Hallo allemaal

Ben in Coffs Harbour (of eigenlijk Woolgoolga) aangekomen. Verder met het visum maar. Heb ergens gelezen dat ik de additionele info ook na het indienen nog mag bijvoegen. Blij mee! Nu weer grijze haren over de vragen. Ben aan het stuk waar ik alles over zijn exen moet opschrijven. Wat nu, hij weet het niet meer precies en heeft er ook geen contact meer mee. Ik kom niet verder als ik het niet heb ingevuld. Moet ik de vrouw weglaten of ongeveer iets verzinnen?
 
Alles over exen, huh is dit nieuw? Kan mij niet herinneren dat ik dit ook heb moeten doen maar kan ook zijn dat we het kort en bondig hebben gehouden, gaat ze niks aan haha.
 
@Tim911 wat @Lucille zegt klopt tegenwoordig wel. Ik heb mijn application ingevuld eind 2017 en er was een vraag of zowel de sponsor als de applicant getrouwd zijn geweest of een geregistreerde relatie hebben gehad. In ons geval was dat bij allebei zo (Mr Emulate is 25 jaar geleden weduwnaar geworden, ik ben 15 jaar geleden gescheiden) en dan moet je alle gegevens van die mensen invullen (wat nog best ingewikkeld kan zijn als je na 25 jaar de geboorteplaats van je ex moet achterhalen omdat al die papieren verdwenen zijn. Maar ze vragen niet naar alle exen waarmee je nooit een officiele relatie hebt gehad. Dus ga niet zitten zweten om alle vriendjes en mislukte pogingen op te sommen. Wat natuurlijk wel van belang is, is dat Mr Lucille de relatie met de moeder van zijn kinderen opgeeft en Lucille de relatie met de vader van haar kinderen, omdat ook naar die kinderen uitgebreid wordt gevraagd.

@afterbang heeft gelijk. Wees helemaal 100 % open en eerlijk, lieg of verzwijg nooit, verzin geen dingen die niet waar zijn en maak niks mooier dan het is. Als je iets niet weet, noteer dan 'unknown' of 'N/A'. Maar bied vooral GEEN informatie aan waar ze helemaal niet om vragen. Easy-peasy.
 
@Tim911 wat @Lucille zegt klopt tegenwoordig wel. Ik heb mijn application ingevuld eind 2017 en er was een vraag of zowel de sponsor als de applicant getrouwd zijn geweest of een geregistreerde relatie hebben gehad. In ons geval was dat bij allebei zo (Mr Emulate is 25 jaar geleden weduwnaar geworden, ik ben 15 jaar geleden gescheiden) en dan moet je alle gegevens van die mensen invullen (wat nog best ingewikkeld kan zijn als je na 25 jaar de geboorteplaats van je ex moet achterhalen omdat al die papieren verdwenen zijn. Maar ze vragen niet naar alle exen waarmee je nooit een officiele relatie relatie hebt gehad. Dus ga niet zitten zweten om alle vriendjes en mislukte pogingen op te sommen. Wat natuurlijk wel van belang is, is dat Mr Lucille de relatie met de moeder van zijn kinderen opgeeft en Lucille de relatie met de vader van haar kinderen, omdat ook naar die kinderen uitgebreid wordt gevraagd.

@afterbang heeft gelijk. Wees helemaal 100 % open een eerlijk, lieg of verzwijg nooit, verzin geen dingen die niet waar zijn en maak niks mooier dan het is. Maar bied vooral ook geen informatie aan waar ze helemaal niet om vragen. Easy-peasy.

Je hebt helemaal gelijk, ik weet het ook weer. Maar was bij ons beiden niet van toepassing. Dus gelukkig konden we deze vraag overslaan. Ik zeg gelukkig want lijkt me echt een rot vraag om te beantwoorden. Mijn laatste zin was uiteraard sarcastisch, je moet zeker geen enkel risico nemen en alles naar waarheid invullen. In je aanvraag is echt 0.0 ruimte voor twijfel of verkeerde info.
 
