GSM-Documents Required

kruisje

Member
Aan Rob, of allen die er misschien ervaring mee hebben,

Voor mijn aanvraag voor Sponsorship (SA)voor het SIR-visum, subclass 475 zit ik nog met 1 item dat ik in orde moet krijgen voor VETASSESS.

Met name: x aantal pasfoto's van mij en de andere gezinsleden VOOR ECHT LATEN VERKLAREN. Nu is er echter in Hasselt(België) geen enkele ambtenaar, noch van de Stadsdienst/politie/of Notaris die dat voor mij kan doen. Het blijkt niet zo simpel als mijn Emigratieconsulente uit Austr. me hft voorgesteld. Nochtans moeten ze alleen op papier confirmeren met één enkele zin+handtekening enz. dat wij dat allen stuk vooor stuk zijn. (= to certify as being a true likeness, heet dat dan)
Ze kunnen dat niet! Wie kan dat dan wel, daar zoekt men dan niet verder naar..Tirez votre plan !
Daarom hoop ik dat ik hier op het forum een oplossing kan vinden, maar wellicht zijn de bevoegdheden in NL. ook weer wat anders ingesteld...Zucht, deze hindernis is op zijn minst een bewijs van bureaucratisch 'tegenwerken' ? Ik wacht met spanning op jullie reacties !
Misschien dat er toch ook Vlamingen op dit forum aanwezig zijn, en of ze dit al zijn tegengekomen...
 
Hallo kruisje,

Wij hebben dit via een notaris laten doen, dat kost meestal wel iets, maar het is dan ook zeker rechtsgeldig.

Groetjes,
Marc
 
Wij hebben het bij de notaris laten doen voor 1 Euro.
Wel even wat rondbellen, want er zijn ook notarissen die 40-60 euro vragen voor dit soort dingen. Nergens voor nodig dus.
 
Bedankt alvast !!
voor de tip ivm notaris raadplegen, maar daar was ik ook al heen gegaan, en de klerk zei dat zij enkel een handtekening kn certifiëren.Hoe vreemd dat dat bij jullie dan wel lukt :p
 
[quote author=kruisje link=topic=9874.msg134885#msg134885 date=1237645312]
Bedankt alvast !!
voor de tip ivm notaris raadplegen, maar daar was ik ook al heen gegaan, en de klerk zei dat zij enkel een handtekening kn certifiëren.Hoe vreemd dat dat bij jullie dan wel lukt :p
[/quote]

Ben er vergeten bij te vertellen dat dat wel in NL was. Misschien een mooie reden om eens deze kant op te komen?
 
Hoi wij woonden in België en hebben alle certificaten etc. door een advokaat laten doen het ging via via een kennis die de advokaat kende en het koste on niks, athans wij hebben een stempel laten maken (engels)  maar dat waren de kosten ook niet.

mvg Bennie
 
Hoi,

Wij wonen ook in België. Ik ben naar de notaris geweest, heb de pasfoto's op een blad geplakt (met iets van lijm dat zo weer loskomt) en daar hebben ze dan een stempel overgezet dat in het hoekje van de foto kwam en voor de rest op het blad. Daaronder heeft de notaris dan geschreven dat dit een true likeness of en dan je naam. Handtekening en hoop stempels erbij. Ik heb het ook laten doen voor Vetassess en het was in orde. Mail of bel wel even rond voor notarissen. Ik heb €2 betaald per document sommige vragen echt wel €40.

Succes,
T
 
Kan mij iemand zeggen of de notaris zijn verklaringen voor officiële documenten in 2 talen (Nederlands-Engels) moet opmaken of rechtstreeks in het Engels?

Thx,

Kruisje.



[quote author=kruisje link=topic=9874.msg134851#msg134851 date=1237593564]
Aan Rob, of allen die er misschien ervaring mee hebben,

Voor mijn aanvraag voor Sponsorship (SA)voor het SIR-visum, subclass 475 zit ik nog met 1 item dat ik in orde moet krijgen voor VETASSESS.

Met name: x aantal pasfoto's van mij en de andere gezinsleden VOOR ECHT LATEN VERKLAREN. Nu is er echter in Hasselt(België) geen enkele ambtenaar, noch van de Stadsdienst/politie/of Notaris die dat voor mij kan doen. Het blijkt niet zo simpel als mijn Emigratieconsulente uit Austr. me hft voorgesteld. Nochtans moeten ze alleen op papier confirmeren met één enkele zin+handtekening enz. dat wij dat allen stuk vooor stuk zijn. (= to certify as being a true likeness, heet dat dan)
Ze kunnen dat niet! Wie kan dat dan wel, daar zoekt men dan niet verder naar..Tirez votre plan !
Daarom hoop ik dat ik hier op het forum een oplossing kan vinden, maar wellicht zijn de bevoegdheden in NL. ook weer wat anders ingesteld...Zucht, deze hindernis is op zijn minst een bewijs van bureaucratisch 'tegenwerken' ? Ik wacht met spanning op jullie reacties !
Misschien dat er toch ook Vlamingen op dit forum aanwezig zijn, en of ze dit al zijn tegengekomen...


[/quote]
 
Back
Top