Hallo, wij komen naar ook naar Adelaide

Tja het gaat nu allemaal echt beginnen.  :cry:afscheid nemen,  :? bedenken wat we gaan meenemen (goeie tips over verhuizingen op dit forum),  :lol: maar ik ben nog steeds heeeeeelemaaaaal blij.

We lazen dat je met een hond trouwens geen nationale parken in mag. Heeft iemand ervaring met het reizen met een hond?

Ik ga hierover even een nieuw onderwerp starten. Anders moet de hond misschien maar later komen......

groetjes Carmen
 
WIE O WIE is er nog in Nederland vanaf half augustus tot begin november?????
WIE O WIE vindt het leuk om in die tijd op een hond te passen???????????????
 
[quote author=Carmen link=topic=966.msg13145#msg13145 date=1113850487]
WIE O WIE is er nog in Nederland vanaf half augustus tot begin november?????
WIE O WIE vindt het leuk om in die tijd op een hond te passen???????????????
[/quote]

Even een paar vragen:
Leeftijd hond en ras.
Reu of teef en kan hij/zij met andere honden overweg
en ook niet onbelangrijk katten. :cool:
 
Het is een teef van 8 jaar oud en een kruising tussen een tervuerense herder en een golden retriever. Het is een trouwe lieve hond die gewend is aan kinderen, hij is opgegroeid met kinderen. Onze dochter van twee kan met hem aan de lijn lopen.
Wombat wordt wel iets selectiever met spelen met andere honden. Toen die jonger was wilde die met iedere hond spelen, nu als het klikt. Maar dan kan die ook heel wild spelen. Hij is erg fit en heeft nog nooit iets gehad.

Het is wel een retriever van karakter: vriendelijk en hij heeft het trouwe van de herder. Alleen (helaas ook) de neurotische aard van de tervueren bij knallen (onweer, vuurwerk).

Katten??? Ik heb geen idee. Op straat rent ie er wel eens achteraan, maar vaak is ie er ook bang voor. Wombat is heel stoer als de katten wegrennen, maar als ze blijven staan dan weet ie het niet meer. We hebben geen vrienden of bekenden met katten, dus ik heb geen idee hoe ie daar mee omgaat.

Eigenaardigheden:
Wombat is gewend om los te lopen (luistert goed en kan ook prima aan de lijn), maar heeft een hekel aan opgesloten zitten. In een buitenren opgesloten worden vindt ie helemaal niks of aan een riem voor de winkel blijft ie blaffen (irritant). Hij is graag bij je.
Wombat is bang voor knallen: onweer en oud en nieuw. Hijgen als een gek en af en toe denk je: nu blijft hij er in. Maar dat heeft ie van jongs af aan en hij overleeft het.
Wombat verkend regelmatig de buurt, dan smeert ie hem ineens omdat we niet zo goed opletten. Hij kan dan een aantal uren weg zijn, druk met zich volvreten bij vuilnisbakken (hij eet ALLES... lollies, kauwgum op de grond wordt er vanaf geknaagd). Hij komt als zijn buik rond is altijd weer terug. Ligt vooral ook aan onze slordigheid.
 
Jee wat toevallig... onze vorige hond was precies de zelfde kruising en had ook dezelfde eigenaardigheden!

Wij hebben een Staffordshire Bull Terrier.
Ook teef is nu twee jaar oud en kan over het algemeen beter met reutjes overweg.
Ze moet omstreeks oktober loops worden, dus reu in huis zou niet echt prettig zijn dan  :roll:

Zij speelt ook erg ruw.... :-o
Lippen zijn favoriet om in te hangen.
Wij hebben zelf twee katten, maar vreemde katten worden nagejaagd.

Op zich wil ik best  een tijdje op een hond passen, maar ik moet natuurlijk wel eerst weten dat het goed gaat tussen de twee.
We hebben in ieder geval genoeg ruimte buiten, maar onze tuin is niet afgesloten aan de voorkant.
En we hebben de Biesbosch nagenoeg in de achtertuin om ze te laten zwemmen.
We hebben vakantie in augustus, maar omdat we zelf in december en januari op vakantie naar Australië gaan is die vakantie kort.
Dan moeten ze wel overdag binnen blijven.
Onze hond zou evt. in de bench kunnen of  een scheidingswandje maken tussen de keuken en de kamer.

Dus voor ik iets kan beloven wil ik eigenlijk eerst kijken hoe het met de twee zou gaan.....
(bijna) drie maanden is wel lang, zeker als het niet klikt....
'k weet niet waar je woont, of er misschien iets af te spreken is om ze kennis te laten maken?

Mag ook via een mailtje of PB (PM) via dit forum  :wink:

groetjes,
Franciska
 
Back
Top