hallo allemaal!!

Hai Luuk,

In het topic " even voorstellen" deed ik iemand aan jou denken, mijn redenen voor eventueel vertrek uit Nederland.

Tell tell,

En woon je er nu en voldoet het aan de verwachtingen.

Ik ben trouwens Lizzy en heb een man en 2 dochters en we hebben het een beetje gehad in dit achterlijke landje.Met zijn killing tolerantie.

Hoes da nou daar beneden??

Is het ook relaxter daar, zijn de mensen nog niet gestressed en onaardig van te hoge hypotheken,

Zijn ze  nog human interested.

Ik ben echt op zoek naar het sociale punt, de praktische dingen doet mijn man maar, met werk en pensioen enzovoorts, mij gaat het om het leefklimaat.En  voor de toekomst van mijn meiden.

[quote author=lizzyhas link=topic=8534.msg114789#msg114789 date=1206705971]
Hai Luuk,

In het topic " even voorstellen" deed ik iemand aan jou denken, mijn redenen voor eventueel vertrek uit Nederland.

Tell tell,

En woon je er nu en voldoet het aan de verwachtingen.

Ik ben trouwens Lizzy en heb een man en 2 dochters en we hebben het een beetje gehad in dit achterlijke landje.Met zijn killing tolerantie.

Hoes da nou daar beneden??

Is het ook relaxter daar, zijn de mensen nog niet gestressed en onaardig van te hoge hypotheken,

Zijn ze  nog human interested.

Ik ben echt op zoek naar het sociale punt, de praktische dingen doet mijn man maar, met werk en pensioen enzovoorts, mij gaat het om het leefklimaat.En  voor de toekomst van mijn meiden.

[/quote]
Hey Liz, sorry.. maar ik woon er nog niet!

Ik ben er al wel "even" op vakantie geweest.. en ik vond de sfeer een stuk beter. Meer geinteresseerd in elkaar (natuurlijk meer buiten de stad), meer ruimte, beter weer. Alleen qua hypotheken moet ik je teleurstellen; geen aftrek van de belasting en 8% rente!

ja het wonen is een pain in the ..... heb ik al  door.

en komt nog bij dat de salarissen voor eenzelfde functie daar ook lager zijn volgens mij, dus mijn beeld is op t moment : , hoe doen mensen dat in godsnaam??????

Minder belastingen? Lagere vaste lasten?

Ik denk dat men in Australie over het algemeen meer bestedingsvrijheid heeft.

[quote author=Inge link=topic=8534.msg113111#msg113111 date=1204788912]
Hee Marlous, welkom ;)

Ik denk dat je voor het makkelijkste visum gaat hoor. Ik ben ook getrouwd met zo'n bushie en die was het na 11 jaar NL ook helemaal zat dus wonen we nu hier.

Stap voor stap alles in orde maken en het komt helemaal goed :up:
[/quote]

Ben natuurlijk enorm benieuwd hoe je het vind daar!! En 11 jaar?? jee, dan heeft hij het wel lang volgehouden zeg. Toen ik het tegen mijn man vertelde zei hij "he must lover her very much" haha!!!

Woon je in de bush?

groetjes,

Marlous

hallo marlous,

ook van mij nog even een reactie. wat ik veel voorbij hoor komen, is dat de salarissen hier lager liggen. ik moet je zeggen dat wij juist een heel andere ervaring hebben. mijn man heeft een transfer gemaakt van het bedrijf in nederland naar het bedrijf in australie. hij kreeg sowieso een stuk hoger salaris. en door het feit dat we hier veel minder belasting betalen, hebben we al met al gecompenseerd dat mijn inkomen is weggevallen. als ik hier werk zou zoeken, is dat nog meer extra. en wat het levensonderhoud betreft, ik vind het hier goedkoper. het eten is misschien iets duurder. maar dingen zoals kleding, speelgoed, tuinspullen, tv's nou noem maar op vind ik hier veel goedkoper. en ik moet zeggen ik vind de prijzen van de huizen ook niet hoger dan in nederland. nu woonde ik in nederland in de provincie utrecht, dus dat was al een duurdere plek. maar als ik hier naar de huizen kijk. ik woon nu een een flink huis, vrijstaand met een lekkere tuin voor hetzelfde geld als dat ik in nederland een rijtjeshuis had. dus kortom qua financien en woonruimte zijn wij er erg op vooruit gegaan.

Back