Gymea?

Sarelle

New Member
Hoi iedereen,
Begin augustus verhuis ik met man en 2 kinderen naar sydney en we zijn nu hard op zoek naar een huis. We willen eerst een tijdje wat huren en rustig rondkijken welke wijken we leuk vinden. Mijn man gaat in het centrum werken, maar we willen het liefst een beetje 'buiten'. Een kennis gaf ons de tip 'Gymea'. Wie kent dit gedeelte van Sydney en kan ons er wat meer over vertellen. Ik heb gezien dat er een montessorischool is en dit vinden we wel heel leuk. (gaan ze hier in nederland ook naar toe)
Alle info en weetjes zijn heel welkom!
Groetjes,
Brenda
 
Goedemiddag,

Leuk plaatsje Gymea.Heeft een treinstation en ligt vrij centraal.Cronulla is hier niet ver vandaan.OoK een grote Westfield shopping centre in Miranda.Slecht 5 kilometer verwijderd van Gymea.Mijn zus woont al ruim 21 jaar in dat plaatsje.Mocht je meer willen wten hoor ik het wel.

Frits Budding(AUSTRALIE-LIEFHEBBER!!)
 
Net ergens anders een lang verhaal geschreven. Dus laat ik het ook even bij: Mocht je meer willen weten. Email me dan even. jo@ozcloggie.com  Ik was onderwijzer. De laatste 11 jaar in Jannali, op Jannali East School. Dat ligt dus ook in de Sutherland Shire, zoals Gymea. Zoals ik elders schreef. Die verschillende wijken van Sydney hebben hun eigen sfeer. Zo is dat ook het geval in de Sutherland Shire. In de jaren 50 kwamen daar behoorlijk veel Nederlanders wonen. ER is nog steeds het Juliana Bejaardendorp daar. En daar houdt de nieuwe New Hollanders Club haar vergaderingen. Ik begrijp best dat je niet emigreret om andere Nederlanders op te zoeken. Maar deze club is begonnen door een jonge vrouw die gewoon, af en toe toch eens contact wilde hebben met andere mensen van haar generatie. (Niet zoals wij, uit de jaren 50.)
De voetbalteams van mijn school speelden tegen de teams van die buurt natuurlijk. Is best een mooi gedeelte van Sydney. Het lijkt mij wel dat, als je eerst huurt en de kinderen beginnen vriendjes te krijgen, dat het belangrijk is dat je niet te ver van die vrienden permanent gaat wonen.
Mijn  kinderen (nu 21 en 23) zaten ook een paar jaar op de Montessori School. (Het heette Southside en begon in Oatley. Daarna is er een permanente Southside montessori School gebouwd, aan de spoorlijn, bij Riverwood.)
Mijn kinderen zijn later toch naar de plaatselijke openbare school gegaan. Dat was beter voor hun. Voor die zelfde rede. Ze woonden te ver van schoolvrienden vandaan en er was trouwens ook zoiets van de ouders iets hebben tegen het openbaar onderwijs. Mijn vrouw en ik waren allebei leerkrachten in dat systeem.

Joop (Het is TOCH! lang geworden. :) :(   )
 
Back
Top