Hallo Allen,

Visum kosten zijn inderdaad zo'n 7000 dollar. De kosten voor de medical zijn z'n 400 euro, verklaring van goed gedrag is 40 geloof ik en ga zo maar door. Ik heb niks officieel laten vertalen, gewoon zelf een begeleidende brief geschreven met wat in welke bijlage beschreven staat. voor een partner visum hoef je geen ielts test te doen. Wel moet je minimaal een jaar bij elkaar zijn. Je moet een account aanmaken op immi.gov.au en daar je visum aanvragen, alles invullen en al je verzamelde bewijs uploaden. Daarna zelf regelmatig de status checken, voor de medische check heb je een HAP nummer nodig, dat krijg je ongeveer 6 weken na je visum aanvraag. Hier krijg je geen aparte mail voor maar kan je zien als je inlogt op je account. Let erop dat je first entry date van het visum gebaseerd is de datum van je medische check of VOG + 1 jaar en het visum aanvragen kost ongeveer 7 maanden. Lever de VOG en medische check pas in als ze daar om vragen :) Succes, houdt ons op de hoogte!

Hoi Plien, nogmaals dank en ik houd Jullie zeker op de hoogte!

Weet iemand welk application form ik het beste kan kiezen?
We willen als het kan in december hier in Nederland trouwen. Ik vraag me af of ik dan een prospect marriage of partner VISA moet kiezen omdat we nu nog niet getrouwd zijn en het is nog niet 100% zeker dat hij in december kan komen.......

Applicant's immediate family members blz 12/26 formulier 47sp
Weet iemand wat Ik hier moet invullen?

Partner Visa. Prospect Marriage Visa is voor als je naar Australie wilt om daar met je partner te trouwen en direkt te blijven. Als je in Nederland trouwt heeft die dus geen zin.

Partner, prospective marriage duurt 7 maanden om aan te vragen dus dat redt je niet meer...

Hoi PlienB, Afterbang en StefanH
Dank voor jullie reactie! Ik ben nu het formulier aan het invullen maar ik strand bij blz. 12
Applicant's Immediate Family Members
Ik dacht dat ik hier de gegevens van mijn vriend in moest vullen vanwege de vraag relationship status maar ik snap de relation to applicant niet
Does the applicant have any parents, siblings or children including those that are deceased?
Als je nee zegt moet je dit toelichten (wat bedoelen ze?), als je ja zegt vragen ze een naam in te vullen, daaronder staat

Relationship status: aanklikken: de facto divorced married etc.
Maar daaronder vragen ze weer:
Relationship to applicant, brother ,mother, child, parent etc. ??? Geen partner
Ik heb gegoogeld maar kan er niets over vinden:(
Hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Is er een dokter in de zaal?

Sorry, ik heb geen ervaring met dit visum...

Maar het lijkt me dat in dit geval je inmediate family members dit niet je vriend is?

Sorry ik was te snel....denk dat ik het gevonden hebo_O hopelijk kom ik nu verder...., had een fout gemaakt, dank je voor het reageren:)
Wordt vervolgd

In principe is je parntner niet een immediate family member. Jij bent de applicant, en je vriend is de sponsor. Hij zal een apart deel van de aanvraag gaan invullen waarin hij ook dezelfde vraag krijgt.
Met immediate familit members wordt hiet bedoelt als je broers, zussen, kinderen uit eerder huwelijk en je ouders.

In principe is je parntner niet een immediate family member. Jij bent de applicant, en je vriend is de sponsor. Hij zal een apart deel van de aanvraag gaan invullen waarin hij ook dezelfde vraag krijgt.
Met immediate familit members wordt hiet bedoelt als je broers, zussen, kinderen uit eerder huwelijk en je ouders.

Hi FritsC,
Ja dat dacht Ik ook maar Ik denk/ hoop dat Ik er nu uit Ben.... Ik vul nu toch de naam van mijn vriend in omdat Ik een keuze moet maken tussen: de facto, engaged, married etc. ...... daar kan Ik Geen ander persoon bij bedenken.....?
Maar heel erg Fijn alle reacties, het is een heel gedoe......
Hartelijke groet!

komt goed! wat FritsC al zegt, alle namen van je directe familie invullen.

Hi plienB, dat had Ik gedaan maar de keuze Welke relatie heb je spouse married etc. past niet bij Mijn directe Familie, daardoor was Ik in Verwarring maar heb nu een ander formulier dus ik hoop dat het nu goed gaat, dank voor je steun :)

Hi @Anne Tee

Gezien de verloop van het topic zou ik je aan raden om je eigen thread te open in het topic "De laatste stand van zaken"
Hier kun je al je ontwikkelingen/updates en discussies in voeren en bij houden :)
Als je wilt dat ik aantal posten uit deze thread moet samen voegen in de nieuwe, please let me know.

Cheers
:up:

Hi @Anne Tee

Gezien de verloop van het topic zou ik je aan raden om je eigen thread te open in het topic "De laatste stand van zaken"
Hier kun je al je ontwikkelingen/updates en discussies in voeren en bij houden :)
Als je wilt dat ik aantal posten uit deze thread moet samen voegen in de nieuwe, please let me know.

Cheers
:up:

Hi, oh als je dat wilt doen graag! Ik ga er even naar kijken snap nog even niet hoe het zit....
Groetjes :)

Back