Hallo allemaal..."the angels" stellen zich voor...

Hi Edireliro, dank voor je welkom.....hoe bevalt down under??? Al een beetje kunnen aanpassen?? Zie dat je ook kinderen hebt, kunnen zij hun draai al vinden??
Heel erg bedankt trouwens voor je aanbod, zal er zeker een keer gebruik van maken als we in de buurt zijn....omgekeerd geldt het uiteraard ook...mochten jullie tegen die tijd in de buurt zijn van Mildura, dan staat de koffie bij ons klaar en kunnen we een boottochtje maken over de Murray River;)

Dat lijkt me een prima idee. De kalender ligt klaar, dus inplannen zal zeker lukken als julie eenmaal gesettled zijn.
Onze meiden zijn 11 en 13. De jongste is vandaag voor het eerst naar school gegaan (year 6) en het is 100% meegevallen. Ze was heel zenuwachtig, maar kwam moe maar lachend naar buiten.
De oudste is morgen aan de beurt. Ze gaat naar year 8. We zijn benieuwd, want we hebben het idee dat de middelbare school hier totaal anders is dan in NL (ze kwam van 3VWO). We zullen zien. Ze is zenuwachtig, maar heeft er zin in.

Wat Australië betreft: ze zijn heel positief. We hebben eerst 2 weken met ze rond fetrokken, zodat ze kennis konden maken met het land waar papa en mama zo weg van zijn. De één vindt de natuur geweldig, de ander ziet wel shopping mogelijkheden (guess who :)).

Vraag maar raak hoor. Hebben wij ook allemaal gedaan!
See ya.

.
De oudste is morgen aan de beurt. Ze gaat naar year 8. We zijn benieuwd, want we hebben het idee dat de middelbare school hier totaal anders is dan in NL (ze kwam van 3VWO). We zullen zien. Ze is zenuwachtig, maar heeft er zin in.

See ya.

Stel je dochter maar gerust. High school is heel gemoedelijk in vergelijking met Nederland. Zeker als zij VWO gewend is. Huiswerk maak je in de klas. Er is veel muziek, performance, sport etc Zit ze in een gewone klas?

Mijn dochter is net 3 maanden naar de HAVO geweest en vond de school in vergelijking heel streng, qua stof zijn ze veel verder en vond alle kinderen erg slim. Terwijl zij hier ruim boven het landelijk gemiddelde zit.

Veel succes morgen :)

Ben een paar keer in Mildura geweest en omgeving. De NP'en ten zuiden van Mildura zijn geweldig en kamperen en 4WD-en kan prima in Murray Sunset, Hattah Kulkyne en Wyperfeld. Ik zelf hou erg van de mallee, maar het duurt eventjes om er aan te wennen.

Mildura zelf is een typical regional city. Meer geïsoleerd dan Bendigo, Horsham en Shepparton. Mildura is erg uitgespreid en best groot.

Cheers

Sander, Castlemaine VIC

Stel je dochter maar gerust. High school is heel gemoedelijk in vergelijking met Nederland. Zeker als zij VWO gewend is. Huiswerk maak je in de klas. Er is veel muziek, performance, sport etc Zit ze in een gewone klas?

Mijn dochter is net 3 maanden naar de HAVO geweest en vond de school in vergelijking heel streng, qua stof zijn ze veel verder en vond alle kinderen erg slim. Terwijl zij hier ruim boven het landelijk gemiddelde zit.

Veel succes morgen :)

huiswerk maak je in de klas? Hmm...

huiswerk maak je in de klas? Hmm...

Ja ik begrijp de reaktie, dat zeg ik ook elke keer tegen mijn kids :) Maar blijkbaar krijgen ze tijd in de klas om het werk te maken en dan hoef je het dus niet mee naar huis te nemen om het af te maken.
Uiteraard wordt er wel geleerd voor een test.

Back