Hallo, ook maar even voorstellen

Carmen

Member
Wij gaan met zijn 6-en naar Australie: 3 kinderen van 12, 6 en 2 en een hond. We gaan naar Adelaide, maar eerst gaan we een paar maanden rondreizen met een camper tot ongeveer januari. Zodat de kinderen in het nieuwe schooljaar kunnen starten. Mijn dochter van 12 zoekt kinderen in Australie, die deze ervaring al hebben. Ze zou het leuk vinden om met ze te chatten of msn-en.
 
Hoi Carmen,

Welkom op het forum! Ik weet van een aantal mensen op het forum dat ze ondertussen al naar Australië zijn geëmigreerd met hun kinderen. Wellicht dat één van hen dit berichtje doorgeeft aan zijn of haar zoon / dochter zodat ze ervaringen uit kunnen wisselen.
 
Volgens mij zaten zij in Adelaide of in Sydney. Leuk hoor! En een hele uitdaging lijkt mij met je gezin zo'n uitdaging! Hoe is de reactie van jullie omgeving?
 
Hallo allemaal

Mijn man en ik en de 2 kids hebben ook grote plannen om naar australie te gaan. we zouden in mei 2004 gaan, maar is op het laatst toch niet doorgegaan. We willen zeker weten gaan naar Adelaide mijn schoonvader woont daar ook en ook hij is een aantal jaren geleden daar heen verhuisd getrouwd en een eigen zaak begonnen. Ik sta echt te kijken dat er veel mensen echt concrete plannen hebben.

Jullie zullen nog vaak van mij horen en ook lijkt het me leuk om natuurlijk met jullie contact te hebben.

Groetjes,

Natasja.
 
Beste Carmen,

Wij zijn een gezin met 2 kinderen ( Chloë 12 jaar, Guillaume 10 jaar ) en we hebben al een visum en wachten nu alleen nog op de verkoop van het huis. Zodra dat verkocht is gaan we gelijk weg naar Adelaide. Dus als je wilt mailen, of je kinderen met elkaar laat het mij dan even weten, wellicht kunne we elkaar nog wat laatste tips doorgeven

Willem Vollebregt
 
Hoi Rob,

Leuk dat er iemand toch reageert. Ik zal zeker vragen gaan stellen. Mijn schoonvader woont ook in adelaide en heeft daar zijn bedrijfje, misschien ken je het wel Kisscafe. Hindley street.

Hoe is het jou vergaan met de visa?wat doe je daar voor werk en ben je met het gezin of alleen? Hoe is het wonen in Adelaide?

Groeten
Natasja.
 
[quote author=natasja link=topic=965.msg7510#msg7510 date=1105960436]
Hoi Rob,

Leuk dat er iemand toch reageert. Ik zal zeker vragen gaan stellen. Mijn schoonvader woont ook in adelaide en heeft daar zijn bedrijfje, misschien ken je het wel Kisscafe. Hindley street.

Hoe is het jou vergaan met de visa?wat doe je daar voor werk en ben je met het gezin of alleen? Hoe is het wonen in Adelaide?

Groeten
Natasja.
[/quote]

Hoi Natasja,

Je kunt ook onder South Australia kijken, daar heb je ook infos over Adelaide. wij zijn ook van plan om naar Adelaide te emigreren

Gr

Citavm
 
Hoi citavm,

Leuk dat jullie ook gaan, thanks voor het idee. Waar willen jullie je vestigen in adelaide?

Groetjes

Natasja.
 
[quote author=natasja link=topic=965.msg7541#msg7541 date=1105994443]
Hoi citavm,

Leuk dat jullie ook gaan, thanks voor het idee. Waar willen jullie je vestigen in adelaide?

Groetjes

Natasja.
[/quote]

Nou dat weten we nog niet, we hebben wel tips gekregen van Rob en Paul. Ik ben nu op de web aan het surfen om te kijken wat de mogelijkheden. De eerste jaar zullen wij huren. Maar tot mijn verbazing zie ik dat veel appartementen toegangkelijk zijn voor huisdieren. Eerst de visum en dan gaan wij echt actief zoeken. En jullie al een ideetje

Gr

Citavm
 
Hoi Citavm

Wij willen ons vestigen in DevonPark of in Brighton. Het ligt precies goed. Mijn schoonvader woont daar ook en het is heel leuk en gezellig. We willen binnen nu en 3 jaar weggaan. Hebben jullie al een idee hoe en wat jullie willen.

Groetjes,

Natasja.
 
Hoi carmen welkom op forum,zelf heb ik me nog maar een paar uur terug aangemeld,maar het is nu al gezellig.Heel veel sterkte

Groetjes M5
 
[quote author=natasja link=topic=965.msg7759#msg7759 date=1106567257]
Hoi Citavm

Wij willen ons vestigen in DevonPark of in Brighton. Het ligt precies goed. Mijn schoonvader woont daar ook en het is heel leuk en gezellig. We willen binnen nu en 3 jaar weggaan. Hebben jullie al een idee hoe en wat jullie willen.

Groetjes,

Natasja.
[/quote]

Hoi  Natasja,

Ik denk dat wij eerst zullen beginnen met het huren van een appartement (voor een jaar). Maar ik heb gelezen dat veel verhuurders geen huisdieren willen. Ik ben op de internet aan het surfen om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Rob en Paul hebben mij ook al goede tips gegeven, kijk onder South Australia. Als je toevallig sateliet heb, morgen (dinsdag 25 januari) is er een documentaire over Adelaide en South Australie. Het is op het kanaal Arte (Frans/Duitse zender) van 14.00 tot 14.45.  Maar ja, eerst even wachten op de antwoord van Dimia of we wel of niet mogen, dan zullen we intensiever aan het werk gaan. We zijn van plan om voor het einde van dit in Adelaide te zijn.

Groet

Citavm
 
citavm,

Wij willen ook eerst gaan huren. We hebben wel op sites gekeken voor het kopen van woningen en daar hebben we leuke dingen gezien. Maar er zijn dus ook sites met huurwoningen. Welke site kun je me adviseren?

Gr. Carmen
 
Hoi Carmen,

Je kunt kijken op www.realestate.com.au daar staan zowel huur als koopwoningen.

Groet

Natasja.
 
Hoi Carmen,

Hieronder heb je alvast een site

http://www.southaustralia.biz/move/affordable_housing.htm

Vraag ook de brochure over Adelaide
(free information kit)


Gr

Citavm
 
Om maar met de deur in huis te vallen, het verzoek van onze kant (site admin en de mods).

Het is verstandig om alvorens je vraag te stellen de zoekfunctie eens gebruiken. Er lopen namelijk al diverse draadjes over woningen (huur en koop) in de de andere topics.
Dus graag in deze draadjes verder gaan over dit soort zaken. Zo voorkomen we wildgroei op het forum.

Dank voor de medewerking.
 
Back
Top