Hallo allemaal..."the angels" stellen zich voor...

Nadat we ons enige tijd geleden hebben aangemeld op dit forum, heel veel gelezen hebben en daardoor veel informatie hebben verkregen, is het nu wel tijd om ons formeel voor te stellen.

Wij, Michiel (34), Natascha (33) en onze twee dochters (8 en 6), zullen over een niet al te lange tijd ons leven hier in Nederland verlaten en ons huisvesten in Ozzie.
Ik zal in het kort proberen te vertellen hoe het balletje is gaan rollen.

Michiel is op dit moment werkzaam als ZZP'er in de autoschade. Enige tijd geleden waren wij een vacature tegengekomen op het internet voor autoschademonteur/plaatwerker met een sponsorship in Australië.
Michiel had hierop gereageerd, maar echter niet verwacht om ooit een antwoord terug te krijgen
Tot onze verbazing kregen we antwoord en toen is het balletje gaan rollen.
Nu zijn we op het punt gekomen dat onze visumaanvraag bij de migration lawyer ligt en wordt er verwacht dat Michiel half maart al richting Oz kan vertrekken. Ik blijf nog even hier in Nederland om alles af te ronden (huis, school van onze dochters en onze honden), maar naar alle verwachting stappen mijn dochters en ik in de zomervakantie op het vliegtuig. Onze honden zullen voor die tijd al vliegen.
Het gaat nu ineens zo ongelooflijk snel.....

Maar goed, we komen terecht in Mildura (VIC). Uiteraard hebben we al menig speurwerk gedaan naar dit plaatsje, maar heeft er iemand nog toevallig tips en/of info over dit plaatsje door persoonlijke ervaring??
wij horen het dan erg graag...hoe meer info, des te beter....

groetjes...."the angels" :)

Oeh, spannend en keileuk natuurlijk!

Ik ken Mildura niet, maar heb er wel goede dingen over gehoord. De familie van mijn man komt uit Victoria.

Succes met alle voorbereidingen!

Welkom!

Klinkt als "iesie-piesie", maar het zal wel iets genuanceerder liggen.
Succes met het afronden en vooral de verkoop van je huis!

Dank jullie voor de welkomstberichtjes :up:
Het is zeker spannend maar vooral onreeël allemaal op dit moment.

Kooka: zou ik zo brutaal mogen zijn om te vragen wat je over Mildura gehoord hebt???:rolleyes: Jouw verhalen zullen vast realistischer zijn dan de promotiewebsite van Mildura hahaha

HardCore: is ons geval is dit echt een geval van "iesie-piesie". Het is allemaal zo snel en gemakkelijk gegaan dat het haast niet echt lijkt. Zal ff snel "knock on wood" , voordat het allemaal omslaat. :D

Welkom!

Niet zozeer iets over Mildura gehoord, wel een paar keer iets uit Mildura gehoord.
Phew, als je niet oplet krijg je een hartverknettering :up:

Bart

Hé welom op het forum, alvast welkom in Victoria en van harte met deze kans en (goede) beslissing.

Ik ken Mildura niet (misschien in de toekomst), maar wij wonen sinds enkele weken in Bendigo,VIC.
De afstand is slechts 395km, maar mocht je ooit in de buurt zijn, dan staat de koffie klaar.

Veel succes met alle voorbereidingen!

welkom!

Mildura, is dat niet waar de chef koks op één of andere manier nu restaurants openen en het nu een foodies town geworden is?

geen flauw idee of dit het geval is, maar weet wel dat er behoorlijk veel eetgelegenheden zijn voor een "country town":up:

Hé welom op het forum, alvast welkom in Victoria en van harte met deze kans en (goede) beslissing.

Ik ken Mildura niet (misschien in de toekomst), maar wij wonen sinds enkele weken in Bendigo,VIC.
De afstand is slechts 395km, maar mocht je ooit in de buurt zijn, dan staat de koffie klaar.

Veel succes met alle voorbereidingen!

Hi Edireliro, dank voor je welkom.....hoe bevalt down under??? Al een beetje kunnen aanpassen?? Zie dat je ook kinderen hebt, kunnen zij hun draai al vinden??
Heel erg bedankt trouwens voor je aanbod, zal er zeker een keer gebruik van maken als we in de buurt zijn....omgekeerd geldt het uiteraard ook...mochten jullie tegen die tijd in de buurt zijn van Mildura, dan staat de koffie bij ons klaar en kunnen we een boottochtje maken over de Murray River;)

Back