of the Queen's portrait)"...... ROLF HARRIS

HAHAHAHAHAHAHA  :-D

Maaruh even serieus: ACDC en INXS zijn natuurlijk wel de grootsten (maar de nieuwe INXS met die JD Fortune mag wat mij betreft meteen weer ontbonden worden hoor). Dat gezegd, ik vind dat Midnight Oil ook wel in dat lijstje had gemogen (ookal zijn ze niet de best ever, ze waren wel groot en goed indertijd) en Cold Chisel (niet erg bekend buiten Oz, maar wel vreselijk goed). En (nee ik ben geen fan, maar hij is/was best wel populair in en buiten Oz en je moet toch wat objectief blijven) John Farnham... Ohh en Silverchair natuurlijk niet vergeten he - toch ook (bijna) een SuperGroep. Hmm en als ik vanavond nog eens langs de CD kast loop kom ik er vast nog wel een paar tegen....
 
Ook even mijn zegje onder "anderen". Mischien niet allemaal even "groot" maar muzikaal toch wel erg lekker :p (en wat niet is dat kan natuurlijk altijd nog komen):

Gersey
The Grates
Screamfeeder
Halogen

Erg groot zijn natuurlijk the Go Betweens  :).
 
Heren , heren en dames nou hoor ik dat er hier een fuif is :-D

Van de dames kan ik het wel begrijpen als je met zo'n tekst aankomt
[quote author=amoz link=topic=5168.msg65225#msg65225 date=1152573532]
"O DEANNA
O Deanna!
O DEANNA
Sweet Deanna!
O DEANNA
You know you are my friend, yeah
O DEANNA
And I ain't down here for your money
I ain't down here for your love
I ain't down here for your love or money
I'm down here for your soul"
[/quote]

Maar van de Heren .... we zijn toch geen mietjes :-D :lol:

Er staat duidelijk [size=18pt]grootste muziek/band UIT Australia[/size]

Is die gospelvriend Nick Cave ooit UIT Australie geweest..
Deze gospelfriend hoort dus niet thuis in het rijtje.

En Hans de Visser, A.UB. heb ik nooit genoemd maar het plagen van jouw kant vind ik wel een goede, Nu dacht ik zeker dat HANS iemand was die een stem kon uitbrengen voor AC/DC op dit leuk tijdverdrijvende topic maar helaas, Hans is ook al ingepakt door O DEANNA, O DEANNA...... :-D :lol: :-D :lol:

En het is al geschreven;

[quote author=Fletch link=topic=5168.msg65291#msg65291 date=1152649667]
Jongens het gaat hier om de vraag: Grootste muzikant/band ooit uit Australië!

AC/DC heeft Australië wereldwijd op de muziekkaart gezet! Wat je er ook van mag vinden AC/DC heeft de wereld laten zien dat er in Oz prachtige muziek wordt gemaakt. Die erfenis is nou eenmaal niet in te halen!

AC/DC is THE BEST ROCK BAND EVER & THE BEST AUSTRALIAN BAND EVER!

BON SCOTT may your blessed soul rest in peace! THANK YOU FOR LETTING THERE BE ROCK![/quote]



Maar we hebben nog HOOLIGAN, come on JOHAN where are you,

en zo lullen we maar door en verdrijven we onze tijd , tot we antwoord krijgen van DIMA.....cheers

Jack :evil:
 
[quote author=barbarozzie link=topic=5168.msg65323#msg65323 date=1152694908]
The little River band  :up:  :up:  :up:
[/quote]

Hebben inderdaad ook mooie nummers.


Ik moet bekennen niet helemaal thuis te zijn in het Nick Cave repertoire maar wat ik er wel van ken komt bij mij over als muziek die iemand op een druilerige winterdag opzet om zelfmoord bij te plegen  :|

Nou nee dank je; Doe mij maar AC/DC......ANYTIME ANYWHERE  :up:
 
NO question about it  :evil: AC/DC :evil:!!!

klik hier als je mee wilt zingen: http://www.lyricsdownload.com/ac-dc-lyrics.html

@ Jack: je weet toch hopelijk wel waar "the Jack" werkelijk overgaat he!

She shook me aaaaaall niiiight long!
 
Back
Top