Hè, hè, eindelijk...........

Zilver

Member
Gisteren kregen we via de email via Buysse de 'Grant-letter'.......
We kunnen nu de paspoorten opsturen naar Berlijn om de begeerde stickers daarin te laten plakken of we kunnen ze zelf gaan halen. We gaan het laatste doen, hebben we gelijk een uitje, want we zijn dit jaar niet weggeweest.

Niet iedereen zal het weten, maar wij hebben bijna 9 maanden geleden een aanvraag ingediend voor een Retirement Visa. We waren gelukkig op tijd, want per 1 juli van dit jaar zijn de gestelde eisen voor dit visum dusdanig scherp bijgesteld, dat we daar nú niet aan zouden kunnen voldoen.
(In feite is het oude visum subclass 410 vervangen door een nieuw visum subclass 405).
Gelukkig hebben we ons huis al verkocht, dus daar hoeven we niet op te wachten. We proberen nu zo snel mogelijk de overgebleven spullen te verkopen en dan.........weg!!

Groetjes,
Zilver
 
Wow, gefeliciteerd.  :cheer:
Wel lekker dat je er op tijd bijgeweest ben.  :up:

Veel plezier Down Under.

groetjes lin
 
Gefeliciteerd ook van ons.
[quote author=Zilver link=topic=2982.msg33688#msg33688 date=1130484929]
Niet iedereen zal het weten, maar wij hebben bijna 9 maanden geleden een aanvraag ingediend voor een Retirement Visa.
Zilver
[/quote]

Waar gaan jullie heen?? En wanneer?? En hoe ging het allemaal (retirement visa bedoel ik)??

Rene
 
Geweldig, gefeliciteerd en veel plezier met jullie trip naar Berlijn.

groetjes Miranda  :)

:dance: :dance: :dance: :dance: :dance:
 
Het is niet de bedoeling om ons direct ergens 'vast' te vestigen.

We gaan voor een periode van ± 5 maanden beginnen in de buurt van Ballarat, Victoria, omdat daar de importmaatschappij gevestigd is, waar wij ons 'huis' en vervoermiddel voor de komende jaren willen bestellen. We gaan namelijk rondreizen (op ons dooie gemak, want we hebben nu geen haast) met een speciaal soort travel trailer, een amerikaanse 5th wheeler. Deze 'bak' moet nog wel eerst besteld  en geïmporteerd worden en daarvoor nemen we een bedrijf in de arm. Ook moeten we nog een tow-vehicle bestellen. Dat zal een Ford F250 pickup-truck worden.
Tijdens de looptijd van de bestellingen willen we dan een gemeubileerd huis huren voor 5 à 6 maanden.
Waarom een 5th-wheeler?  Omdat dat ons de meest ideale manier lijkt om langere tijd rond te reizen zonder iedere dag in een hotel / motel te moeten overnachten. We weten, waarover we praten, want we hebben al diverse keren op deze manier grote(re) reizen door de USA gemaakt. Eenmaal op de camping koppel je het woongedeelte af en heb je de pickup als auto. Dat vinden wij het grootste voordeel boven een camper, die behalve je huis, óók je vervoermiddel is. Met zo'n grote wagen door stadsverkeer rijden is niet prettig en met een pickup is dat véél eenvoudiger.

De rondreis is óók bedoeld om te bepalen, wáár we ons later definitief willen vestigen. We zijn reeds twee keer eerder in Australië geweest en hebben daar in totaal 14 weken rondgereisd, maar dat is bij lange na niet voldoende om het hele land te bekijken. Daar hebben we nu alle tijd voor.

Groetjes,
Zilver
 
Gefeliciteerd  :up:
Mischien komen wij elkaar onderweg nog wel tegen.  :-D
We spreken nog wel af als we in Melbourne zijn.

Gr. Ton en Ineke
 
Een "amerikaanse 5th wheeler. " Wat is dat?? Ik heb wel eens gehoord van het "derde wiel", maar dat zal wel iets anders zijn.

Wanneer gaan jullie??

Rene
 
Wow! Ik ga ff googlen op 5th-wheeler ;) Eens kijken wat dat wordt, want heb er niet echt een beeld bij :)
 
Er ging iets verkeerd..............

Als je precies wilt weten, waarin we gaan rondreizen:
probeer deze link eens
http://www.keystonerv.com/
en dan klikken op het model Montana.
Via 'floorplans' klikken op '2955RL', dan heb je model/type dat we gaan bestellen.

Groetjes,
Zilver
 
hmmmm... ik krijg iedere keer een foutmelding van Internet Expleurer als ik em wil openen..... werkt niet... :(
 
Ik ga met Annemiek mee; Ik kan er ook niet op komen. Heb het al op diverse manieren geprobeerd, ook niet via Google.

Krijg iedere keer dat er een fout ontRenestaat en dan gooit het mij gewoon eruit. Moet wel even een rapport versturen naar Microsoft. (Doe ik dus echt niet!!)

Rene
 
http://www.suncoastrv.com/new/Search/RVmodelSearchResults.asp?destList=Montana&optMake=KEYSTONE

Dit werkt bij mij wel Rene-L
 
Back
Top