Hallo, wij komen naar ook naar Adelaide

Carmen

Member
Hallo allemaal,
Erg leuk om op dit forum te kijken. Wij zijn bezig met de laatste fase voor het SIR visum (medische keuring). Wij gaan in augustus naar Australie en willen dan eerst een aantal maanden met een camper gaan rondreizen. In januari willen we ons dan gaan settelen in Adelaide of in ieder geval in SA. Zodat onze kinderen van 12, 6 en 2 in het nieuwe schooljaar kunnen meedraaien. Ik heb nog geen idee wat ik ga doen daar, ik werk hier als projectmanager in de zorg. Ik ga gewoon kijken wat ik kan doen daar. Mijn man is hier architect en wil daar ook graag als architect gaan werken. Dus als iemand contacten heeft, dan horen wij het graag. Mijn oudste dochter zou ook graag in contact komen met kinderen die de ervaring al hebben om vanuit Nederland naar Australie te vertrekken. We zijn nu nog vooral druk met de afronding in Nederland. Maar er komen ook steeds meer concrete vragen in me opborrelen:
- Welke spullen gaan we meenemen? Ik heb nu offertes aangevraagd bij verhuisbedrijven, maar dat zijn flinke prijzen. Hebben jullie nog tips?
- We willen eerst 4 maanden rondreizen, maar moet je je SIR visum geldig maken in de staat waar je gaat wonen?
- Waar kunnen we het beste starten met reizen om de camper te kopen? We dachten zelf aan Perth omdat we daar ook de hond kunnen ophalen (quarrentaine) en het daar waarschijnlijk goedkoper is dan Melbourne of Sidney (de andere twee plekken waar we de hond kunnen ophalen)?

Nou de komende weken zal ik hier nog wel rondhangen en jullie lastig vallen met mijn vragen.

Leuk trouwens die speeldag voor nederlandse kleuters (dat is wat voor de jongste). Want wij willen in principe voor een paar jaar gaan.

Groetjes uit Holland
 
Dag Carmen