Hallo!

Janniek

New Member
Hallo,

Ook ik ben nieuw hier. Mijn naam is Janniek Starren en ik werk voor een consultancy bureau. Wij ontwikkelen een product waarvoor in Australië op dit moment heel veel vraag is.

Om deze reden is er een hele grote kans dat ik dit jaar nog voor korte tijd en in de loop van volgend jaar wellicht voor langere tijd naar Australië vertrek.

Echter alleen. Nu kan ik mijzelf prima vermaken, maar alleen is ook maar alleen. Ik vraag me dus af wat jullie ervaringen hier mee zijn. Dat hoor ik graag van jullie :)

Met vriendelijke groet,

Janniek Starren

Hoi Janniek,

Welkom op het forum!

ervaringen met wat? Alleen zijn in Australië??
Als je je een beetje aansluit in de community maak je vanzelf vrienden. Dat zal vast helemaal goed komen!
Als je nog een vriendin/vrouw hier hebt zitten zal het denk ik wel moeilijk zijn. Kan die niet mee?

Weet je al waar in Australie je wss naar toe gaat?

groetjes.

Nee er zit hier geen vrouw/vriendin.

In eerste instantie zal het een maand Brisbane worden. Daarna is het nog onbekend. Waarschijnlijk Sidney.
Ik vraag me af hoe het leven in Australie is, hoe de mensen zijn, de sociale mogelijkheden, openbaar vervoer, etc.

Waar deze communities elkaar treffen, etc.

Bedankt voor je reactie alvast :)

Aah in die zin.
Ik zou het niet echt weten omdat ik zelf in Feb pas voor het eerst ga..
Maar er zijn in ieder geval in bijna elke grote stad Dutch Groups.. Kijk ook eens rond op het forum. Meestal komen zij 1x per maand bij elkaar.
Het openbaar vervoer binnen de steden is meestal super geregeld. Alleen als je buiten de steden komt is het minder.
Verder kun je net zoveel ondernemen als in Nederland, en zelfs nog meer. Genoeg uitstapjes naar de mooie plekjes die australie rijk is.
Maar goed, ga maar eens zoeken op het forum naar die Nederlandse bijeenkomsten. Ik weet zo niet hoe die in sydney en brissie geregeld zijn.

groetjes

Ooooh leuk :) zal ik zeker doen, dankje.
Wat ga jij doen in Australië? Werken, emigreren? rondtrekken?

Ik ga 5 maanden stage lopen in Adelaide www.dfc.sa.gov.au > rechtsboven 'Families SA'.
In totaal ben ik 6 maanden daar, omdat ik er een week voor mijn stage ben, en 3 weken daarna nog blijf om hopelijk nog wat te reizen.
Maar is alles doe ik omdat ik al 6 jaar het idee heb dat ik wil emigreren naar Australie.. Vraag me niet waar het vandaan komt, want ik heb geen idee. Puur gevoel.
Ik heb nu een half jaar de tijd om te kijken hoe het leven echt is in Australie, en om te beslissen of ik dus daar wil gaan wonen of niet.

Hoe wil jij het eigenlijk gaan doen met huisvesting als je voor langere tijd in Bris bent.. En wat is langere tijd?

Ga je ook alleen of met vrienden / studiegenoten?
Huisvesting zal mijn werkgever regelen denk ik. Meestal zijn dit van die full service appartementen betaald door de klant. Niice >.<
Voor langere tijd, wat eigenlijk inhoud dat, net zoals jij, het mij heel goed bevalt daar, ik niet van plan ben om terug te komen naar Nederland binnen een jaar.

Als ik daar inderdaad langere tijd heen ga dan zal dat wel anders geregeld worden. Hoe weet ik op dit moment ook nog niet.

Wel relaxed dat je op deze manier het land binnen kan komen. Veel mensen hier op het forum zouden moorden voor zo'n kans denk ik.

Ik moet nog maar eens kijken hoe ik na mijn studie het land weer binnen kan komen voor permanent. Het fijnste zou zijn als ik tijdens mijn stage mijn outback jack op het witte paard tegen kom  :grin:

Een klasgenoot van mij gaat ook naar Adelaide, en wij vliegen samen heen, maar hebben verder wel echt ons eigen ding. Ander huis, andere stage, andere reisplannen, etc. Het is wel fijn dat we elkaar hebben als we elkaar nodig hebben, maar we zijn niet afhankelijk van elkaar. Ik heb al tijden contact met mijn stage instelling, en heb nu ook een verschrikkelijke leuke homestay gevonden, dus met mijn sociale contacten komt het denk ik wel goed. Ik kan zelfs al een beetje netwerken, want ik krijg een ov concession card, terwijl ik eigenlijk niet aan de eisen voldoe  :cool: haha

Zo'n appartement is inderdaad wel handig ja. Klinkt allemaal goed Janniek. Zo te horen wordt alles goed voor je geregeld, dus jij kan je helemaal gaan storten op je sociale contacten daar.
Hoe zit het eigenlijk met je huis hier? Als je koophuis hebt kan dat nog best wel moeilijk worden kan ik me voorstellen..

Ik ga er zo vandoor.. treintje halen naar Breda.. Even alvast kerstcadeaus inslaan.

