Hallo, ik wil mij even voorstellen!

chalana

Member
Mijn naam is Chalana.
En ook ik ben grenzeloos verliefd geworden op een echte ted uit Newcastle, NSW. :)

Om eerlijk te zijn is het allemaal ontstaan in Nederland.
Maar hij kreeg de kriebels om terug te gaan en ik kriebelde met hem mee, dus ik heb ook mijn spulletjes gepakt.
Vorig jaar heb ik de spannende stap gezet op een WHV.
Helaas liep deze natuurlijk in een jaar tijd af en nu ik weer terug ben in Nederland voel ik me niet compleet.
Mis HEM uiteraard, maar ook het land, de cultuur, mijn opgebouwde vriendschappen en de zon!

We hebben besloten om de koe bij de horens te vatten, dus...
Wij gaan ook voor een temporary/permanent visa!

Ik kwam deze site tegen toen ik op zoek was naar ervaringen van andere mensen. En ik ben eigelijk een halve middag blijven plakken..

Onwijs leuk om alle ervaringen te lezen!

Hoi Chalana!

Welkom op het forum.
Ga je niet voor een spouse visum?? Want je vriend is een Australische staatsburger toch? Of begrijp ik dat verkeerd..

Groetjes

Welkom hier! Ja, ik ken het gevoel om terug in Nederland te zijn en je liefde ver weg. Ik heb een Nieuw Zeelander aan de haak geslagen ;). Ik was in NZ voor een stage en moest na 4 maanden terug naar Nederland om studie af te maken (nog een jaar). Toen op WHV naar NZ (dit was in 1998-1999) en daar heb ik vage verlengingen ( van slechts maanden of weken) van visum gehad na dat jaar om was tot ik eindelijk mijn permanente visum had. Tussen het aflopen van WHV en permanente zat 1 jaar 4 maanden, maar zat dus wel de hele tijd in Nieuw Zeeland. Nu zit ik met die Nieuw Zeelander in Australie. Ga inderdaad voor die spouse visa, allerlei bewijzen bij elkaar halen dat jullie al zo lang samen zijn en het komt wel goed!

Jo

Dank jullie wel! Ik bedoelde de spouse visa ipv temporary (het zijn er ook zoveel!) Maar omdat ik nu een bescheiden ringetje om mn vinger draag (yeah!!) zitten we nu te denken aan een prospective marriage visa.. Oooh what to do...

Ok, na heel veel brainstormen, hoofdpijn, en gepuzzel is dit het plan en ben erg nieuwschierig wat jullie er van vinden: ik wil in december richting australie. Want in december is mijn partner klaar met oefeningen (het leger) en is hij savonds en de weekenden gewoon thuis. Ik kan het spouse visum niet aanvragen want we willen volgend jaar (december) pas in het huwelijksbootje stappen aangezien de rekening "bruiloft" nog behoorlijk blanco is. We dachten eerst aan het prospective marriage visa. Om dat hier vanuit nederland aan te vragen. toen we verder keken zagen we dus dat je in feite het dubbele betaald. Eerst betalen om in australie te trouwen binnen negen maanden om vervolgens weer het partner visum aan te vragen. Dus vriendlief is verder wezen rondneuzen en zag nog een oplossing: NIET het prospective marriage visa aanvragen maar in december voor een toeristen visum gaan. Die kan je verlengen tot twaalf maanden. En daarna voor het partner visum gaan. Terwijl we daar op wachten een aanvraag doen voor een bridging visa..

Ted en ik hebben alleen in nederland twee jaar samengewoond.. Wat denken jullie?? (lastig zooitje he! ;) )

Toeristen visum, betekent (volgens mij?) datmje dan 12 maanden niet mag werken... Daar gaamje trouojeniet veel voller van zitten ;)

Ik dacht datje net perse hoefde te trouwen voor bepaalde visa.. Maar dan moest je al wel een aantal maanden samen zijn...

Ja je kan idd niet werken, maar als je in December daar wilt zitten, dan haal je dat niet met een partner visum, de tijd daarvoor staat immers op 5 maanden. Ik wacht nu ook al 3 maanden "geduldig" ;-)
succes!

Ik hoef in feite niet te werken (bofkont dat ik ben :p) zodra ted volledig aan zijn nieuwe baan begint.
Dus als er niks anders op zit zouden we het wel kunnen redden met 1 salaris.

Ik lees trouwens net dat wij nog wel steeds in aanmerking komen voor een defacto ondanks dat wij niet volledig 12 maanden hebben samengewoond VOORDAT we dit visum zouden aanvragen. We hebben namelijk al 4 jaar een relatie en daar ook ruimschoots bewijs van. En zijn in Australie al vanaf aug 2011 geregistreerd de-facto.

Hartstikke bedankt voor jullie reacties! Jullie steken me een hart onder de riem! ;)

Back