@Lucille vwb informatie uploaden is het heel eenvoudig.

- In je immiaccount vul je het basisformulier helemaal in inclusief alle gevraagde gegevens. Die moet je dus echt allemaal opzoeken en natrekken, helaas, en dat kan best veel werk zijn. Als dat klaar is (duurde bij mij een paar weken) lodge je de application en wordt daarvan een pdf gemaakt. Vervolgens krijg je meteen een betalingsverzoek en daarmee kun je niet wachten, de betaling is onderdeel van je aanvraag. De pdfs kun je altijd inzien en gelden als bewijs van indienen en betaling.

-Als je fouten hebt gemaakt of er wijzigen dingen NA die application, dan kun je die NIET MEER in de pdf wijzigen. Je moet per gebeurtenis, wijziging of aanvulling een notitie maken van wat er veranderd is en die lodge je per incident OP HET MOMENT DAT HET AAN DE ORDE IS. Bij mij was dat o.a. de dood van mijn schoonmoeder en een nieuw paspoort. Ook die wijzigingen kun je niet meer veranderen maar wel altijd inzien. Heb je fouten gemaakt in je wijziging, kan kun je daarvan weer een nieuwe wijziging/correctie indienen. Verzuim nooit om dit allemaal te doen.

- Vervolgens krijg je vrijwel onmiddellijk na het lodgen van je 820-application je Bridging Visa A per PER EMAIL terug. Daarop staat de datum wanneer het ingaat (na afloop van je huidige substantive visa waarmee je het land bent binnengekomen). Er staat ook op wat je rechten en plichten zijn (werk, in- en uitreizen). Lees het goed door want je wil tijdens de Bridging-tijd geen fouten of overtredingen maken.

- Daarna heb je ergens tussen de 1 en 2 jaar tijd om alle bewijzen te uploaden. Dat hoeft inderdaad niet meteen, doe dat ook niet, want de helft van alle shit kost geld, soms moet het uit Europa komen en het is maar 1 of 2 jaar geldig. Wacht daar dus mee tot ze erom vragen PER PERSOONLIJKE EMAIL. Niet eerder. Dit gaat bijv. om Police Check, Medicals, VOG etc. Als je het nu al aanlevert loop je fikse kans dat je het a raison van alle kosten allemaal opnieuw moet doen. Dat gebeurt in de praktijk om de haverklap en dat pakt duur uit.

-Exact 1 jaar na datum van je 820-aanvraag krijg je een niet-ondertekende, geautomatiseerde EMAIL waarin staat dat je aanvraag in behandeling is genomen. Dat betekent verder niets, alleen dat ze ermee bezig gaan. Je hoeft niets te doen.

-In de eindfase (dus na 20 tot 30 maanden) krijg je een persoonlijke, gesigneerde EMAIL van de benoemde CASE OFFICER waarin gedetailleerd wordt gevraagd om de vereiste en ontbrekende documenten en bewijzen te uploaden. Daar krijg je 28 dagen voor. Als dat niet lukt omdat een bewijs uit Europa moet komen en langer dan 28 dagen duurt, moet je ipdaarvan het bewijs uploaden DAT je het hebt aangevraagd en/of betaald (bijv een kopie van een aanvraag of een bankafschrift)

-Is dit allemaal naar tevredenheid volgens je case officer, dan krijg je vrijwel per omgaand je 820. Ook wordt dan automatisch zonder extra handelingen het vervolgvisum 801, permanent residency, in behandeling genomen. Afhankelijk van het bewijs dat je hebt geupload, kan dit per omgaand, snel, langzaam gaan, of ze vragen extra info.
 
