Hallo allemaal

Lucille

Member
Mijn naam is Lucille Ghijbels, 53 jaar en mijn plan is om volgend jaar waarschijnlijk april naar Oz te verhuizen. Zal mijn verhaal hier delen.
Ik ben in sept. 2016 voor het eerst naar Australië geweest en wat een mooie ervaring was dat.
Ik was uitgenodigd door een echte Ozzie die ik online had leren kennen. Niet op een dating site maar op een honden forum; we hebben allebei Australian Cattle dogs. Hij postte een foto van hem en zijn hond op de motor en ik antwoordde Hey ik heb ook een ACD en een motor! Zo begon het contact, gewoon vriendschappelijk. Mijn huwelijk eindigde in 2015 en na een half jaar vroeg hij hoe het was. Ik de hele situatie uitgelegd en daarop nodigde hij me uit om te komen, voor een break.
Ik wist niet wat ik daarmee aan moest, kende die hele man niet. Maar ik geloof dat dingen niet zo maar op je pad komen, dus deed wat achtergrond onderzoek, boekte een ticket en ben gegaan. Best thing ever! Niet meteen in het begin hoor maar ben gevallen voor de persoon, zijn geweldige karakter en het land :)
Ondertussen 4x daar geweest en vorig jaar op dik 5 weken 15.000 km gereisd. Heel veel gedaan, gezien en steeds meer overtuigd van het feit dat ik hier naartoe moet komen.
Vorige maand net voor ik terug kwam zijn we geregistreerd partnerschap aangegaan
Nu begint het oriënteren en alles verzamelen waar ik op het moment wel als een berg tegenop zie, weet nog niet waar te beginnen!
Groetjes Lucille
 
Wat een leuk verhaal!

Waar gaan jullie wonen? Zoals je gemerkt hebt is Australia nogal groot? Ik neem aan dar de Cattle Dog meegaat? Die heeft het allemaal voor jullie geregeld ;)
 
Hey welkom en wat een tof verhaal zeg!

ik voel een 309 spouse visa aanvraag aankomen. offshore of onshore moet allebei wel mogelijk zijn als ik het zo lees. Succes en hou op ons de hoogte.
 
Leuk verhaal! Dat wordt een spouse visum aanvragen, en alles plannen rond de ACD. Hoe ons allemaal op de hoogte hoe het gaat lopen!
 
Welkom en wat een leuk verhaal! Bijzonder dat je in Nederland een Cattle dog hebt. Ik had ze daar nog nooit gezien. Het zijn zullen leuke honden, tenminste als ze een actief leven kunnen leiden. Ik wist wel dat een Kelpie aan populariteit wint in het buitenland, maar niet van een Cattle dog. Wij hebben een kruising stumpy tail Cattle dog. Zo’n lief en super gehoorzaam hondje.
 
Mooi verhaal Lucille! Gefeliciteerd natuurlijk met dit mooie avontuur.

Hey welkom en wat een tof verhaal zeg!

ik voel een 309 spouse visa aanvraag aankomen. offshore of onshore moet allebei wel mogelijk zijn als ik het zo lees. Succes en hou op ons de hoogte.

Dat denk ik ook. Genoeg tips en vaardige mensen hier op het forum ;-)
 
Welkom op het forum.

Je hebt waarschijnlijk wel de meest eenvoudige manier gevonden om aan een viusm te komen:up:
 
Wat een leuk verhaal!

Waar gaan jullie wonen? Zoals je gemerkt hebt is Australia nogal groot? Ik neem aan dar de Cattle Dog meegaat? Die heeft het allemaal voor jullie geregeld ;)
Wat een leuk verhaal!

Waar gaan jullie wonen? Zoals je gemerkt hebt is Australia nogal groot? Ik neem aan dar de Cattle Dog meegaat? Die heeft het allemaal voor jullie geregeld ;)

Hij woont nu in Woolgoolga maar we gaan op zijn zeilboot waarschijnlijk in Coffs Harbour wonen.
En hij heeft net stukje land in Charleville Qld gekocht wat straks uitvals basis wordt
 
Hey welkom en wat een tof verhaal zeg!

ik voel een 309 spouse visa aanvraag aankomen. offshore of onshore moet allebei wel mogelijk zijn als ik het zo lees. Succes en hou op ons de hoogte.

Ik wist niet dat ik dan voor 309 moet gaan? Ik dacht 820!
 
Hij woont nu in Woolgoolga maar we gaan op zijn zeilboot waarschijnlijk in Coffs Harbour wonen.
En hij heeft net stukje land in Charleville Qld gekocht wat straks uitvals basis wordt

Helaas is mijn Cattle dog in januari overleden op 12 jarige leeftijd. Ergste wat me tot nu toe gebeurd is..... ze was mijn soulmate :-(
 
Welkom en wat een leuk verhaal! Bijzonder dat je in Nederland een Cattle dog hebt. Ik had ze daar nog nooit gezien. Het zijn zullen leuke honden, tenminste als ze een actief leven kunnen leiden. Ik wist wel dat een Kelpie aan populariteit wint in het buitenland, maar niet van een Cattle dog. Wij hebben een kruising stumpy tail Cattle dog. Zo’n lief en super gehoorzaam hondje.

Ze zijn geweldig..... ben helemaal verliefd op het ras. Tex mijn partner heeft ook een stumpy tail :)
 
Ja! Mijn partner is volgens mij geboren op de motor. Heeft er al zo'n 3 miljoen kilometer opzitten waarvan 1 miljoen nu samen met zijn cattle dog. Als je wil kijken: hij heeft een FB pagina Tex&Bundy Charity Fundraisers :)
Motorrijden met hun 2 is echt geweldig!
O en je kunt zijn hond en motor op youtube bekijken: Bundy the wonder dog
 
Ik zag een paar filmpjes. Is dit nog steeds dezelfde hond? Want dan wordt het langzaam aan ook een senior?

De Aprilia RSV heb ik ook gehad, precies zelfde kleur en alles :) En ook rond dezelfde tijd een jaar of 10 terug.
 
Update, het is bijna zo ver! Dinsdagavond vlieg ik naar Brisbane. Mijn 2 zoons gaan voor 6 weken met mij mee waar ik heel blij mee ben.
Alles is natuurlijk niet gelopen zoals de bedoeling was. Had een prachtige planning waar niks van is terecht gekomen.
Mijn visum aanvraag is nog niet af, moet ik daar dan maar afmaken helaas. Heb tot een paar weken voor vertrek nog full time gewerkt en dan is de tijd die je over hebt erg beperkt. Huurhuis moest worden leeg gemaakt, een half uur voor de oplevering waren we klaar pff.
Ben nu een week in het appartement van mijn zoon waar al mijn spullen staan. Nog altijd aan het uitzoeken. 2 Verhuisdozen stuur ik op en de rest gaat in de koffers mee. Gister een poging gedaan om via DHL te versturen maar op de een of andere manier kom ik niet verder op de site. Misschien omdat het weekend is? Dan maar maandag en anders bellen wat niet klopt.
Ik probeer het maar allemaal los te laten en relativeren, Wat nu niet is komt wel een andere keer of iemand stuurt het me nog na.
Ik hoop wel dat ik het visum voor juni krijg ingediend want dan gaan de regels weer strenger worden.
 


OFX
Back
Top