H5N1 - vogelgriep in Australia?

Elvis B

New Member
Hoe staat het met de vogelgriep in Aus? Met de searchbutton nog niets gevonden hierover op het forum.
Zijn er nog interesante berichtjes in de Australische kranten geweest?

Barbara
 
Tot nu toe zijn onze chicky babes nog okee. (Alhoewel ikzelf tussendoor niet zo lekker ben...)

Ireen. :)
 
[quote author=Eerainuh link=topic=4046.msg49592#msg49592 date=1140875838]

Tot nu toe zijn onze chicky babes nog okee. (Alhoewel ikzelf tussendoor niet zo lekker ben...)

Ireen. :)
[/quote]

Zal wel aan iets anders liggen :  :?  :?  :?  :-D


:up:     :up:

Jack :evil:
 
is aleen nog maar in europa als ik het goed heb... maarja ik vind het ook wel zinloos wat somige mensen doen... hun dieren op straat zeten of afmaken.....boeren die elke kat aangort schieten die ze tegen komen..... en mense kunne het ook krijge... schiet je iemand neer die het heeft dan kom je vast tezitten voor moord... 
 
Dit soort dingen blijf je houden met die grote hoeveelheden aan kippen en varkens die we hier hebben....

Dit is volgens mij ook een van de redenen waarom Australie zo streng is in het meenemen van bepaalde zaken het land in. Om dit soort ziektes zoveel mogelijk buiten de deur te houden.
 
[quote author=wezep link=topic=4046.msg50830#msg50830 date=1141759015]
maarja ik vind het ook wel zinloos wat somige mensen doen... hun dieren op straat zeten of afmaken.....boeren die elke kat aangort schieten die ze tegen komen..... en mense kunne het ook krijge... schiet je iemand neer die het heeft dan kom je vast tezitten voor moord...

[/quote]

Ja Wezep, ik vind dat je daar een goed punt aanhaald.
Mensen die bv. HIV hebben of een andere ernstige ziekte, die behandel je toch ook met alle mogelijkheid die je hebt, of zeg je dan opruimen , stop hem maar in een zak?
Zou je uiteindelijk 3/4 Afrika op moeten ruimen. is toch ook onmenselijk.
Het loopt uit de hand en het is niet meer te blussen, alleen in de dierenwereld is een virus te stoppen, want die zeggen toch niks terug.
En wij kunnen weinig of niks doen en alleen maar toekijken,
En die mooipraters in de kamers willen hebben dat wij ze stemmen geven.
Dat zij maar eens een beter alternatief voor de mooie dierenwereld geven inplaats van maar altijd te zeggen, probleem met de vogels okee schieten en opruimen maar.
Zijn toch altijd woorden en weing of geen daden, arrogante zakkenvullers zijn het.
Sorry.... maar van die politieke l*lletjes heb ik geen hoge pet van op.

Jack :evil:
 
In Nederland bestaan al jaaaaaren dierenasiels en niet zo maar... De mens id gewend dat hij boven aan de keten staat en zo maar kan doen wat hij/zij wilt. Dit soort dierenziektes blijf je houden.... MKZ bijvoorbeeld is volgens mij groteldeels te wijten aan de bio-industrie. Steeds maar meer willen produceren...... En wij doen er allemaal aan mee door het te eten.
 
[quote author=Annemiek link=topic=4046.msg50972#msg50972 date=1141828863]
InMKZ bijvoorbeeld is volgens mij groteldeels te wijten aan de bio-industrie. Steeds maar meer willen produceren...... En wij doen er allemaal aan mee door het te eten.
[/quote]

Yep Annemiek en zo is het cirkeltje zo goed als rond.
Ze stoppen van alles in het eten, spuiten nog meer op het fruit.......
En later hebben we kans de gevreesde ziekte kanker te krijgen.
Rara hoe kan dit toch.
Kwaliteit staat niet meer op nummer 1, zakkenvullen staat op nummer 1

Jack :evil:
 
Zopas is er een Brusselaar in het ziekenhuis van Bxl opgenomen met "mogelijk H5N1 besmetting" ....griezelig hoor
 
na mijn weten is h5n1 alleen nog gevonden in polen,frankrijk en nog zo land maar heb niks over belgie gehoort
 
Het ging om een Brusselaar die in China was geweest, in een gebied waar er vogelgriep is. Hij was teruggekomen en had nu heel hoge koorts en andere griepsymptomen. Zopas op het nieuws vertelden ze dat de eerste tests uitwezen dat het géén vogelgriep is ...

....gelukkig!


Sara
 
Hier het bericht  uit de krant vanmorgen :

De eerste analyseresultaten van de patiënt die mogelijk besmet was met het gevaarlijke H5N1-virus, zijn negatief. Dat meldt Volksgezondheid woensdagavond. De man is dus waarschijnlijk niet besmet met het vogelgriepvirus. Voor alle zekerheid worden bijkomende testen uitgevoerd.

De man werd woensdag in het Brusselse Sint-Pietersziekenhuis opgenomen met symptomen van griep. Hij had spierpijn, hoestte en had meer dan 39 graden koorts. De man was net terug uit China, een gebied waar vogelgriep onder de vogelpopulatie aanwezig is.

Op basis hiervan heeft het ziekenhuis beslist om de procedure te volgen die door het Interministerieel Commissariaat Influenza werd uitgewerkt.
 


OFX
Back
Top