Last edited:
Dank! Ik kan helaas unknown of N/A niet invullen omdat het datums betreft en die moeten worden ingevuld. Ik denk dat ik dan toch maar ongeveer invul en dat vermeld bij de vraag waarom het huwelijk is geëindigd

Waar moet je trouwens de additionele info uploaden?
Heb ook proberen op te zoeken hoe het zit met de nieuwe regels en wanneer ze precies ingaan. Ook dat kan ik niet vinden.
 
Last edited:
Ad vraag 1.:
Vul een fake datum in zoals '00/00/0000' en geef in de 'wijzigingen'pagina aan waarom je de vraag niet correct kunt beantwoorden en wat het antwoord is. Wijzigingen voer je in bij 'change details' in de linkerkolom, zie onder vraag 2 hier.

Ad vraag 2:
Open Immiaccount en klik op 'login'
Typ je user name en password en klik 'continue'
Klik links op 'view details'
Je krijgt nu een linkerkolom verdeeld in 2 hokken
In het bovenste hok klik op 'change details'. Hier kun je wijzigingen/aanvullingen/nieuws/correcties 1 voor 1 invoeren
In het benedenste hok klik op 'attach documents'. Dan krijg je een lijst van te uploaden bewijzen. Klik op het document dat je wil uploaden en volg de instructies.

Ad vraag 3: hier is een overzicht per 1 juli 2019.
https://www.seekvisa.com.au/upcoming-immigration-changes-2019/

De belangrijkste wijziging is dat Mr. Lucille als zijnde de sponsor van @Lucille, eerst moet worden goedgekeurd als sponsor voordat Lucille haar 820-aanvraag kan indienen. Die sponsorgoedkeuring heeft vooral te maken met bewijsbaar voldoende inkomen en bezittingen, maar ook met zijn National Police Check register en zijn medicals. Als dit wordt omgezet in de wet per 1 juli 2019, dan gaat de toekenning van de 820 een heel stuk langer duren dan 20 tot 30 maanden.

IMPORTANT CHANGES AHEAD: On 10 December 2018 the Family Violence Bill passed in Senate. The Bill will likely mean sponsorships have to be approved before Partner visas can be lodged. If you are planning to apply for a Partner visa we recommend booking an appointment to discuss and understand how these changes may impact you.
 
Last edited:
@Lucille maak maar haast en probeer je application in te dienen VOOR 1 juli a.s.. Niet alleen heeft Immigration Minister Dutton zijn seat behouden, de Liberals hebben de verkiezingen gewonnen gisteren. Dat is geen goed nieuws voor nieuwe immigranten, to understate it. De regels zullen daardoor de komende jaren nog veel verder worden verscherpt.
 
@Lucille maak maar haast en probeer je application in te dienen VOOR 1 juli a.s.. Niet alleen heeft Immigration Minister Dutton zijn seat behouden, de Liberals hebben de verkiezingen gewonnen gisteren. Dat is geen goed nieuws voor nieuwe immigranten, to understate it. De regels zullen daardoor de komende jaren nog veel verder worden verscherpt.

Volgens mij was labor ook van plan om de regels te wijzigen dus of je per definitie beter af had geweest is nog maar de vraag. Feit is wel dat de libs de PR intake beperken van 190.000 naar 160.000 en ook de refugee stroom aan banden gaan leggen. 1e kan zeker van toepassing zijn voor mensen hier, 2e uiteraard niet dus in hoeverre dat nadelig is voor ons, ik denk het niet. Ik ben ook nog niet in veilige haven omdat mijn part 2 PR application pas in november start. Dus ik hoop zeker dat ze op korte termijn niet teveel gaan wijzigen.
 
Nee, Labour of Libs. Volgens mij of je nou door de hond of de kat gebeten wordt.

Toen Labour aan de macht kwam in WA ging per direct de State sponsorship het raam uit. Geen CSOL meer.

Voor refugees is Lib/Nats geen feestje iig maar hier niet van toepassing.
 
