Hallo, ik wil mij even voorstellen!

Ik zou de de-facto aanvragen en als die er niet op tijd is, een toeristen visum aanvragen.. Volgens mij kan dat wel in de tijd dat je andere visum nog in aanvraag is.. En als die dan eenmaal wordt toegekend, vervalt je toeristen visum..

Ik zou de de-facto aanvragen en als die er niet op tijd is, een toeristen visum aanvragen.. Volgens mij kan dat wel in de tijd dat je andere visum nog in aanvraag is.. En als die dan eenmaal wordt toegekend, vervalt je toeristen visum..
Kan iemand dit nog verifieren?

Welkom op het forum en gefeliciteerd met jullie verloving!!

Als het even kan zou ik voor het spouse/defacto (wat de naam ook maar is) gaan, niet kunnen werken is denk ik in het begin leuk, maar als hij de gehele dag weg is, wil je misschien zelf ook wel iets ondernemen. Niet verkeerd bedoeld hoor, maar ik zou na een tijdje gewoon gek worden. (ik ben docent en heb nog 1 week vakantie, en ik vind het nu echt leuk geweest... tijd om weer bezig te gaan, but that's just me..). Daarnaast is het volgens mij zo dat een toeristenvisum voor 3 en 6 maanden snel aan te vragen is, maar is die van 12 maanden lastiger.. maar zeker weten doe ik het niet (meer).

Succes!!

Kan iemand dit nog verifieren?

Volgens mij klopt dat, maar je loopt wel een risico.. als je defacto al is toegekend en jij weet het nog niet, en je vraagt vervolgens een simpel toeristenvisum aan, vervalt je defacto visum.

Ik weet niet hoe het zit met toekenning als je al in Australie zit. Ook weet ik niet wat de risico's zijn van het op een toeristenvisum binnen komen (je mag immers niet de intentie hebben te blijven). Heeft iemand er op dit forum ervaring mee??

Ik ben op een toeristen visum binnen gekomen. Toen mijn partner een baan kreeg moest hij daar binnen 2 weken zijn en zo snel kan ik iets niet aanvragen. Als ik in Nieuw Zeeland (waar ik zat) de aanvraag indiende, zou ik daar moeten blijven tot een beslissing genomen zou zijn dus daarom ben ik VOOR de aanvraag naar Australie gegaan op een toeristen visum met mijn 3 kinderen. Mijn partner was hier al, al mijn kinderen en partner hebben een NZ paspoort dus voor hun was het makkelijk. Ze hebben me geen vragen gesteld en ik denk dat het op zich wel mee zou vallen met de intentie om te blijven als je je relatie kan aantonen en wat de plannen zijn. Goed, ik heb zodra ik hier was mijn NZ partner visa aangevraagd, misschien wat makkelijker, maar moest weer alles aantonen dat we al lang samen zijn, wel makkelijker met 3 kinderen. Dit was zo begin maart en had mijn visa eind mei binnen.
Jo

Back