Groetjes

haha. Ja ik hoop maar dat alles goed wordt geregeld. En ik kan me storten op mijn werk daar he... Dat moet ook nog ergens tussendoor gebeuren :p

Ok. Bedankt voor alle info!

Hoi Janniek,

Ook ik vertrek volgend jaar alleen (maar met hond  :smile:) naar Oz. Het is voor mij al wel lang geleden dat ik in Oz was, maar volgens mijn familie en mensen die er nog niet zo lang geleden zijn geweest is het makkelijker om in contact met Ozzies te komen wanneer je alleen bent. Het ligt er ook aan hoe je zelf bent. Introvert/extrovert? En hoe je jezelf opstelt.

Inderdaad een hele luxe manier om Oz binnen te komen en te starten.  :up:

Groetjes!

Hmmm Ik heb het maar goed zo te horen... Ik begin me een beetje te schamen. Haha. We zullen zien hoe het allemaal loopt he.
Waar in Australie ga je precies heen? En voor hoelang?

Hoi Janniek,

Nou ik heb het absoluut niet slecht hoor! Ik zit niet met visum problemen ik ben nl. Australische. Dus heb ik het eigenlijk wel heel lux gezien er nogal wat veranderd is in visum land. En dat schamen, weet dus wat je bedoelt  :lol:

Omdat ik alleen maar in Melbourne heb gewoond is mijn bedoeling om eerst rond te trekken en tussendoor te werken waar mogelijk. Australie is zo groot en ik wil er mijn eigen plekje vinden. Ben langzaam aan het uitzoeken waar ik in ieder geval naar toe wil. Vind het zelf wel erg luxe om te kunnen zeggen dat ik nog niet weet waar ik wil settelen en dat wel reizend zal ontdekken. :wink:

Hoi Janniek,

Zelfs 'Brisbane' is eigenlijk nog een beetje vage omschrijving aangezien de stad enorm weids is. Wij wonen er net buiten, maar voor de niet-Brisbanees zeg je toch nog dat je uit 'Brisbane' komt (of Sydney, Perth, wat van toepassing is), want geen mens kent alle suburbs; Brisbane zelf heeft er al een stuk of 180. Als we aannemen dat je in het CBD (Central Business District) terecht komt, ook wel 'the city' genaamd, is alles totaal anders dan wanneer je ergens aan de rand terecht zou komen. Zeg dat je in de city zit, dan is het er druk, veel éénrichtingsverkeer  :blink:, heb je er veel toeristen, winkelstraten, de rivier de 'Brisbane' waar o.a. leuke restaurants aan en zelfs op liggen, ook leuke buurten (wel vaak poepduur), uitgaansgelegenheden van kroegen tot concertgebouw. Binnen in de stad is het openbaar vervoer misschien wel goed, maar vanuit de verder gelegen buurten kan het zijn dat het bijzonder ongelukkig uitvalt.

Ik neem aan dat je op 'Brisbane' hebt gegoogled en www.ourbrisbane.com en www.brisbane.qld.gov.au hebt gevonden?

Mijn ervaring met de mensen hier (ik woon hier dik 10 jaar) is 'no bullshit'. Iedereen mag vinden wat 'ie vindt, maar ga het een ander niet door de strot douwen. Heel anders dan in NL! Maar goed, da's door mijn bril dus hè.

Brisbane zelf heeft geen stranden, maar binnen 30 of 45 minuten kan je toch wel vanuit elke plek in Brisbane óf in de bergen zitten, of aan het strand of ergens aan het water. Er zijn hoopjes leuke plekken, ook in de suburbs.

Mijn ervaring is dat er minder doordeweeks wordt afgesproken omdat dat op de avond neerkomt en de dag begint hier vroeger plus vrienden kunnen makkelijk een half uur van je af wonen. Maar misschien ligt dat ook aan de leeftijdsgroep. Heb je wél overdag vrij dan lunchen we er lustig op los :).

'Nadeel' van Brisbane? Het wordt drukker en drukker. Dat ziet een nieuwkomer niet, maar de bestaande bewoners natuurlijk wel. Het verkeer zit meer en meer vast. Het is hier erg vochtig in de zomer, wat het wel 's wat té warm maakt - de één kan er beter tegen dan de ander.

Nou, ik heb maar wat gedachten losgelaten. Succes!

Cheers,

Irene.

Hoi Janniek,

Welkom op het forum! Als je rondneust is er een hoop informatie te vinden (en wat je niet vindt kun je vragen). Ben benieuwd wat je ervan vindt als je tijdelijk in Australië werkt. O, en persoonlijk vind ik dat niemand zich hoeft te schamen. Meer of minder geluk kun je nou eenmaal hebben, en het zou toch sneu zijn als je er niet van mag genieten als je het hebt.

groeten,

Laurens

[quote author=Bloemetjes link=topic=10517.msg148720#msg148720 date=1256583693]
Kangoeroeverdelgingsspray?
Krokodillentandpasta?
[/quote]

:grin: :lol:
koalakaugom

:hi: Janniek.
Als je er eenmaal bent geweest, dan wil je niet meer terug hoor!

Groeten Ingrid

[quote author=Bloemetjes link=topic=10517.msg148720#msg148720 date=1256583693]
Kangoeroeverdelgingsspray?
[/quote]
OOOH Laurens!Niet die lieve beestjes
Zeg dan redbackverdelgingsspray....

Back