@Lucille maak maar haast en probeer je application in te dienen VOOR 1 juli a.s.. Niet alleen heeft Immigration Minister Dutton zijn seat behouden, de Liberals hebben de verkiezingen gewonnen gisteren. Dat is geen goed nieuws voor nieuwe immigranten, to understate it. De regels zullen daardoor de komende jaren nog veel verder worden verscherpt.
Oh ik dacht dat het voor 1 juni was. Maar ben bijna zover. Zal het in elk geval zo snel mogelijk doen!
Kan ik trouwens change details alleen zien als ik het helemaal af heb en ingediend? Zie niks in de linkerhoek.
 
Last edited:
@Lucille: aanvulling die ik ook nog niet wist.

Exact op de dag 1 jaar na de datum van je indiening van je 820-application krijg je een geautomatiseerd do-not-reply e-mail van Home Affairs dat je application in behandeling is genomen. Dat betekent dat je in de process queue bent geschoven (onderop de stapel dus). Je hoeft niets te doen.

Wat ik dus nog niet wist:

Exact op de dag 1,5 jaar na de indiening krijg je opnieuw een geautomatiseerde do-not-reply e-mail dat ze aan de 'thorough checks' begonnen zijn. Je hoeft nog niks te doen. Het betekent dat je op afzienbare tijd (binnen enkele weken/maanden) een niet-geautomatiseerde, maar persoonlijk ondertekende e-mail van je case officer gaat krijgen waarin hij/zij om het uploaden van nadere informatie vraagt. Op dat moment moet je dus onmiddellijk gaan doen wat gevraagd wordt. Zie verder boven wat we al eerder hebben besproken.
 
Last edited:
Nou heb mijn aanvraag op tijd kunnen indienen! Scheelt toch weer een aantal honderd dollars die het per 1 juli duurder werd. Volgens mij zijn de nieuwe regels nog altijd niet in werking. In elk geval is wat druk van de ketel en kan ik nu op mijn gemak met de rest van de uploads aan de slag. Moet zeggen heb ook ontzettend veel info gevonden in de FB groep Partner Visa Australia.
Mijn 2 zonen zijn 6 weken met me mee gegaan en dat was erg fijn, de overgang is dan toch iets minder groot. Zij zijn nu ook enthousiast en ik hoop dat zij ook een keer gaan komen hier :)
We hebben al een week of 5 aan onze boot gewerkt en vertrekken binnenkort weer om verder te gaan. Hopelijk gaat hij eind september/begin oktober het water in en wordt dan afgevaren naar Coffs Harbour. Dan wordt het werken een stuk makkelijker omdat we nu steeds zo'n 1000 km moeten rijden om er te komen.
Op het moment hebben we 2 australian cattle dogs. 1 is 13 jaar en assistance dog van mijn partner (PTSS), beide nu met pensioen
De andere was aan ons gegeven, een rescue als opvolger van de ander. Dit heeft niet goed uitgewerkt. Het is een goede hond maar totaal ongeschikt als assistance dog. Jeetje wat is het moeilijk om de hond herplaatst te krijgen. Buiten de emotionele band die je toch al hebt werken rescue organisaties ook niet erg mee. Of je krijgt helemaal geen antwoord, of laat, en dan nog gebeurt er niks. Moeilijk hoor. Dus als iemand nog iemand weet voor een ACD......
Dat vind ik zowieso een dingetje hier. Alles komt wel een keer, morgen en anders is volgende week ook goed. Voor de rest wen ik me best goed.
Partner is net op de motor richting Sydney vertrokken om aan een reality show mee te doen van 5 dagen. Doet veel vrijwilligerswerk, in dit geval voor Prince of Whales hospital en dat was onderdeel van een aktie. Geen idee wat hij gaat doen soort van survival, hoor het achteraf wel. Geeft mij in elk geval tijd om aan mijn visum verder te werken!
Greetz
 


OFX
Back
Top