GSM abonnement/kaart

Inclamaki

Member
Hoi iedereen,

Als alles meezit zou ik in april een validatietrip willen maken en dan een telefoonkaart met een gsm nummer willen aanschaffen. Is dit zoals in België een kaart die met 1 x per jaar opladen voor de rest vh jaar geldig blijft (bedoeling om dan bij definitieve aankomst dit opnieuw te kunnen gebruiken). Enig idee welke operator goed en betaalbaar is ?

Groetjes Inge
 
Hoi iedereen,

Als alles meezit zou ik in april een validatietrip willen maken en dan een telefoonkaart met een gsm nummer willen aanschaffen. Is dit zoals in België een kaart die met 1 x per jaar opladen voor de rest vh jaar geldig blijft (bedoeling om dan bij definitieve aankomst dit opnieuw te kunnen gebruiken). Enig idee welke operator goed en betaalbaar is ?

Groetjes Inge
Dit ligt aan de provider en het 'pakket' dat je kiest.
Ik zou zeker voor Telstra gaan, omdat die het grootste bereik heeft in Australië.

http://www.telstra.com.au/mobile-phones/prepaid-mobiles/offers-rates/long-life/
Met deze prepaid offer van Telstra is je tegoed 6 maanden geldig.
Ik weet niet of je je prepaid offer nog kan veranderen als je dan eenmaal hier woont, want de Cap Encore deal is absoluut de beste prepaid deal die ze hebben! (maar daar gaat tegoed maar 1 maand mee).
 
In WA is Telstra zeker de beste keus (qua bereik) In het Oosten doet Optus het vaak ook gewoon erg goed (soms is Telstra net even beter, soms Optus) en is deze wat goedkoper volgens mij.

Wij hadden 1 telefoon met Telstra en 1 met Optus. Heb je de meeste kans op bereik :D
 
Ik was deze week nog erg blij met Telstra's klantenservice:
Wow, I have to give it to Telstra. Just went on the 24x7 chat as I wasn't satisfied with the info they gave on their website about purchasing a Talk Plus Pack. I bought one to have more minutes to call to Holland but it turned out that I could only use those minutes to call to Australian Numbers (which the website didn't say). Not only did they reimburse the money I spent on the Plus Pack, they also provided me with $950 cap credit and 800mb browse cap credit for free. For the inconvenience it caused me... Go Telstra! Very generous :up:
 
Moet je niet, ook voor een prepaid, een australisch adres opgeven? Dacht dat ik dat moest doen......
Vaak zijn de prepaids niet lang 'houdbaar' en hoe meer maanden, hoe meer je betaald. Heb nog niet gehoord van een jaar geldig.
Ik heb Optus en die is hier in t oosten prima.

O ja, en Aldi heeft nu ook prepaid sim kaarten die (een deel van?) het Telstra netwerk gebruikt. Als je het dan toch niet een jaar kan bewaren (ALS...) en je wilt toch kunnen bellen hier, is die optie niet duur.
 
Moet je niet, ook voor een prepaid, een australisch adres opgeven?
Toen ik in Exmouth een Telstra Prepaid Simkaart kocht hoefde ik gewoon alleen te betalen. Echter toen ik 2 weken geleden in de Perth Hills een Telstra Prepaid Simkaart kocht (beide bij een postkantoor) moest ik ID laten zien en vanalles invullen.. Vaag..
Maar je kunt altijd op de 24x7 chat van Telstra vragen of je bij hun in de shop een simkaart kan halen als buitenlander zonder Australisch adres.
 
Hoi, ik heb op de websites van telstra en optus idd prepaids gevonden die langer geldig zijn. Maar dat zijn dan ook weer de duurdere kaarten maar dat geeft op zich niet. Ik kan eventueel het adres van mijn broer opgeven als ze dat echt nodig hebben.
 
Ik heb indertijd het adres opgegeven van ons appartementje waar we (2 dagen) zaten. Boeide ze niets.
 
Hoi, ik heb op de websites van telstra en optus idd prepaids gevonden die langer geldig zijn. Maar dat zijn dan ook weer de duurdere kaarten maar dat geeft op zich niet. Ik kan eventueel het adres van mijn broer opgeven als ze dat echt nodig hebben.

Er is ook een prepaid plan waarbij je tegoed een jaar geldig is. Een simkaart is iets van $2 en dan kun je een plan kiezen als je je sim activeert.
 
Back
Top