Haai bijt zwemmer doormidden

Lost

Administrator
Uitgegeven: 19 maart 2005 12:20

SYDNEY - Een 26-jarige zwemmer is voor de westkust van Australië door een zes meter lange haai doormidden gebeten, meldden Australische media zaterdag.

De man, die als matroos werkte op een luxe charterschip voor toeristen, was met een groep opvarenden van zijn schip aan het snorkelen voor de kust van Pelseart Island. Hij overleed vrijwel direct, nadat de haai had toegeslagen. Zijn lichaam is nog niet geborgen, deelde de politie mee.

Het was de negende keer sinds 2000 dat een aanval van een haai in Australische wateren dodelijk afliep.


Bron: nu.nl
 
Ongelofelijk he, wat een bizar eind. Het gebeurd ook wel vrij regelmatig de laatste tijd (Shark attacks).

Groetjes
Syl
 
Volgens mij moet ik m'n plannen om met dolfijnen te gaan zwemmen daar in Australie maar ff op een laag pitje zetten.. :|


Getsie bah :-o Arme man :-( Hopelijk had hij niet al te veel pijn..
 
mwoh, ik lees ook ergens anders dat het niet echt voor de kust is gebeurd ...

Police investigation chief Sgt. Shaun Miller said the species of shark was not yet known and that he didn't know how many people were in the water with the victim at the time of the attack, 60 kilometers (37 miles) west of the coastal town of Geraldton

no worries!  :)
 
Vond dit net op ABC Online

Sergeant Young says it is not known what species of shark was involved in the attack.

"Information from fisheries is that there's a lot of tiger sharks in the area."

It is the third fatal shark attack off the West Australian coast in the past five years.

Groetjes
Syl
 
Ondanks deze lugubere berichtgeving is volgens mij de kans dat je door een haai aangevallen word ongeveer net zo groot alsdat je hier in Nederland door een slang wordt gebeten
 
[quote author=Wilbert67 link=topic=1383.msg11634#msg11634 date=1111477179]
Ondanks deze lugubere berichtgeving is volgens mij de kans dat je door een haai aangevallen word ongeveer net zo groot alsdat je hier in Nederland door een slang wordt gebeten
[/quote]

Vergis je niet.. Er zijn toch wel slangen in Nederland? Adders ofzo.. Of misschien geen giftige, maar toch..
 
Adders in Nederland zijn ook wel giftig, maar ze komen zo weinig voor dat er maar een heel geringe kans is dat je er één tegen komt.
 
Jaws attacks again. Zullen ze wel in de kranten geplaatst hebben. Ja, het is altijd droevig maar hoeveel mensen overleiden er door ongelukken hier in het verkeer? Hoeveel mensen daar in het verkeer? Even een weg oversteken is nog altijd veel gevaarlijker, maar dat iemand opgegeten wordt door een haai haalt de krant en het nieuws altijd, het is iets bijzonders.
 
Back
Top