Hallo aan alle australia lovers!!

Eric

New Member
Hallo iedereen,

Ik wil mij graag even voorstellen, Ik ben Eric en kom uit Voorburg, dat ligt bij Den Haag.

In 2000 ben ik een jaar naar Australie geweest, dit was al jarenlang een droom van mij, waarvan ik dacht dat deze nooit uit zou komen. Maar na mijn opleiding heb ik eindelijk de mogelijkheid gekregen.

Ik was natuurlijk al jaren verliefd op het land van de kangaroo, maar ben in Australie ook verliefd geworden op mijn huidige vriend. Ik heb hem destijds via internet leren kennen en had er eerst niet zoveel vertrouwen in "je weet nooit wat je krijgt als je iemand via internet ontmoet". Maar toen wij eenmaal in het echt kennis hadden gemaakt, ben ik 3 maanden bij hem blijven plakken in Melbourne, voordat ik verder ging met mijn tocht door Oz. Wij hebben daarna nog een heerlijke week doorgebracht in Cairns en een paar dagen in Sydney voordat ik mijn reis via NZ en USA afmaakte.

Vervolgens is hij naar nederland gekomen in september 2001. Met de bedoeling om hier een paar jaar te blijven en samen terug te gaan naar melbourne, dat is dus bijna 3 jaar geleden. Nu zijn wij hier redelijk gesetled, maar hebben nog steeds de intentie om over twee of drie jaar te verhuizen.

Via emigratie.pagina.nl ben ik hier terecht gekomen en heb nu al heel veel tips gezien die erg handig zijn. Wij zijn nog niet met de aanvraag begonnen, maar ik heb hier al een paar dingen gezien die zeker van pas zullen komen.

Ik vraag mij alleen af of het als Homo stel moeilijker zal zijn om een spouce-visum te krijgen. Indien iemand hiermee ervaring heeft zijn tips altijd welkom!!!

Groeten,

Eric
 
Hoi Eric,

Welkom op het forum. Volgens mij kunnen jullie gewoon voor een spouce visum gaan. Ik ben zelf ook voor een spouce visum gegaan, maar in mijn geval was het anders. Ik heb mijn visum aangevraagd vanuit Australia.
 
Welkom Eric,

Even kort, volgens mij moeten jullie voor het Independent visum gaan. Deze valt net als het spouse visum onder de Partner visums.

Voor all deze visums moet je in Berlijn zijn(ik zag je andere berichtje ergens).
Gewoon naar die site gaan van de Nederlandse ambassade, en dan kom je vanzelf op de berlijn site. Is heel duidelijk alllemaal.
En genoeg mensen hier om te helpen!!!

Ik denk niet dat het moeilijker zal zijn om het visum te krijgen. En jullie wonen al lang samen, dus zullen genoeg bewijs hebben.

Succes!

groetjes
Simone
 
He Silvia en Simone,

Bedankt voor jullie antwoorden, ja het wordt allemaal steeds duidelijker, na het lezen van deze site en de Berlin site.

Ik heb gelezen dat als je 5 jaar samen zijn dat je als partner makkelijker kans maakt op permanent residancy. Dus dat gaan wij ook doen, dit betekend dat we pas in september 2006 echt iets aan gaan vragen. Dan is mijn vriend hier vijf jaar en kunnen wij allemaal dingen makkelijker bewijzen.

Heb na het lezen van deze site wel een aparte schoenendoos ingericht met allemaal bewijsstukjes, uitnodigingen, reisbevestigingen enz.

Bedankt voor jullie reacties.

groeten,
Eric
 
Eric said:
He Silvia en Simone,

Bedankt voor jullie antwoorden, ja het wordt allemaal steeds duidelijker, na het lezen van deze site en de Berlin site.

Ik heb gelezen dat als je 5 jaar samen zijn dat je als partner makkelijker kans maakt op permanent residancy. Dus dat gaan wij ook doen, dit betekend dat we pas in september 2006 echt iets aan gaan vragen. Dan is mijn vriend hier vijf jaar en kunnen wij allemaal dingen makkelijker bewijzen.

Heb na het lezen van deze site wel een aparte schoenendoos ingericht met allemaal bewijsstukjes, uitnodigingen, reisbevestigingen enz.

Bedankt voor jullie reacties.

groeten,
Eric

Yep, dat zijn goede voorbereidingen. En ja, PR heeft uiteraard zijn voordelen!

Succes :D
 
Back
Top